Minua ei ole aiemmin hirveästi innostanut perus-Caliberit. Mutta, tämä SRT-4 innostaa! Siis mikä hinta-teho-varustelu-ulkonäkö-suhde! Ekat esittelyautot tulossa toukokuun alussa, pitää kokeilla. Jos vaan miellyttää, niin se on menoa se eli tilaus sisään. Ja mestallimustana.
Moni tietysti kauhistelee siinä vaiheessa (naapurit, vanhemmat, työkaverit) että menitpä ostamaan bensarosvon. Heh, mitä noista. Pääasia on että autossa on luonnetta ja tuossa olisi kerrankin tehoja ja suorituskykyä RIITTÄVÄSTI Roll´s Roycea lainaten.
Mitäs muut mieltä? Autokuumetta?
SRT-4 nostatti
32
7275
Vastaukset
- Totke
Ei kun kusta päässä.
- nyt...
Enempää itsestäsi kerro.
;D
- jopajtkn
2,4 litrainen neloskone.... No, jos joku sellaisesta vinguttimesta tykkää niin siitä vaan. Etuveto...?
- on kertakaikkiaan
Olen myös valmiina jonoon. Bensarosvo, hah, hah. Bensaahan riittää, pääasia, että tehoja löytyy. Katselkoon kitupiikit vierestä.
- tehomiäs33
....katselkoot kitupiikit SRT-4:n takavaloja.
- sitähän
tehomiäs33 kirjoitti:
....katselkoot kitupiikit SRT-4:n takavaloja.
oikeastaan tarkoitin.
- Ajokoe
Kokeile ennen ostopäätöstä myös mutkaisella asfalttitiellä, jossa on karkea ja urainen asfaltti. Jos vielä sen jälkeen ajettavuus tuntuu hyvältä ja auto muutenkin passaa...niin tilaus vetämään.
- vakavissani
Juu, itsekin odottelen koeajomahdollisuutta -jos tulee. Meinaan, muutama kymmenen autoa saadaan ekassa erässä ja jo huomattava osa ostettu etukäteen. Myyjä ei ollut varma, saavatko edes esittely/koeajopeliä vaan joutuuko ainostaan ottamaan varatusta autosta "istumatyypit" autoliikkeen hallissa. Jos ei koeajoa tule, niin pitänee hankkia se sitten sokkona. En enää näe oikein muita vaihtoehtoja. Aluksi mietin Octavia RS:ää mutta sehän on täys mopo calin rinnalla samassa hintaluokassa, samoin Seat Leon Cupra.
- radalla
Veikkaan, että tuo cupra on radalla nopeampi, vaikka tehoa onkin se 50hv vähemmän.. huipputeho ei ole kaikki kaikessa, eikä tuo caliberin moottori muuten ole kovinkaan vakuuttava
- Buick401
radalla kirjoitti:
Veikkaan, että tuo cupra on radalla nopeampi, vaikka tehoa onkin se 50hv vähemmän.. huipputeho ei ole kaikki kaikessa, eikä tuo caliberin moottori muuten ole kovinkaan vakuuttava
...en olisi niin huolissani, kuin alustasta.
Jo kultaisella 60-luvulla amerikkalaiset ymppäsivät tehokkaita koneita käytännössä vakioalustan omaaviin "tavis"-malleihin, kuten esim. Impala, Monaco, Fury, esimerkkejä on lukemattomia.
Suorila mentiikin lujaa, mutta mutkan tullessa vastaan niin.. :D.
Caliberia testasin puolen päivän verran koeajolla viime keväänä. Jos nyt viimeistelyn laatuun ei oteta kantaa, kyseessähän on kuitenkin halpa auto, niin rangasmelu oli ehkä suurin miinus. Se tuskin tuossa hipo-mallissakaan on ainakaan pienempi, tosin siihenhän saa apua, ainakin jonkin verran, jälkeenpäin tehtävällä äänieristyskäsittelyllä. - radoista....
radalla kirjoitti:
Veikkaan, että tuo cupra on radalla nopeampi, vaikka tehoa onkin se 50hv vähemmän.. huipputeho ei ole kaikki kaikessa, eikä tuo caliberin moottori muuten ole kovinkaan vakuuttava
Olen hankkimassa autoa siviiliajoon maantielle/kaupunkiin, en moottoriradalle. Ja uskallan väittää että Siitin Cupra kattelee SRT-4:n takavaloja normaaleilla väylillä.
- takavalomies
radoista.... kirjoitti:
Olen hankkimassa autoa siviiliajoon maantielle/kaupunkiin, en moottoriradalle. Ja uskallan väittää että Siitin Cupra kattelee SRT-4:n takavaloja normaaleilla väylillä.
Mazda 3 MPS näyttää kyllä takavalot Caliberille vaikka onkin vähän tehottomampi... Tosin kyllä Caliberilla voi takavalot Cupra Leonille näyttää, Cupra on aika lussu loppujen lopuksi, vääntöä puuttuu.
- vaojaan.....
takavalomies kirjoitti:
Mazda 3 MPS näyttää kyllä takavalot Caliberille vaikka onkin vähän tehottomampi... Tosin kyllä Caliberilla voi takavalot Cupra Leonille näyttää, Cupra on aika lussu loppujen lopuksi, vääntöä puuttuu.
Ehei. MPS jää kyllä kaliiperin kyydistä. Ja matukka se vasta onkin ongelmallinen etuvetoinen, sen ohjausgeometria on päin peetä noillekin tehoille.
- takavalomies
vaojaan..... kirjoitti:
Ehei. MPS jää kyllä kaliiperin kyydistä. Ja matukka se vasta onkin ongelmallinen etuvetoinen, sen ohjausgeometria on päin peetä noillekin tehoille.
Et sitten ole kuitenkaan mps3:sta ajanut... Jos olisit niin tietäisit että siinä on sellainen kiva pikku varuste joka vähentää vetelyn todella pieneksi kiihdytettäessä.
Ja ihan raakana faktana mps3 kiihtyy tiukemmin kuin srt-4 caliberi. - Diesel on traktoreita varten!
radalla kirjoitti:
Veikkaan, että tuo cupra on radalla nopeampi, vaikka tehoa onkin se 50hv vähemmän.. huipputeho ei ole kaikki kaikessa, eikä tuo caliberin moottori muuten ole kovinkaan vakuuttava
Moottorihan on Mitsubishi Hyundai yhteistyön tulos ja ahdin on Mitsubishin valmistama!
- tietysti...
radoista.... kirjoitti:
Olen hankkimassa autoa siviiliajoon maantielle/kaupunkiin, en moottoriradalle. Ja uskallan väittää että Siitin Cupra kattelee SRT-4:n takavaloja normaaleilla väylillä.
Noloa kun on täysillä kiihdyttänyt liikennevaloissa ja tulevassa kurvissa siitin Cupra painaa ulkokurvissa ohitse...
- kissun
tietysti... kirjoitti:
Noloa kun on täysillä kiihdyttänyt liikennevaloissa ja tulevassa kurvissa siitin Cupra painaa ulkokurvissa ohitse...
Miksi autolla täytyy liikennevaloista lähdettäessä kiihdyttää niin että on ekana seuraavissa valoissa?
- hyväon
kissun kirjoitti:
Miksi autolla täytyy liikennevaloista lähdettäessä kiihdyttää niin että on ekana seuraavissa valoissa?
kysymys,mutta varmaan vastaus on tähän ihan tyhmä.
- Diesel on traktoreita varten!
Ostin srt 4 jo ennakkoon sitä näkemättä ja testaamatta. Ajoin toki R/T: N. Kahden viikon päästä sen sitten saa, eihän sitä yleensäkään välttämättä pääse ajamaan juuri sitä varustelu/ moottorilla varustettua autoa minkä on ostamassa.
- mullakin.....
Jep, samaa mallia ajatellut. Hinta on halpa! Samalla rahalla ei saa oikein edes peruskoneista citymaasturia eikä edes RS-Octaviaa. Ja pellin alla löytyy poweria. Itse olen jo viittä vaille tilaussopimuksen teossa, välirahasta on enää hivenen kiinni.
Joka auto menettää etenkin nyt autoverouudistuksen jälkeen arvoaan nopsaan, sellaista peliä ei ole joka ei niin tekisi. Oma lukunsa ovat Caliberin hengettömät perusbensamallit jollain 1,8 koneella, uskon vakaasti että harvinaisempi SRT-4 pitää näistä hintaansa parhaiten ja käytettynäkin löytyy tällaiselle taatusti ostaja, se teho ja kulku näet.
Nauti sinäkin ihmeessä, ja hanki äs är tee nelkku! Kerran täällä vaan eletään ja autoilu voi olla hauskaa. - Kuopiosta->
hah...muovia,muovia ja lisää muovia.
Osta eurooppalainen,ne on parempia ;)
Jos tehoa haluat osta Opel Vectra 2.8 Turbo,kuten olen jo parissakin paikassa todennut,ei uudella Caliberilla ollut moottoritiellä mitään saumaan Opelia vastaan. - Sergio"
Muuten hyvä,mutta V6 puuttu.Ei oikeen tule "sellaista" tunetta neloskoneella.
- p€€
Tämä autohan on hemmetin houkuttelava malli! auto on sporttisen näköinen, todella hyvät tilat, ei ole mikään saamarin pikkusportti. Teholukemat kohdallaan: 295Hv , 6 lovinen manuaali laatikko, suht alhainen bensankulutus tehoihin nähden, hinta n.32000 ekua ei ole paha hinta tälläisesta autosta! Pakoputkiston äänet ovat kohdallaan , sisustus on tyylikkään musta (ei mikään muovinen niinkuin perus calibereissa) Ostakaa tämä auto jos ymmärrätte hyvän päälle ;)
- heha_
Pikkusportti Caliberkin on ;)
Osta VW Phaeton 6.0 W12,niin voi sanoa omistavansa ison ja tehokkaan auton. - niitä enää
heha_ kirjoitti:
Pikkusportti Caliberkin on ;)
Osta VW Phaeton 6.0 W12,niin voi sanoa omistavansa ison ja tehokkaan auton.valmistetaan. Tyhmä valmistaja ei ymmärtänyt, ettei kukaan premiumauton ostaja halua autoa, jonka keulassa lukee "kansanauto". Heh, heh, se oli kuolleena syntynyt toive saada niitä kaupaksi.
- heha_
niitä enää kirjoitti:
valmistetaan. Tyhmä valmistaja ei ymmärtänyt, ettei kukaan premiumauton ostaja halua autoa, jonka keulassa lukee "kansanauto". Heh, heh, se oli kuolleena syntynyt toive saada niitä kaupaksi.
Puhe ei ollutkaan Phaetonin maineesta tai myyntiluvuista vaan tehoista.Itse kelpuuttaisin Phaetonin kun hinta vielä laskisi,sen verran tehokas peli tuo W12 on.Lisäksi monet testaajat ovat väittäneet Phetonin varustelutasoa niin hyväksi ettei toista samanlaista nähdä vähään aikaan.
Kiitos ja anteeksi vuodatukseni Dodge palstalla. - autohan
heha_ kirjoitti:
Puhe ei ollutkaan Phaetonin maineesta tai myyntiluvuista vaan tehoista.Itse kelpuuttaisin Phaetonin kun hinta vielä laskisi,sen verran tehokas peli tuo W12 on.Lisäksi monet testaajat ovat väittäneet Phetonin varustelutasoa niin hyväksi ettei toista samanlaista nähdä vähään aikaan.
Kiitos ja anteeksi vuodatukseni Dodge palstalla.saattaa olla hyväkin, mutta kalliin kansanauton ostajia on harvassa. Kalliin auton ostossa merkitsee aika paljon auton antama kuva ostajan tyylitajusta ja varakkuudesta. En tunne henkohtasesti ko. autoa, mutta en omista vielä Dodgeakaan. Kunhan lueskelen mitä siitä kirjoitetaan.
- heha_
autohan kirjoitti:
saattaa olla hyväkin, mutta kalliin kansanauton ostajia on harvassa. Kalliin auton ostossa merkitsee aika paljon auton antama kuva ostajan tyylitajusta ja varakkuudesta. En tunne henkohtasesti ko. autoa, mutta en omista vielä Dodgeakaan. Kunhan lueskelen mitä siitä kirjoitetaan.
Pakkohan se minunkin on myöntää,että kalliin VW:n ostajia on harvassa,näyttäähän se ulkoisesti vain isolta Passatilta.Mutta taas asiaan:Haluan vain vähän toppuutella kaikkein innokkaimpia Caliber SRT-4:n ostajia/haaveilijoita.Toki ko. auto on hintaansa nähden tehokas ja kohtuullisen näyttävä monien ihmisten silmissä.Mutta ei tuo auto mikään maanteiden kiihtyvyys/nopeusruhtinas ole.
Henkilökohtaisesti en pidä juurikaan amerikkalaisista autoista,eikä SRT-4:n "tehdastuning" säväytä minua.Itselläni on suhteellisen tehokas auto,jolla pystyy "kisaamaan" monien autojen kanssa (päihittää myös ko. Dodgen)kuitekin Suomessa max.nopeus on 120km/h,joten en itsekkään tee auton tehoilla juurikaan mitään.Ja vielä nämä jatkuvasti olevat polttoainehinnat... - mikäli auto
heha_ kirjoitti:
Pakkohan se minunkin on myöntää,että kalliin VW:n ostajia on harvassa,näyttäähän se ulkoisesti vain isolta Passatilta.Mutta taas asiaan:Haluan vain vähän toppuutella kaikkein innokkaimpia Caliber SRT-4:n ostajia/haaveilijoita.Toki ko. auto on hintaansa nähden tehokas ja kohtuullisen näyttävä monien ihmisten silmissä.Mutta ei tuo auto mikään maanteiden kiihtyvyys/nopeusruhtinas ole.
Henkilökohtaisesti en pidä juurikaan amerikkalaisista autoista,eikä SRT-4:n "tehdastuning" säväytä minua.Itselläni on suhteellisen tehokas auto,jolla pystyy "kisaamaan" monien autojen kanssa (päihittää myös ko. Dodgen)kuitekin Suomessa max.nopeus on 120km/h,joten en itsekkään tee auton tehoilla juurikaan mitään.Ja vielä nämä jatkuvasti olevat polttoainehinnat...valittaisiin järkevin perustein, eli tarkoituksena siirtyä paikasta toiseen maassa, jossa perusnopeus on 80 km/h, meidän autokantamme olisi hiukan toisen näköinen. Amerikkalaisten valmistamat autot ovat yleensä valmistettu mataliin nopeuksiin, lukuunottamatta tätä ko. Caliberia ja kait joitain muitakin nopeita autoja jenkit tekevät. Jenkkien ajo-ominaisuudet on yleensä viritetty hitaaseen ajoon ja Saksan motareillahan ne ovat vieraassa ympäristössä. Ja saksalainen automuotihan euroopassa vallitsee, vaikka kaikkialla muualla nopeudet ovat rajoitettuja. Niin, tunnehan se autokaupassa ratkaisee ja siksipä luulen, että Caliber SRTkin ostajansa löytää.
- envannois
Kirjoituksestasi päätellen et ole edes ko. autoa käynyt koeajamassa?
Itse kävin tänään koeajamassa ja odotukset oli tietenkin korkealla, vaan miten kävikään...
Sade sää iski ja auto oli kyllä niin hirveä ajettava ainakin näin sateen alla, että en suosittelisi. Tuli kyllä niin esille yhdistelmä etuveto 300hp = ei hyvä.
Edellinen autoni oli takavetoinen, tosin vain reilu 200hp, mutta silti ei sateellakaan tullut pahemmin ongelmia vetelemisen suhteen suoralla tiellä. Aivan tajutotan siis tuo, miten auto käyttäytyy kun on etuveto ja noin paljon tehoja, ohjattavuus kiihdytyksissä täysi nolla, vetelee minne sattuu.
Muita huomiotani kiinnittäviä epäkohtia olivat rengasmelu, joka kantautui todenteolla sisälle. Myös takapilarin aiheuttama kuollut kulma oli yllättävän laaja ja näkyvyys muutenkin ulos oli suhteellisen heikko auton muotoilun takia. Auton kulmat oli myös melko hankala hahmottaa, sillä konepeltiä ei juurikaan ohjaamosta nähnyt (tuulilasi suhteellisen kaukana "kojelaudassa").
Erikoiselta tuntui myös ajotietokoneen ainoa säätönappula, joka oli sijoitettu mittaristoon. Ei todellakaan mihinkään fiksuimpaan kohtaan sijoitettu, sillä sitä sai toden teolla joka kerta hakea kun halusi vaihtaa näyttöilmoitusta ajotietokoneessa. Kyseinen toiminto tosin näyttää olevan aika useassa eri dodgen/jeepin mallissa, joten...
Mainittakoon vielä, että alusta oli todella jäykkä jonka takia pienetkin töyssyt tuntuivat ikävästi ajossa.. mutta eipä kyseessä olekkaan mikään perus kauppakassi tojota.
Plussaakin toki oli;
-Penkit olivat lähestulkoon täydellisesti muotoiltu istuvuuden kannalta.
-Jarrujen toimivuus (todella tehokkaat)
-äänentoisto perusmankalla ilman living loud kicker pakettia
-Auton ulkonäkö mielestäni todella mahtipontinen.
-Hinta?
Yhteenveto: Autoa pitäisi päästä kokeilemaan kuivalla kelillä, mutta tuskin muuttaisi mielipidettäni niin radikaalisti, että tämän poistaisin autokaupasta pölyttymästä :)
ps:pakoputkenpää pisti hymyilyttämään nyrkin kokoisella sisäänmenoaukollaan.
kiitos ja anteeks.
-SRT4 koeajanut
- Luigi1
Kävin koeajamas ja oli muuten helvetin huono
- nimimerkkisi
kertoo sinusta kaiken. Surkea luuseri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851