Gefina ja lihominen

Käytin Gefinaa (1,2mg) n. vuoden, huomasin tuona aikana, että keskivartaloon vyötärölle ja rintakehään ilmestyi hieman ylimääräistä pyöreyttä. Lopetin, pidin taukoa vuoden (aloitin kuntosalilla käynnin samalla) ja pyöreys hävisi. Puoli vuotta sitten aloitin uudestaan ja nyt on taas kertynyt ylimääräistä samalla tavalla. Syön mielestäni oikein ja liikun tarpeeksi eli näistä tekijöistä se ei voi johtua. Ehkä DHT:n blokkaaminen altistaa estrogeenien vaikutukselle ja heikentää rasvan polttoa?
5960
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Jengi hoitaa harmitonta hiusten lähtöä ja saa tilalle vaikka mitä muita oireita. Onneksi on olemassa minoksidiili.

Äänestä
  • Ei se välttämättä kovin fiksua ole Rogainenkaan (sisältää alkoholia)siveleminen päälaelle. On mainittu, että saattaa aiheuttaa painon nousua myös tuon Rogainen käyttö. Onko kukaan huomannut? Mutta jos koittaisi sitä ainakin vähän aikaa.

    Äänestä

Ihan samat havainnot, aloitin Propecian syönnin muutama vuosi sitten, olin käynyt kuntosalilla jo sitä ennen ja olin varsin solakassa kunnossa. Noin puolen vuoden kuluttua finasteridin syönnin jälkeen keskivartalo keräsi selvästi helposti rasvaa, vaikka kuinka teki vatsalihaksia ym. niin selvästi oli pientä pyöreyttä siellä, ja se näkyy vielä vanhoissa rantakuvissa.

Sitten tuli usean vuoden paussi, ja rasvat hävisi. Nyt syön taas Gefinaa kun alkoi hiukset lähteä uudelleen, ja taas sama homma. Sitä ei ole varmaankaan tutkittu, mutta kyllä se DHT jotain vaikuttaa rasvan palamiseen tai rasvan kertymiseen.

En usko että johtuu estrogeenista, ei sitä tule lisää jos syö Gefinaa, mutta luulen että voisi olla entsyymit jotka vaikuttavat rasvan palamiseen ja varastointiin!!??? Finasteridihan blokkaa 5-AR entsyymin joka tuottaa DHT:ia, blokkaisiko siinä ohimennen muutaman muunkin entsyymin?? Mene ja tiedä??? Onko tutkittu??? Olen kuullut samaa muiltakin tuosta rasvasta.

Äänestä
  • Täytyy kysyä vielä lääkäriltä, mutta auttaisikohan tuossa erittäin tiukka ruokavalio tai oletko itse yrittänyt sellaista? Tämän on osaltaan kyllä hankalaa, jos tuloksia haluaa ja kasvattaa voimaa. Mutta proteiinin määrän kasvattaminen päivittäisessä ravinnossa suhteessa hiilareihin ja rasvojen vähentäminen voisi ehkä toimia, mene ja tiedä?

    Äänestä

  • Esko kirjoitti:

    Täytyy kysyä vielä lääkäriltä, mutta auttaisikohan tuossa erittäin tiukka ruokavalio tai oletko itse yrittänyt sellaista? Tämän on osaltaan kyllä hankalaa, jos tuloksia haluaa ja kasvattaa voimaa. Mutta proteiinin määrän kasvattaminen päivittäisessä ravinnossa suhteessa hiilareihin ja rasvojen vähentäminen voisi ehkä toimia, mene ja tiedä?

    Vaikea sanoa mikä auttaa jos rasvaa alkaa kertymään, uskon kyllä omakohtaisen kokemuksen perusteella, että joku yhteys on rasvan varastoitumiseen ja finasteridiin, koska kyllä se ero on ihan selvä. Tällä palstalla on muutkin kertoneet samaa.

    Tiukalla ruokavaliolla voi aina auttaa asiaa, varmistamalla hyvien rasvojen saanti pitäisi elimistön oma rasvamekanismikin rauhoittua, eli kalaöljyä, kalamaksaöljyä, pellavansiemenöljyä ja ruoan kanssa oliiviöljyä vähän, niin olen lukenut että kropan oma varastointitarve pienenee. Kaikkea tietysti kohtuudella. Googlesta löytyy hyviä vinkkejä "burn fat" "flat abs"
    ja tässä on rasvaa vähenäviä ruokia:
    http://www.prevention.com/cda/article/meet-the-5-flat-belly-foods/bea4682e373c6110VgnVCM10000013281eac____/weight.loss/flat.belly.diet/flat.belly.diet.food

    Kehon omaa rasvaa vähentäviä ruokia ovat hyvät öljyt, avocado, pähkinät, siemenet ja puhdas suklaa (siis vahva tumma suklaa varmaan koska tavallisessa suklaassa on niin paljon sokeria.)
    Näitä kohtuudella yhdistettynä korkean proteeinipitoisuuden ruokavalioon ja pois pullat ja makkarat, niin kyllä auttaa. Ja kunnon treenit.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Esko kirjoitti:

Käytin Gefinaa (1,2mg) n. vuoden, huomasin tuona aikana, että keskivartaloon vyötärölle ja rintakehään ilmestyi hieman ylimääräistä pyöreyttä. Lopetin, pidin taukoa vuoden (aloitin kuntosalilla käynnin samalla) ja pyöreys hävisi. Puoli vuotta sitten aloitin uudestaan ja nyt on taas kertynyt ylimääräistä samalla tavalla. Syön mielestäni oikein ja liikun tarpeeksi eli näistä tekijöistä se ei voi johtua. Ehkä DHT:n blokkaaminen altistaa estrogeenien vaikutukselle ja heikentää rasvan polttoa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu