Palkat

alalle aikova

Joko on palkat parantuneet? Mitäköhän maksetaan konekuskeille Savossa?

23

8031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajetaa

      jotain 20 pintaa mä tällähetkellä saan tunnille..

      • pyörivät

        siinä 7-12 eken tietämissä,tuo 12e on jo huippuammatilaisen liksa.eli ei pääse rikastumaan.


      • ovat

        Suomen kitsaimmat nihilistit alkaneet mk.urakoitsijoiksi ja liksat on sen mukaiset, 7-max12e/h joten ei lompsat pullistele rahasta ainakaan,


    • reilua hommoo

      tulloo pala kalakukkoa ja rasvaton maitolasi päivässä

    • Ajokone

      Tasan 8,50 euroa tunnille minulle maksetaan ja ruokaraha joka päivä. Päivät 11-12 tuntia ja lauantaina 8 tunnin päivä. Kyllä tällä hommalla savossakin tienaa kohtuudella, kun vaan on halua tehdä työtä eikä joutavista narise. Toki puuta täytyy tulla tienvarteen reippaaseen tahtiin. Alalla olen ollut 18 vuotta.

      • totuus on

        Kun on niin pöljä ettei tunne kelloa eikä rahaa
        niin mettäkonealalla pärjää.


      • voi sentään

        12 tunnin työstä myös ylityö korvaukset, eli kahelt ekalt tunnilta 50% ja lopuist 100% jos et saa niin aika pölijä olet?
        Aika pieneltä palkkas kuullostaa jos oot puikottanut 18 v.luulis ammattitaidon olevan huippuluokkaa ja palkan sen mukainen?


      • Ajokone
        totuus on kirjoitti:

        Kun on niin pöljä ettei tunne kelloa eikä rahaa
        niin mettäkonealalla pärjää.

        Minulle on aika ja raha. Kellon viisareitten asennon merkityksen opin jo paljon alle kouluikää ja rahan arvon tunnen oikein hyvin. Se ei kasva puussa kuten jotkut ahneemmat kuvittelee. Minulle työn tekeminen on jo sinällään iloinen asia joka antaa paljon sisältöä elämään ja muutakin, kuin rahan. Laiskoja ei luoja elätä, mutta kovasti työtä tekemällä ja pitkää päivää ahertaen pärjää ihan hyvin pienelläkin tuntipalkalla. Täytyyhän isäntääkin ajatella, että hänkin saa työstään palkkansa.


      • Ajokone
        voi sentään kirjoitti:

        12 tunnin työstä myös ylityö korvaukset, eli kahelt ekalt tunnilta 50% ja lopuist 100% jos et saa niin aika pölijä olet?
        Aika pieneltä palkkas kuullostaa jos oot puikottanut 18 v.luulis ammattitaidon olevan huippuluokkaa ja palkan sen mukainen?

        Mitään ylityökorvauksia vaan tunti tunnista mennään aina. Näin on sovittu. Minä olen saanut pitää työpaikkani ja ollut palkkalistoilla myös hiljaiset ajat. Katkoksia ei palkanmaksussa ole ollut ja luultavasti ei tule. Valintani on ollut vähän kapeampi leipä, mutta sitä on riittänyt syödä myös vähän hiljaisempina aikoina. 18 vuotta olen ajokonetta ajanut. Ennätyksiin en ole pyrkinyt vaan tasaisen varmaan työhön. Siinä ei hajoa kone eikä mies niin helposti. Näin homma toimii ja minä sekä isäntä ollaan tyytyväisiä.


      • kuuliaisia
        Ajokone kirjoitti:

        Mitään ylityökorvauksia vaan tunti tunnista mennään aina. Näin on sovittu. Minä olen saanut pitää työpaikkani ja ollut palkkalistoilla myös hiljaiset ajat. Katkoksia ei palkanmaksussa ole ollut ja luultavasti ei tule. Valintani on ollut vähän kapeampi leipä, mutta sitä on riittänyt syödä myös vähän hiljaisempina aikoina. 18 vuotta olen ajokonetta ajanut. Ennätyksiin en ole pyrkinyt vaan tasaisen varmaan työhön. Siinä ei hajoa kone eikä mies niin helposti. Näin homma toimii ja minä sekä isäntä ollaan tyytyväisiä.

        työn sankareita ala tarvitsee eikä mitään turhan tes vinkujia.


      • hohhoi..
        Ajokone kirjoitti:

        Mitään ylityökorvauksia vaan tunti tunnista mennään aina. Näin on sovittu. Minä olen saanut pitää työpaikkani ja ollut palkkalistoilla myös hiljaiset ajat. Katkoksia ei palkanmaksussa ole ollut ja luultavasti ei tule. Valintani on ollut vähän kapeampi leipä, mutta sitä on riittänyt syödä myös vähän hiljaisempina aikoina. 18 vuotta olen ajokonetta ajanut. Ennätyksiin en ole pyrkinyt vaan tasaisen varmaan työhön. Siinä ei hajoa kone eikä mies niin helposti. Näin homma toimii ja minä sekä isäntä ollaan tyytyväisiä.

        Vittuillessasi kirjoittelet tuommosia.Ei kukaan voi olla noin tyhmä!!11-12 tuntia/pv paskapalkalla..


      • työmies!!
        Ajokone kirjoitti:

        Minulle on aika ja raha. Kellon viisareitten asennon merkityksen opin jo paljon alle kouluikää ja rahan arvon tunnen oikein hyvin. Se ei kasva puussa kuten jotkut ahneemmat kuvittelee. Minulle työn tekeminen on jo sinällään iloinen asia joka antaa paljon sisältöä elämään ja muutakin, kuin rahan. Laiskoja ei luoja elätä, mutta kovasti työtä tekemällä ja pitkää päivää ahertaen pärjää ihan hyvin pienelläkin tuntipalkalla. Täytyyhän isäntääkin ajatella, että hänkin saa työstään palkkansa.

        "Laiskoja ei luoja elätä, mutta kovasti työtä tekemällä ja pitkää päivää ahertaen pärjää ihan hyvin pienelläkin tuntipalkalla".En ole ikinä kuullut mitään noin typerää!!Minun mielestä 8 tuntia/pv riittää mainiosti ihan niin kuin muissakin töissä.Näissä hommissa 8 tunnin miehet leimataan laiskoiksi.Herätys ihmiset!Työviikko on 40tuntia.Ei ylitöitä tarvii/kannata tehdä.Nyt seuraavan parin vuoden aikana tes palkat nousee 19.4%-40.8%.Seuraava korotus tulee voimaan 1.10.2008.Otetaan esimerkkinä vaikka palkkaryhmä 2 yli 5 vuoden työkokemuksella:10.76e/h.Ihan ok palkka puupinon tekemisestä eikä varmasti tarvii ressata eikä koko aivokapasiteettiaan käyttää. Kyllä Kettusen Pauli ja kumppanit onnistuivat neuvotteluissa.Pikku hiljaa alan arvostus saadaan nousuun.Vielä kun vähän nousisi palkat,normaali työajat ja nämä "ajokone" sankarit saunan taakse;)


      • työmies!!
        Ajokone kirjoitti:

        Minulle on aika ja raha. Kellon viisareitten asennon merkityksen opin jo paljon alle kouluikää ja rahan arvon tunnen oikein hyvin. Se ei kasva puussa kuten jotkut ahneemmat kuvittelee. Minulle työn tekeminen on jo sinällään iloinen asia joka antaa paljon sisältöä elämään ja muutakin, kuin rahan. Laiskoja ei luoja elätä, mutta kovasti työtä tekemällä ja pitkää päivää ahertaen pärjää ihan hyvin pienelläkin tuntipalkalla. Täytyyhän isäntääkin ajatella, että hänkin saa työstään palkkansa.

        "Minulle työn tekeminen on jo sinällään iloinen asia joka antaa paljon sisältöä elämään ja muutakin, kuin rahan. Laiskoja ei luoja elätä, mutta kovasti työtä tekemällä ja pitkää päivää ahertaen pärjää ihan hyvin pienelläkin tuntipalkalla".En ole ikinä kuullut mitään noin typerää!!Kyllä 8 tuntia/pv riittää mainiosti niin kuin muissakin töissä.Metsähommissa 8 tunnin miehet leimataan heti laiskoiksi.Herätys ihmiset!!Työviikko on 40 tuntia,ei ylitöitä tarvii/kannata tehdä!Yritä sinäkin neuvotella palkkasi kohalleen.Seuraavan parin vuoden aikana tes minimipalkat nousee 19,4-40,8%.Seuraava korotus tulee voimaan 1.10.2008.Esimerkkinä vaikka palkkaryhmä 2 yli 5 vuoden työkokemuksella 10,76e/h.Se on ihan ok palkka puupinon tekemisestä.Ei varmasti tarvii ressata eikä käyttää koko aivokapasiteettiaan.Kyllä Kettusen Pauli ja kumppanit onnistuivat neuvotteluissa.Alan arvostus lähtee nousuun kun vielä vähän nousis palkat,saatais normaali työajat 8tuntia/pv ja työmatkalta palkka sekä nämä "ajokone" sankarit vietäs saunan taakse;)


      • Ajokone
        työmies!! kirjoitti:

        "Laiskoja ei luoja elätä, mutta kovasti työtä tekemällä ja pitkää päivää ahertaen pärjää ihan hyvin pienelläkin tuntipalkalla".En ole ikinä kuullut mitään noin typerää!!Minun mielestä 8 tuntia/pv riittää mainiosti ihan niin kuin muissakin töissä.Näissä hommissa 8 tunnin miehet leimataan laiskoiksi.Herätys ihmiset!Työviikko on 40tuntia.Ei ylitöitä tarvii/kannata tehdä.Nyt seuraavan parin vuoden aikana tes palkat nousee 19.4%-40.8%.Seuraava korotus tulee voimaan 1.10.2008.Otetaan esimerkkinä vaikka palkkaryhmä 2 yli 5 vuoden työkokemuksella:10.76e/h.Ihan ok palkka puupinon tekemisestä eikä varmasti tarvii ressata eikä koko aivokapasiteettiaan käyttää. Kyllä Kettusen Pauli ja kumppanit onnistuivat neuvotteluissa.Pikku hiljaa alan arvostus saadaan nousuun.Vielä kun vähän nousisi palkat,normaali työajat ja nämä "ajokone" sankarit saunan taakse;)

        Jos tuntee, että aivokapasiteettia riittää muuhunkin, kuin pöllien tienvarteen ajoon täytyy hakeutua sellaiselle alalle töihin missä on enemmän haasteita ja ylenemismahdollisuuksia. Minulle riittää se mitä teen nyt työkseni enkä muuta kaipaa. Metsäkoneala ei ole valittajia ja tes niuhottajia varten. Kuskin täytyy älytä asemansa kuljettajana ja tehdä työnsä mahdollisimman hyvin. Vain näin syntyy urakoitsijalle palkanmaksukykyä. Urakoitsijalla on taloudellinen riski hommassa ja se on todella suuri. Päällepäin sivusta katsoen monen homma näyttää tosi kadehdittavalta, mutta se velan määrä ja kaikki muu helposti unohtuu samalla. Miettikää vähän tätäkin näkökohtaa...


      • kaverikin

        ...

        toki voisit pyytää vähän lisää jos 18 v olet tehnyt jo. Sinunlaisia kavereita tarvittaisiin lisää. Työtä pelkäämätön asenne, hattua nostan ja jos olisin pomosi korotuksen saisit.


      • oikeasti

        Jos olet ajomies ja ajanut yli 8 vuotta palkkasi on minimissään 10,79€/t, jos olet motomies ja ajanut motoo yli 8 vuotta niin palkkasi on 11,60€/tunti minimissään ja ylityöt lainmukaisesti 50 tai 100 %.


      • ...

        8,50€ tunti, eihän? Kympin pintaan maksavat ajokonemiehille Pohjois-Karjalassa vähemmällä työkokemuksella. Kysy vaan korotusta palkkaan, jos kone pysyy kunnossa, olet sen ansainnut.

        Ite aloittelin aikoinaan pöllikuskina 9€ tuntipalkalla, ekan vuoden jälkeen nousi taulukkopalkaksi. Nyt 13,50€/h.


    • sanonta on

      työtä tekevinään kun on palkkaa maksavinaan.

      • se taitaa

        olla,että paskaduunia vielä paskemmalla palkalla.


    • iso pino

      4 vuoden kokemuksella 11e ja risat. Ihan kohtuu liksa ajumiehelle ja konekkin melko tuore(4v).Pittää tosin pinonkin karttua ja konetta hyvin huoltaa!

      • tap tap

        tap!


    • nuori metsäkonekuski

      No niin, tässä se taas nähdään. Näitä ihmeellisiä änkyröitä on sattunut tälle alalle. Ei palkat nouse kun kaikki tyytyy siihen 7.50€. Kaverit läksi koulusta ajamaan konetta palkalla 7.20. Nyt jo 1,5 vuotta ajaneet samalla palkalla... TYHMÄT

      Ite en tyytynyt todellakaan moisiin summiin vaan valitsin urakoitsijan joka todella raaskii maksaa palkkaa. Koulusta päästyäni aloitus palkka oli tasan 10, nyt taas palkankorotukset edessä. hommat ajokonehommia. Sitten tulee ruokaraha, kilometrikorvaukset, ylitöistä se 50 ja 100%, ei viikonlopputöitä eikä yövuoroja. Ylitöitä ei tosin pääse tulemaan kuin koneen rikkoutuessa tai muussa hätätapauksessa.

      Kyllä ne palkat nousisi jos kuskit olisivat valveutuneempia.

      Yrittihän ne saada muutamat urakoijat ajamaan sillä 8-9€ tuntipalkalla mutta kieltäydyin. Ajakoot vanhat kuskit kun kerta tykkäävät, minä en...

      • täh?!

        teillä joillaki on surkeat palkat ku ootta nuin pitkään teheny.. ite ajanu 1vuoden suomessa ja vähä ulkomailla palkka on 11e/h ja en edes saa päivässä aikaseks kun jotai 850-1200runkoa tai en mie kyllä tiiä miten paljon enemmän ammattimies saa 10h päivässä aikaan.. itellä muuten oli koulusta päästyä 7,50e/h ekan kuukauden..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe