Jarin kaunein kappale

mielestäsi?

Eli, mikä on oma suosikkisi ja miksi? Oma lempparini on Eiliseen. Anna Erikssonin kaunis sanoitus ja Mika Toivasen kaunis, kaunis sävellys. Jarin herkkä tulkinta. Olen kuullut kauniita esityksiä kyseisestä kappaleesta keikoilla ja konserttisalaissa. Kappale pysähdytti ja sykähdytti jo ensikertaa kuullessani. Upea!

28

2335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seikku l.

      ei missään nimessä ole ko kappale. Aivan hirveä sanoitus ja sävellys. Olisi pitänyt jättää ainakin laittamatta levylle. Mitä kaunista siinä oli. Mielestäni "ikävä" on kaunis koskettava.

      • minkälaista

        "keskustelu" täällä on. Esitin kysymyksen, mikä on Jarin kappaleista MIELESTÄSI kaunein. Siellä sitten tämä seikku, vai mikä lie, ei voinut olla pilaamatta tätäkin ketjua. Luulisi aikuisen ihmisen jo tietävän, ettei makuasioista voi kiistellä. Mietin ketjua aloittaessani, pitäisikö varalta kirjoittaa, että älä ala mustamaalaamaan toisen lempparibiisiä. Mutta enpä laittanut, kun ajattelin, että tästä aiheesta pystyisimme keskustelemaan kuin aikuiset.
        Minusta tässä olisi hyvä ottaa huomioon myös se, että jonkun biisin sanat vain kolahtavat tietyssä elämäntilanteessa, vaikka ne eivät olisikaan parhaimmasta päästä. Jos näin on, niin tässä liikutaan jo aika herkillä alueilla. Joten seikku, olisiko mahdollista sinunkin ottaa tämä huomioon?


      • auringonnousu...
        minkälaista kirjoitti:

        "keskustelu" täällä on. Esitin kysymyksen, mikä on Jarin kappaleista MIELESTÄSI kaunein. Siellä sitten tämä seikku, vai mikä lie, ei voinut olla pilaamatta tätäkin ketjua. Luulisi aikuisen ihmisen jo tietävän, ettei makuasioista voi kiistellä. Mietin ketjua aloittaessani, pitäisikö varalta kirjoittaa, että älä ala mustamaalaamaan toisen lempparibiisiä. Mutta enpä laittanut, kun ajattelin, että tästä aiheesta pystyisimme keskustelemaan kuin aikuiset.
        Minusta tässä olisi hyvä ottaa huomioon myös se, että jonkun biisin sanat vain kolahtavat tietyssä elämäntilanteessa, vaikka ne eivät olisikaan parhaimmasta päästä. Jos näin on, niin tässä liikutaan jo aika herkillä alueilla. Joten seikku, olisiko mahdollista sinunkin ottaa tämä huomioon?

        on hyvä, iloinen. Toivottavasti muuten sinulle ei tullut itkumieli, kun musiikkimakuasi arvosteltiin. Jos ei oo muuta elämää, kun Sillanpää, on aivot aika tyhjät ja elämä valkoista.


      • pahoittanut
        auringonnousu... kirjoitti:

        on hyvä, iloinen. Toivottavasti muuten sinulle ei tullut itkumieli, kun musiikkimakuasi arvosteltiin. Jos ei oo muuta elämää, kun Sillanpää, on aivot aika tyhjät ja elämä valkoista.

        mieltäni moisesta kannanotosta, sen kummemin kun sinunkaan kirjoituksesta. Olen sinut itseni ja varsinkin musiikkimakuni suhteen, mikä onkin varsin laaja.
        Hämmästyttää vain tämä tapa keskustella täällä, kun muutamat tuntuvat vain uhallakin haastavan riitaa. Hämmästyttää myös kyvyttömyys vastata yksinkertaiseen kysymykseen.
        Voit olla huolettomin mielin myös sen suhteen, että elämäni pyörisi pelkästään Jarin ympärillä. Näin ei todellakaan ole.


      • Biisi

        on Jarilta ehdottomasti "Eiliseen".. sen sanoma perhetapahtuman(tosiasian)lähelle, joten vois tulla itku jos Jari sen vielä jossain konsertissa esittää liwenä (ja jos sattuisin kuulolle).


    • taikka en

      Tahdoin taikka en, on Jarin ehdottomasti kaunein biisi.

      • Aleksandra

        Nämä "parhaat" ovat aina vaikeita valintoja, koska tänään kolahtaa yksi, huomenna ehkä joku ihan toinen.

        Tahdoin taikka en on hieno kappale ja Jarille hyvin omakohtainen. Sanoittaja on tehnyt tekstin nimenomaan hähtä ajatellen.

        Minulle eniten on merkinnyt kappale, jota Jari ei ole levyttänyt, vaan esittänyt vain konserteissa: Du är den ende. Albumi-kiertueen kaunein kappale taas on Georg Malmstenin sävellys Auringon lapset.


      • seikku peikku kanssa
        Aleksandra kirjoitti:

        Nämä "parhaat" ovat aina vaikeita valintoja, koska tänään kolahtaa yksi, huomenna ehkä joku ihan toinen.

        Tahdoin taikka en on hieno kappale ja Jarille hyvin omakohtainen. Sanoittaja on tehnyt tekstin nimenomaan hähtä ajatellen.

        Minulle eniten on merkinnyt kappale, jota Jari ei ole levyttänyt, vaan esittänyt vain konserteissa: Du är den ende. Albumi-kiertueen kaunein kappale taas on Georg Malmstenin sävellys Auringon lapset.

        Mua häiritsee tuossa du är den ende, että mies laulaa miehestä. Se ottaa pahasti korvaan. En voi yksinkertaisesti sitä kuunnelle ilman ett häiritsee.


      • Aleksandra
        seikku peikku kanssa kirjoitti:

        Mua häiritsee tuossa du är den ende, että mies laulaa miehestä. Se ottaa pahasti korvaan. En voi yksinkertaisesti sitä kuunnelle ilman ett häiritsee.

        Minua taas ei häiritse yhtään, koska miestähän minäkin ajattelen, kun sitä kuuntelen! :-)

        Minusta oli suoraselkäistä Jarilta esittää kappale koko ajan alkuperäisin sanoin muuttamatta sanaa "ende" feminiiniseen "enda" -muotoon.


      • Iisabella
        Aleksandra kirjoitti:

        Minua taas ei häiritse yhtään, koska miestähän minäkin ajattelen, kun sitä kuuntelen! :-)

        Minusta oli suoraselkäistä Jarilta esittää kappale koko ajan alkuperäisin sanoin muuttamatta sanaa "ende" feminiiniseen "enda" -muotoon.

        Minäkään en voi kuunnella biisiä ilman, että se herättää tahotonta komiikan tunnetta ja vähän ällötystäkin. Kuitenkin katson Jaria ,kun hän laulaa ja tulkintaa, minä en ajattele siinä miestäni. Yleensäkään konserteissa minulle ei biiseistä (rakkaus) ajattelun kohteeksi tule oma rakas mieheni, vaan olen konsertissa ja eläydyn täysin esiintyjään ja hänen maailmaansa. Annan musiikin viedä.Kyllä se kuulostaisi suomeksikin hirveältä,jos vaikka laulaisi Kalle on rakkaimpain ainoani...yäk tai Tapani kansa laulamassa ei delilah vaan Oi pertti!


    • olen tykästynyt

      siihen remember me-biisiin, vaik se coveri onkin. Arvostan suomalaisissa laulajissa kielitaitoa ja kansainvälisyyttä. Eiks Jari voittanut tällä biisillä laulukilpailun Unkarissa, vai mis se oli?

    • on mun mielestä

      ehdottomasti yli muiden: kaiken takana on nainen

    • laulaa

      Jari voisi esittää Matin ja Tepon biisin, "toisilleen on luotu mies ja nainen..."

    • Surumielinen

      Oma suosikkikappaleeni on Taivas. Ihana, ihana kappale. Läheiseni kuoleman johdosta tämä kappale herkistää. Odotan kovasti Jarin uutta levyä.

    • likka 99

      Ohikiitavää
      Satulinna
      Tahdoin taikka en
      OOt täydellinen
      Valkeaa unelmaa
      Uudella levyllä lisää
      ja monta muuta
      Herkkääkin saa olla
      Nopeetkin kappaleet on hienoja

      • syntynyt 99

        et siis yhtä osannu päättää? unbeliable..


      • omaan nokkeluuteesi
        syntynyt 99 kirjoitti:

        et siis yhtä osannu päättää? unbeliable..

        englanti on varmaan ihan hyvä tehokeino kirjoituksessa....jos nimittäin osaa sanan oikein kirjoittaa....


    • kia-s

      ehdottomasti syysunelmia!Aivan ihastuttava.

    • Fanittaja vaan

      Ihmisiä suviyössä on kaunis ja tunteellinen kappale.

      • ja ihanin

        on " ruusuja hopeamaljassa".


      • brunetti28

        minustakin tässä uudessa levyssä on aivan ihania kappaleita varsinkin ihmisiä suviyössä ja myönnän


      • petra65

        nostan esille Hämmentyisin kappaleen,
        jossa vanhaa Sillanpäätä :
        herkkää tulkintaa ja minulle henkilökohtaisesti tärkeä kappale.


    • Hämmentyisin

      Uuden levyn Jos hämmentyisin on kaunis ja hieno kappale. Sinkkuainesta.

      • debbie g

        biisi : mä joka päivä töitä teen. Vauhdikas menevä taattua Jaria!


      • jjjjjjkkk
        debbie g kirjoitti:

        biisi : mä joka päivä töitä teen. Vauhdikas menevä taattua Jaria!

        Kaikkein hienoin kappale Jarin esittämänä on Rakkauden aamu,


      • hämmentyjätär

        jos hämmentyisin kappale niin ihana, kaunis, herkkä, suloinen.


    • ppll

      Jarin esittämä kaunein kappale on Rakkauden aamu,

    • Laurajohanna

      Kaunein kappale on jos hämmentyisin, se on herkkä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      696
      5380
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3564
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3347
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2593
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2419
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1507
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1389
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1170
    Aihe