huntupyrstöisistä

kultakaloista

elikkäs ostin 3 kpl huntupyrstöistä kultakalaa ja ne on 450l akvaariossa. paljonko näille kaloille on sopiva lämpötila?vesi on nyt 23 asteista,onko liian lämmintä? oon kyllä lueskellu kultakaloista ja monessa eri paikassa sanotaan eri lämpötiloja,peräti et 18 asteista..? ja sitten ruuasta kun ostin eläinkaupasta samalla tämän merkkistä kultakalojen ruokaa: TetraAniMin energy,niin riittääkö et anna tätä pari kolme kertaa päivässä.jostain muuten luin että joillekkin kultakaloille ei saisi antaa kelluvaa ruokaa ja nämä on just semmoisia pieniä kelluvia palloja tämä ruoka.

5

1145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Siis pääsääntönä voidaan pitää veden lämpötilan suhteen ettei kultakalat vaadi lämmittimen käyttöä lainkaan jos akvaarion veden lämpötila ei pääse laskemaan alle 5C ja se on aikas mahdotonta.

      On totta että kultakalat saavat "ilmavaivoja" jos niille antaa jatkuvasti hiutale- tai muuta kelluvaa ruokaa.
      Parhaita ovat uppoavat pelletit ja erikokoiset granulaatti ruoat joita kalan on helppo napsia ruoan upotessa.

    • fish KING

      Onhan akvan muu kalasto sellaista joka kestää myös viileätä vettä ja sellaisia lajeja jotka eivät aiheuta kultakaloillesi harmia ja stressiä.

    • akvaarioharrastaja

      Kultakaloille sopii lämpötilaksi 10-25 astetta.
      Niille on kehitetty omia kultakalojen ruokia, itse suosin Tetran ruokia. Niitä löytyy varmasti joka lemmikkieläinliikkeestä, esim. TetraAniMin.
      Kultakaloja saa ruokkia kaiken päivää, sillä ne etsivät ruokaa pohjalta ja pinnasta lähes koko ajan. Niillähän on pieni vatsa ja pohjan tonkiminenkin on niistä kivaa puuhaa. TetraAniMin valikoimassa on kolme vaihtoehtoa, kaikki käyvät!

      • lämpötiloihin

        vaikka vanha viesti on, niin korjataan nyt se, että huntupyrstöille ei missään nimessä 10 asteista vettä. 18 ihan minimissään, mieluummin yli 20 astetta. Luonnonmuoto on erikseen.


    • akvaarioharrastaja

      ...että pystyt tarjoamaan kaloillesi noin ison akvaarion, monella ei ole siihen mahdollisuutta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe