Kolukiusaus loppuu kameroimalla koulun alueet.

solutionisti

Eli jos kiusaajalla on pelko tai madollisuus paljastua kiusaamisestaan niin kiusaamista ainakaan fyysistä ei tapahdu. Ei kaikkien kameroiden tarvitse toimia vaan voidaan tehdä kuten liikennetolpissa vaihdetaan kameran paikkaa tai laitetaan valekameroita.

9

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inkkari

Tuo menee törkeän yksityisyyden loukkauksen puolelle.

• kuis?

Puolustuskyvyttömän lapsen turvallisuus vaikka kameroin ole tärkeätä?siis vahditaanhan liikennettä,kaupoissa on kameroita jotka näkyvät henkilökunnalle.Miten tämä poikkeaa?se nyt on täysin varmaa ettei (välitunti)valvoja näe tai ehdi kaikkea.Kyllä ehdottomasti minä mielelläni turvaisin lapseni koulussa vaikka sitten kameroin.

• iskä

No ei todellakaan ole pihan kameravalvonta mikään yksityisyyden loukkaus.

• Äiti

.. asiakas eli lapsi on tietoinen kameravalvonnasta. Koulu on yleinen paikka, joten tuskin tuo kameravalvonta lakipykäliin kaatuisi. Ne vanhemmat, jotka eivät valvontaa hyväksyisi, voivat ottaa lapsensa pois koulusta. Koulupakkoahan tässä maassa ei ole.

• lto

on toisen lyöminen, potkiminen ja henkinen väkivaltakin laitonta. En ymmärrä, miksi kutsutaan poliisit paikalle (ehkä) jos aikuinen lyö/potkii toisia tai nappaa toisen omaisuutta itselleen, mutta jos lapsi tekee sitä toiselle, se on vaan sellasta mikä kuuluu asiaan...
        Ja mitä ihmeen salaista kukaan voisi tehdä koulussa? vessakoppeihin ei kai kameroita laitettaisi, vaikka niissä todennäköisesti suurimmat mopotukset tapahtuukin!!

• mjs

Näin saisimme myös ns.dokumenttia opettajien käyttäytymisestä oppilaita kohtaan.

• ex-kiusattu.

Tästä asiasta voisi tehdä alotetta tai vanhemmat jopa vaatia lastensa turvaksi?Itse olen kiusatuksi joutunut joskus ja oli meillä väkivaltainen opettajakin,harmittaa muuten kun en eikä muutkaan osannut tai kertonut edes kotona saati muualle.Mutta kyllä kameravalvonta niin pihalle kuin luokkiinkin.ehkä joku kiusattu saisikin turvan?Se nimittäin on iso paine ja hemmetinmoinen sisäinen tuska.

• m.j
        ex-kiusattu. kirjoitti:

Tästä asiasta voisi tehdä alotetta tai vanhemmat jopa vaatia lastensa turvaksi?Itse olen kiusatuksi joutunut joskus ja oli meillä väkivaltainen opettajakin,harmittaa muuten kun en eikä muutkaan osannut tai kertonut edes kotona saati muualle.Mutta kyllä kameravalvonta niin pihalle kuin luokkiinkin.ehkä joku kiusattu saisikin turvan?Se nimittäin on iso paine ja hemmetinmoinen sisäinen tuska.

Isekkin olen kameravalvonnan kannalla.
        Poikani on joutunut opettajan kiusatuksi, myös muiden oppilaiden mielestä. Useana iltana itki ja totesi opettajan vihaavan. Koko kevät olikin yhtä tuskaa. Asiata keskusteltiin rehtorin kanssa ja asiallinen hän olikin, kuitenkin kyllähän sitä jokainen omaa ammattiryhmäänsä suojelee ja " paapoo". Onneksi aika on muuttunut ja opettaja vaihtunut, poikanikin toivottavasti toipuu ajan myötä ja ennakkoluulot opettajia kohtaan vähenevät.Apua vaan olisi tuo opettajakin tarvinnut, vaan ohjasiko kukaan avun piiriin, tiedä en.

• opettaja

kyllä minulle sopisi että olisi kamerat vaikka luokissakin. Niihin tottuu nopeasti, opiskeluaikana kamera oli työväline, tottui pitämään tunteja joitak uvattiin ja myöhemmin syynättiin nauhalta ja arvosteltiin. Eihän se mukavalta tuntunut, mutta kyllä siihen tottui.
      Voisi sitten ihan nauhalta näyttää opettajan toimien lisäksi että mitä ne kullannuput touhuavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      36
      2194
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      49
      1777
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      124
      1634
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1336
    5. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      54
      1060
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1018
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      925
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      837
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      102
      811
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      61
      793
    Aihe