Onkos kukaan palstalainen rakentanut istutusallasta muurikivistä? Onko vaikeaa? Miten tarvittavan kivien määrän voi arvioida esim. 2 x 4 m altaaseen?
Täytyykö ensimmäisen kivikerroksen alle laittaa maakosteaa betonia tms. kivet kiinnittämään vai riittääkö normaali perustus (hiekkakerros-kantava murske)? Tarvitaanko aina patolevy altaan sisäpuolelle?
Kiitos vastauksista.
Istutusallas muurikivistä
2
3023
Vastaukset
- peukaloinenkinko
Jos ei ole yli metrin korkuinen, ei tartte betonia eikä välttämättä sitä patolevyäkään, ellei multavelli valu etupuolta sotkemaan.
Normaali tiivistetty sora ja sen päälle oikasuksi esmes kivituhkaa tai hiekkaa on ok-
Aina voi varmistella salaojilla tai jopa roudan kokonaan eliminoimisella, mutta kannattaako se tuollaisessa rakenteessa. Vaikka sisusta jäätyisi, eise laajene 9% enempää.- Zdi
tiedoista. Muurin korkeudeksi tulee max 4-5 kerrosta muurikiviä eli n. ½ metriä. Alla on jo nyt n. puoli metriä routimatonta ja vettä läpäisevää tavaraa joten jätän patolevyt sun muut pois.
Eikun tekemään siis :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491