Positiivista S-Pankilta

Visasta

S-Pankin verkkopankissa oli tieto, että huhtikuun aikana pitäisi alkaa näkyä Visa credit-ostokset verkkopankissa.

S-Pankin Visa Credit on siitä mukava, että S-Pankki lupaa sen toimivan nettiostoksissa sekä VbV:llä että ilman. Ymmärtääkseni ei ole muiden pankkien myöntämissä Visa-korteissa mitenkään itsestään selvyys.

8

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on hyvä uutinen, mutta hiukan vielä arveluttaa, toimiiko S-pankin Visa maailmanlaajuisesti yhtä hyvin kuin Luottokunnan kortit vai voiko tulla sellaisia tilanteita, että korttia ei tunneta tai ulkomainen myyjä tai automaatti ei saa kortin tietoja tarkistetuksi reaaliaikaisesti.

      • ketjun aloittaja

        Koko ajan S-Pankin Visa credit on toiminut paikoissa, missä ei vaadita VbV:tä. Viime viikolla tein mm. Amazonilta tilauksen tuolla kortilla.

        S-Pankin kortista minulla ei ole tuoretta kokemusta VbV:llä. Ei ole ollut sellaisia ostoksia. Maaliskuun alkupuolella ei toiminut muuten kuin ilman VbV:tä olevissa nettikaupoissa.

        Voisiko joku kertoa, onko S-Pankin Visa credit toiminut käytännössä VbV:llä nyttemmin?


      • satavarma siitä
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Koko ajan S-Pankin Visa credit on toiminut paikoissa, missä ei vaadita VbV:tä. Viime viikolla tein mm. Amazonilta tilauksen tuolla kortilla.

        S-Pankin kortista minulla ei ole tuoretta kokemusta VbV:llä. Ei ole ollut sellaisia ostoksia. Maaliskuun alkupuolella ei toiminut muuten kuin ilman VbV:tä olevissa nettikaupoissa.

        Voisiko joku kertoa, onko S-Pankin Visa credit toiminut käytännössä VbV:llä nyttemmin?

        että ei tule näkyviin nettipankissa huhtikussa - eikä vielä heinäkuussakaan. Niiden Visa-systeemi on aivan sekaisin kaikilla niillä joilla on Visa
        ja joku luotto sieltä sen lisäksi.

        Eivät itsekään tiedä miksi - eivätkä saa sitä korjattua. Viime viikolla viimeksi asiakaspalvelu
        arvioi että menee puoli vuotta ennenkuin saavat sen kuntoon ja kun kysyä tuota nettijuttua niin
        sanoivat etteivät uskalla panna kenenkään Visatietoja nettipalveluun luettavaksi siitä samasta syystä- ei edes niiden joilla ei ole muita luottoja kuin Visa.

        Kuulemma siksi etteivät
        itsekään pidä tuota järjestelmäänsä luotettavana
        ja pelkäävät nettitietojen sitten näyttävän mitä sattuu. Lisäksi olemattomat katevaraukset, joita
        eivät saa itse poistettua ja jotka eivät itsestäänkään poistu siten kuten pitäisi, tuottavat ongelmia. Tämä katevarausongelma esiintyy kuulemma kaikilla Visa-asiakkailla ja ennen laskutusajoja joutuvat kutsumaan palveluntarjoajalta äijän muutamaksi päiväksi poistelemaan tileiltä näitä.

        Sekin on kuulemma
        hämärän peitossa mistä tällaiset varaukset johtuvat. Näin siis viime viikolla jonkun atk-ihmisen kanssa juteltuani sain sieltä tietää.


      • ketjun aloittaja kirjoitti:

        Koko ajan S-Pankin Visa credit on toiminut paikoissa, missä ei vaadita VbV:tä. Viime viikolla tein mm. Amazonilta tilauksen tuolla kortilla.

        S-Pankin kortista minulla ei ole tuoretta kokemusta VbV:llä. Ei ole ollut sellaisia ostoksia. Maaliskuun alkupuolella ei toiminut muuten kuin ilman VbV:tä olevissa nettikaupoissa.

        Voisiko joku kertoa, onko S-Pankin Visa credit toiminut käytännössä VbV:llä nyttemmin?

        "Koko ajan S-Pankin Visa credit on toiminut paikoissa, missä ei vaadita VbV:tä."

        Vaatiiko joku myyjä tai kauppapaikka VbV:tä? Maailman kaikista Visa-korteista niin pieni osa on VbV, että jos myyjä sitä vaatii, niin myynti globaalimarkkinoilla jäänee kyllä aika rajoitetuksi.


      • Toimi S-visa kortti
        Timontti kirjoitti:

        "Koko ajan S-Pankin Visa credit on toiminut paikoissa, missä ei vaadita VbV:tä."

        Vaatiiko joku myyjä tai kauppapaikka VbV:tä? Maailman kaikista Visa-korteista niin pieni osa on VbV, että jos myyjä sitä vaatii, niin myynti globaalimarkkinoilla jäänee kyllä aika rajoitetuksi.

        Ainakaan ladbrokesin pelikasinolla. Ilmoittaa vaan koko ajan korttinumero virheellinen.


      • VbV:tä
        Timontti kirjoitti:

        "Koko ajan S-Pankin Visa credit on toiminut paikoissa, missä ei vaadita VbV:tä."

        Vaatiiko joku myyjä tai kauppapaikka VbV:tä? Maailman kaikista Visa-korteista niin pieni osa on VbV, että jos myyjä sitä vaatii, niin myynti globaalimarkkinoilla jäänee kyllä aika rajoitetuksi.

        On varmasti totta, että VbV:tä ei maailmalla käytetä kuin pienessä osassa nettikauppoja. Ne paikat, joista Saksasta, Englannista ja USA:sta olen tilannut tavaraa, eivät ole käyttäneet VbV:tä. Otos on pieni ja jää alle 10 eri nettikauppaan.

        Suomessa ja Ruotsissa kaikki nettikaupat, joiden kanssa olen viime aikoina asioinut, ovat käyttäneet VbV:tä. Otos on tässä noin 10 kpl. Harmillista jos VbV ei toimi kortin kautta silloin, kun sitä tarvitaan.

        Otokset ovat niin pieniä, että en omalla kokemuksellani voi yleistää VbV-vaatimusta enempää.


      • VbV:tä kirjoitti:

        On varmasti totta, että VbV:tä ei maailmalla käytetä kuin pienessä osassa nettikauppoja. Ne paikat, joista Saksasta, Englannista ja USA:sta olen tilannut tavaraa, eivät ole käyttäneet VbV:tä. Otos on pieni ja jää alle 10 eri nettikauppaan.

        Suomessa ja Ruotsissa kaikki nettikaupat, joiden kanssa olen viime aikoina asioinut, ovat käyttäneet VbV:tä. Otos on tässä noin 10 kpl. Harmillista jos VbV ei toimi kortin kautta silloin, kun sitä tarvitaan.

        Otokset ovat niin pieniä, että en omalla kokemuksellani voi yleistää VbV-vaatimusta enempää.

        "Harmillista jos VbV ei toimi kortin kautta silloin, kun sitä tarvitaan. "

        Eikö asia ole niin, että jos kortti ei ole VbV-aktivoitu, niin maksu menee läpi ilman VbV:tä ellei pankki sitä estä.

        Verrattavissa tähän: Olen pyytänyt kirjastokorttini tietoihin vapaaehtoisesti merkinnän, että lainaajaa vaaditaan näyttämään henkilöllisyystodistus. Niinpä minulta vaaditaan kirjaston tiskillä henkilöllisyystodistus, mutta useimmilta muilta ei vaadita, kun heillä ei ole korttinsa tiedoissa sellaista merkintää.


    • ¨¨¨¨¨¨¨¨

      ¨¨¨¨¨¨¨¨

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe