huntupyrstöisistä

kultakaloista

elikkäs ostin 3 kpl huntupyrstöistä kultakalaa ja ne on 450l akvaariossa. paljonko näille kaloille on sopiva lämpötila?vesi on nyt 23 asteista,onko liian lämmintä? oon kyllä lueskellu kultakaloista ja monessa eri paikassa sanotaan eri lämpötiloja,peräti et 18 asteista..? ja sitten ruuasta kun ostin eläinkaupasta samalla tämän merkkistä kultakalojen ruokaa: TetraAniMin energy,niin riittääkö et anna tätä pari kolme kertaa päivässä.jostain muuten luin että joillekkin kultakaloille ei saisi antaa kelluvaa ruokaa ja nämä on just semmoisia pieniä kelluvia palloja tämä ruoka.

5

1208

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Siis pääsääntönä voidaan pitää veden lämpötilan suhteen ettei kultakalat vaadi lämmittimen käyttöä lainkaan jos akvaarion veden lämpötila ei pääse laskemaan alle 5C ja se on aikas mahdotonta.

On totta että kultakalat saavat "ilmavaivoja" jos niille antaa jatkuvasti hiutale- tai muuta kelluvaa ruokaa.
      Parhaita ovat uppoavat pelletit ja erikokoiset granulaatti ruoat joita kalan on helppo napsia ruoan upotessa.

• fish KING

Onhan akvan muu kalasto sellaista joka kestää myös viileätä vettä ja sellaisia lajeja jotka eivät aiheuta kultakaloillesi harmia ja stressiä.

• akvaarioharrastaja

Kultakaloille sopii lämpötilaksi 10-25 astetta.
      Niille on kehitetty omia kultakalojen ruokia, itse suosin Tetran ruokia. Niitä löytyy varmasti joka lemmikkieläinliikkeestä, esim. TetraAniMin.
      Kultakaloja saa ruokkia kaiken päivää, sillä ne etsivät ruokaa pohjalta ja pinnasta lähes koko ajan. Niillähän on pieni vatsa ja pohjan tonkiminenkin on niistä kivaa puuhaa. TetraAniMin valikoimassa on kolme vaihtoehtoa, kaikki käyvät!

• lämpötiloihin

vaikka vanha viesti on, niin korjataan nyt se, että huntupyrstöille ei missään nimessä 10 asteista vettä. 18 ihan minimissään, mieluummin yli 20 astetta. Luonnonmuoto on erikseen.

• akvaarioharrastaja

...että pystyt tarjoamaan kaloillesi noin ison akvaarion, monella ei ole siihen mahdollisuutta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2240
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      853
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      806
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      531
      749
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      75
      674
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe