Eli, mikä on oma suosikkisi ja miksi? Oma lempparini on Eiliseen. Anna Erikssonin kaunis sanoitus ja Mika Toivasen kaunis, kaunis sävellys. Jarin herkkä tulkinta. Olen kuullut kauniita esityksiä kyseisestä kappaleesta keikoilla ja konserttisalaissa. Kappale pysähdytti ja sykähdytti jo ensikertaa kuullessani. Upea!
Jarin kaunein kappale
28
2370
Vastaukset
- seikku l.
ei missään nimessä ole ko kappale. Aivan hirveä sanoitus ja sävellys. Olisi pitänyt jättää ainakin laittamatta levylle. Mitä kaunista siinä oli. Mielestäni "ikävä" on kaunis koskettava.
- minkälaista
"keskustelu" täällä on. Esitin kysymyksen, mikä on Jarin kappaleista MIELESTÄSI kaunein. Siellä sitten tämä seikku, vai mikä lie, ei voinut olla pilaamatta tätäkin ketjua. Luulisi aikuisen ihmisen jo tietävän, ettei makuasioista voi kiistellä. Mietin ketjua aloittaessani, pitäisikö varalta kirjoittaa, että älä ala mustamaalaamaan toisen lempparibiisiä. Mutta enpä laittanut, kun ajattelin, että tästä aiheesta pystyisimme keskustelemaan kuin aikuiset.
Minusta tässä olisi hyvä ottaa huomioon myös se, että jonkun biisin sanat vain kolahtavat tietyssä elämäntilanteessa, vaikka ne eivät olisikaan parhaimmasta päästä. Jos näin on, niin tässä liikutaan jo aika herkillä alueilla. Joten seikku, olisiko mahdollista sinunkin ottaa tämä huomioon? - auringonnousu...
minkälaista kirjoitti:
"keskustelu" täällä on. Esitin kysymyksen, mikä on Jarin kappaleista MIELESTÄSI kaunein. Siellä sitten tämä seikku, vai mikä lie, ei voinut olla pilaamatta tätäkin ketjua. Luulisi aikuisen ihmisen jo tietävän, ettei makuasioista voi kiistellä. Mietin ketjua aloittaessani, pitäisikö varalta kirjoittaa, että älä ala mustamaalaamaan toisen lempparibiisiä. Mutta enpä laittanut, kun ajattelin, että tästä aiheesta pystyisimme keskustelemaan kuin aikuiset.
Minusta tässä olisi hyvä ottaa huomioon myös se, että jonkun biisin sanat vain kolahtavat tietyssä elämäntilanteessa, vaikka ne eivät olisikaan parhaimmasta päästä. Jos näin on, niin tässä liikutaan jo aika herkillä alueilla. Joten seikku, olisiko mahdollista sinunkin ottaa tämä huomioon?on hyvä, iloinen. Toivottavasti muuten sinulle ei tullut itkumieli, kun musiikkimakuasi arvosteltiin. Jos ei oo muuta elämää, kun Sillanpää, on aivot aika tyhjät ja elämä valkoista.
- pahoittanut
auringonnousu... kirjoitti:
on hyvä, iloinen. Toivottavasti muuten sinulle ei tullut itkumieli, kun musiikkimakuasi arvosteltiin. Jos ei oo muuta elämää, kun Sillanpää, on aivot aika tyhjät ja elämä valkoista.
mieltäni moisesta kannanotosta, sen kummemin kun sinunkaan kirjoituksesta. Olen sinut itseni ja varsinkin musiikkimakuni suhteen, mikä onkin varsin laaja.
Hämmästyttää vain tämä tapa keskustella täällä, kun muutamat tuntuvat vain uhallakin haastavan riitaa. Hämmästyttää myös kyvyttömyys vastata yksinkertaiseen kysymykseen.
Voit olla huolettomin mielin myös sen suhteen, että elämäni pyörisi pelkästään Jarin ympärillä. Näin ei todellakaan ole. - Biisi
on Jarilta ehdottomasti "Eiliseen".. sen sanoma perhetapahtuman(tosiasian)lähelle, joten vois tulla itku jos Jari sen vielä jossain konsertissa esittää liwenä (ja jos sattuisin kuulolle).
- taikka en
Tahdoin taikka en, on Jarin ehdottomasti kaunein biisi.
- Aleksandra
Nämä "parhaat" ovat aina vaikeita valintoja, koska tänään kolahtaa yksi, huomenna ehkä joku ihan toinen.
Tahdoin taikka en on hieno kappale ja Jarille hyvin omakohtainen. Sanoittaja on tehnyt tekstin nimenomaan hähtä ajatellen.
Minulle eniten on merkinnyt kappale, jota Jari ei ole levyttänyt, vaan esittänyt vain konserteissa: Du är den ende. Albumi-kiertueen kaunein kappale taas on Georg Malmstenin sävellys Auringon lapset. - seikku peikku kanssa
Aleksandra kirjoitti:
Nämä "parhaat" ovat aina vaikeita valintoja, koska tänään kolahtaa yksi, huomenna ehkä joku ihan toinen.
Tahdoin taikka en on hieno kappale ja Jarille hyvin omakohtainen. Sanoittaja on tehnyt tekstin nimenomaan hähtä ajatellen.
Minulle eniten on merkinnyt kappale, jota Jari ei ole levyttänyt, vaan esittänyt vain konserteissa: Du är den ende. Albumi-kiertueen kaunein kappale taas on Georg Malmstenin sävellys Auringon lapset.Mua häiritsee tuossa du är den ende, että mies laulaa miehestä. Se ottaa pahasti korvaan. En voi yksinkertaisesti sitä kuunnelle ilman ett häiritsee.
- Aleksandra
seikku peikku kanssa kirjoitti:
Mua häiritsee tuossa du är den ende, että mies laulaa miehestä. Se ottaa pahasti korvaan. En voi yksinkertaisesti sitä kuunnelle ilman ett häiritsee.
Minua taas ei häiritse yhtään, koska miestähän minäkin ajattelen, kun sitä kuuntelen! :-)
Minusta oli suoraselkäistä Jarilta esittää kappale koko ajan alkuperäisin sanoin muuttamatta sanaa "ende" feminiiniseen "enda" -muotoon. - Iisabella
Aleksandra kirjoitti:
Minua taas ei häiritse yhtään, koska miestähän minäkin ajattelen, kun sitä kuuntelen! :-)
Minusta oli suoraselkäistä Jarilta esittää kappale koko ajan alkuperäisin sanoin muuttamatta sanaa "ende" feminiiniseen "enda" -muotoon.Minäkään en voi kuunnella biisiä ilman, että se herättää tahotonta komiikan tunnetta ja vähän ällötystäkin. Kuitenkin katson Jaria ,kun hän laulaa ja tulkintaa, minä en ajattele siinä miestäni. Yleensäkään konserteissa minulle ei biiseistä (rakkaus) ajattelun kohteeksi tule oma rakas mieheni, vaan olen konsertissa ja eläydyn täysin esiintyjään ja hänen maailmaansa. Annan musiikin viedä.Kyllä se kuulostaisi suomeksikin hirveältä,jos vaikka laulaisi Kalle on rakkaimpain ainoani...yäk tai Tapani kansa laulamassa ei delilah vaan Oi pertti!
- olen tykästynyt
siihen remember me-biisiin, vaik se coveri onkin. Arvostan suomalaisissa laulajissa kielitaitoa ja kansainvälisyyttä. Eiks Jari voittanut tällä biisillä laulukilpailun Unkarissa, vai mis se oli?
- on mun mielestä
ehdottomasti yli muiden: kaiken takana on nainen
- laulaa
Jari voisi esittää Matin ja Tepon biisin, "toisilleen on luotu mies ja nainen..."
- Surumielinen
Oma suosikkikappaleeni on Taivas. Ihana, ihana kappale. Läheiseni kuoleman johdosta tämä kappale herkistää. Odotan kovasti Jarin uutta levyä.
- likka 99
Ohikiitavää
Satulinna
Tahdoin taikka en
OOt täydellinen
Valkeaa unelmaa
Uudella levyllä lisää
ja monta muuta
Herkkääkin saa olla
Nopeetkin kappaleet on hienoja- syntynyt 99
et siis yhtä osannu päättää? unbeliable..
- omaan nokkeluuteesi
syntynyt 99 kirjoitti:
et siis yhtä osannu päättää? unbeliable..
englanti on varmaan ihan hyvä tehokeino kirjoituksessa....jos nimittäin osaa sanan oikein kirjoittaa....
- kia-s
ehdottomasti syysunelmia!Aivan ihastuttava.
- Fanittaja vaan
Ihmisiä suviyössä on kaunis ja tunteellinen kappale.
- ja ihanin
on " ruusuja hopeamaljassa".
- brunetti28
minustakin tässä uudessa levyssä on aivan ihania kappaleita varsinkin ihmisiä suviyössä ja myönnän
- petra65
nostan esille Hämmentyisin kappaleen,
jossa vanhaa Sillanpäätä :
herkkää tulkintaa ja minulle henkilökohtaisesti tärkeä kappale.
- Hämmentyisin
Uuden levyn Jos hämmentyisin on kaunis ja hieno kappale. Sinkkuainesta.
- debbie g
biisi : mä joka päivä töitä teen. Vauhdikas menevä taattua Jaria!
- jjjjjjkkk
debbie g kirjoitti:
biisi : mä joka päivä töitä teen. Vauhdikas menevä taattua Jaria!
Kaikkein hienoin kappale Jarin esittämänä on Rakkauden aamu,
- hämmentyjätär
jos hämmentyisin kappale niin ihana, kaunis, herkkä, suloinen.
- ppll
Jarin esittämä kaunein kappale on Rakkauden aamu,
- Laurajohanna
Kaunein kappale on jos hämmentyisin, se on herkkä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019