Siirtolapuutarhamökki

Tiinae

Halajaisin omaa mökkiä Helsingin seudulta.
Missähän hinnoissa liikkuvat tänä keväänä?

Tiina

20

12484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koostuu

      mökin kunnosta,paikasta ja luulempa että ovat 30-50.000e paikkeilla.
      Eri siirtolapuutarha-alueilla on eri tasoisia ja hintaisia mökkejä,remontit maksaa.
      Käy vilkuilemassa tauluja tai kuljeksi alueilla ja kysy ihmisillä,"viidakkorummut" tietää eniten.

    • esimerkiksi

      oikotie, etuovi ja tietenkin mökkialueiden ilmoitustauluilta !!

      • Hesarissa näin ilmoituksen viime viikolla. Talissa uudenveroinen mökki 97.000e.


      • ent. mökin omistaja
        Violet.K kirjoitti:

        Hesarissa näin ilmoituksen viime viikolla. Talissa uudenveroinen mökki 97.000e.

        Tuota mökkiä on yritetty kaupata jo kauan. Mökki on uusi ja mukavuuksin varustettu. Mutta hinta on niin kova vuokratontin mökistä että tuskin tuolla hintaa kaupaksi menee. Omakotitalon saa halvemmalla tunnin ajomatkan päästä stadista!


        Mökkien kunto muuten on aika surkea ja silti pyytävät yli 30 000 euroa stadissa. Itse en sijoittaisi siirtolapuutarhamökkiin johon saa sitten pistää melkein toisen mokoman kunnostuksiin.


        Muutama vuosi sitten myin omani 26 000 eurolla ja kunto oli kohtalainen.


    • esimerkiksi

      oikotie, etuovi ja tietenkin mökkialueiden ilmoitustauluilta !!
      Toivottavasti löydät oman kesäpesän

    • reina60

      Myynti- (ja osto-)ilmoituksia julkaistaan myös www.siirtolapuutarhat.net -sivujen alla olevilla puutarhakohtaisilla sivuilla. Ja kunkin alueen ilmoitustaululla, Hesarissa, Oikotiellä jne. Hintataso Helsingissä on kieltämättä noussut, hintapyynnöt ylittävät usein jo 50.000 euroa.

      • mökki-fani

        jos ajattelee että isompien mökkien tapauksessa kyseessä on omakotitalo Helsingin keskellä.


      • Pisti silmään
        mökki-fani kirjoitti:

        jos ajattelee että isompien mökkien tapauksessa kyseessä on omakotitalo Helsingin keskellä.

        69.000 euroa näkyy olevan lama-kesän tarjoushinta Herttoniemen Siirtolapuutarhan ilmoitustaululla.

        Myyjä on kiinteistönvälittäjä, joten kait hinta vastaa aika hyvin sitä mitä ihmiset ovat valmiita siitä maksamaan.

        Ilmeisesti kysyntä ylittää tällä hetkellä reippaasti tarjonnan.

        Mutta olishan sellainen puutarha kiva kyllä.


      • 7v kokemus
        Pisti silmään kirjoitti:

        69.000 euroa näkyy olevan lama-kesän tarjoushinta Herttoniemen Siirtolapuutarhan ilmoitustaululla.

        Myyjä on kiinteistönvälittäjä, joten kait hinta vastaa aika hyvin sitä mitä ihmiset ovat valmiita siitä maksamaan.

        Ilmeisesti kysyntä ylittää tällä hetkellä reippaasti tarjonnan.

        Mutta olishan sellainen puutarha kiva kyllä.

        Vietin siippani kanssa n.7 v tällaisella alueella.Mökit ovat niin lähellä toisiaan,ei mitään yksityisyyttä,aina on joku jossain pensaan takana,ei edes pieraista kehtaa...

        Itse olen maaseutu ihminen,mökkini onkin nyt reilun sadan km päässä,jossa saa olla rauhassa.Ei tarvitse linkkiytyä ja olla koko ajan räpylä pystyssä,et moi moi!

        Olin työelämässä suuren joukon kanssa vuosikymmeniä,nyt ei huvita kuulua massaan.Sopii sellaisille jotka haluaa yhteisön,koska joudut koko ajan olemaan vuorovaikutuksessa toisten kanssa.Kilpaillaan kellä kaunein palsta,kateutta,takanapuhumista,kaikki tietää kaikkien asiat,oikein juorujen pesä.

        Mutta kukin taplaa tyylillään.


      • Mökkiläinen 2 vuotta
        7v kokemus kirjoitti:

        Vietin siippani kanssa n.7 v tällaisella alueella.Mökit ovat niin lähellä toisiaan,ei mitään yksityisyyttä,aina on joku jossain pensaan takana,ei edes pieraista kehtaa...

        Itse olen maaseutu ihminen,mökkini onkin nyt reilun sadan km päässä,jossa saa olla rauhassa.Ei tarvitse linkkiytyä ja olla koko ajan räpylä pystyssä,et moi moi!

        Olin työelämässä suuren joukon kanssa vuosikymmeniä,nyt ei huvita kuulua massaan.Sopii sellaisille jotka haluaa yhteisön,koska joudut koko ajan olemaan vuorovaikutuksessa toisten kanssa.Kilpaillaan kellä kaunein palsta,kateutta,takanapuhumista,kaikki tietää kaikkien asiat,oikein juorujen pesä.

        Mutta kukin taplaa tyylillään.

        Olen samaa mieltä, että siirtolapuutarha ei sovi kaikille, mutta lähinnä siinä mielessä, että siirtolapuutarha on mielestäni yhteisö, jossa puhalletaan samaan hiileen ja tehdään paljon asioita, esim. alueen siistinäpito jne, yhdessä. Eli, jos olet erakko, etkä halua olla muiden kanssa tekemisissä, niin älä osta mökkiä. Ehkä nämä alueet ovat kaupunkilaisten juttuja, jotka ovat aina tottuneet, että naapurit ovat lähellä. Maaseudun ihmiset kenties kaipaavaat lääniä ympärilleen. Ovathan alueet aikanaan perustettukin työväestölle, jotka asuivat ahtaasi kerrostaloissa.

        Halukkaiden ostajien olisi hyvä tietää, että mökit eivät sijaitse metsän keskellä, vaan ovat likellä toisiaan ja ihmisiä täytyy sietää. Ainakaan meidän alueella (Helsingissä) en ole kertaakaan törmännyt öykkäröintiin tai humalassa toikkarointiin.

        Minun täytyykin sanoa, että mökin hankinta on ollut yksi suurimpia ilonaiheitani. Se antaa tavattomasti iloa niin itselleni kuin myös ystävilleni.

        Käyn töissä mökiltä, työmatka bussilla 7 min., pyörällä 25 min. Kaupat ovat lähellä. En omista autoa, joten en voisi hankkia muunlaista mökkiä. Aina olisi bussimatka kenties vielä taksimatka perille. Ei ole perjantai- tai sunnuntairuuhkia, vaan leppoisaa oleskelua.

        Aikaisemmin joku mainitsi, että töitä joutuu tekemään tunneittain, näin ei ainakaan omalla kohdallani ole asia. Pidän puutarhani perussiistinä, johon riittää kerran viikossa nurmikonleikkuu, kastelua ilmoista riippuen, pientä kupsutusta, kun huvittaa.

        Olen saanut alueelta uusia harrastuksia; mölkky, petankki, tanssit, karaoke jne. Ihmiset ovat todella mukavia, naisten saunassa löytyy sellaista naisenergiaa, että pois alta. Toisin sanoen mahtava paikka.

        Suosittelen siirtolapuutarhaa kaikille teille, jotka kaipaatte yhteisöllisyyttä tässä kovassa ja itsekeskeisessä maailmassa. Kukaan ei jää yksin, kaikki mahtuvat joukkoon ja jokainen toimikoon voimiensa ja kiinnostustensa mukaan.


      • Mökkiläinen 2 vuotta kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että siirtolapuutarha ei sovi kaikille, mutta lähinnä siinä mielessä, että siirtolapuutarha on mielestäni yhteisö, jossa puhalletaan samaan hiileen ja tehdään paljon asioita, esim. alueen siistinäpito jne, yhdessä. Eli, jos olet erakko, etkä halua olla muiden kanssa tekemisissä, niin älä osta mökkiä. Ehkä nämä alueet ovat kaupunkilaisten juttuja, jotka ovat aina tottuneet, että naapurit ovat lähellä. Maaseudun ihmiset kenties kaipaavaat lääniä ympärilleen. Ovathan alueet aikanaan perustettukin työväestölle, jotka asuivat ahtaasi kerrostaloissa.

        Halukkaiden ostajien olisi hyvä tietää, että mökit eivät sijaitse metsän keskellä, vaan ovat likellä toisiaan ja ihmisiä täytyy sietää. Ainakaan meidän alueella (Helsingissä) en ole kertaakaan törmännyt öykkäröintiin tai humalassa toikkarointiin.

        Minun täytyykin sanoa, että mökin hankinta on ollut yksi suurimpia ilonaiheitani. Se antaa tavattomasti iloa niin itselleni kuin myös ystävilleni.

        Käyn töissä mökiltä, työmatka bussilla 7 min., pyörällä 25 min. Kaupat ovat lähellä. En omista autoa, joten en voisi hankkia muunlaista mökkiä. Aina olisi bussimatka kenties vielä taksimatka perille. Ei ole perjantai- tai sunnuntairuuhkia, vaan leppoisaa oleskelua.

        Aikaisemmin joku mainitsi, että töitä joutuu tekemään tunneittain, näin ei ainakaan omalla kohdallani ole asia. Pidän puutarhani perussiistinä, johon riittää kerran viikossa nurmikonleikkuu, kastelua ilmoista riippuen, pientä kupsutusta, kun huvittaa.

        Olen saanut alueelta uusia harrastuksia; mölkky, petankki, tanssit, karaoke jne. Ihmiset ovat todella mukavia, naisten saunassa löytyy sellaista naisenergiaa, että pois alta. Toisin sanoen mahtava paikka.

        Suosittelen siirtolapuutarhaa kaikille teille, jotka kaipaatte yhteisöllisyyttä tässä kovassa ja itsekeskeisessä maailmassa. Kukaan ei jää yksin, kaikki mahtuvat joukkoon ja jokainen toimikoon voimiensa ja kiinnostustensa mukaan.

        Olen 2 vuotta mökkiläisen kanssa paljolti samaa mieltä. Käväise Luodon siirtolapuutarhan sivuilla osoite: www.luodonspy

        Mökkiläinen 5 vuotta.


      • 31 vuotta
        köpä kirjoitti:

        Olen 2 vuotta mökkiläisen kanssa paljolti samaa mieltä. Käväise Luodon siirtolapuutarhan sivuilla osoite: www.luodonspy

        Mökkiläinen 5 vuotta.

        Osoite: http://www.luodonspy.fi


      • Anonyymi

        Talkootunteja , pakonomaista sosiaalista höpöttelyä ja komiteakiertää kerran kesässä, että palstat ovat hoidetut ja kaikki samanlaisia mökkejä( väri, istutukset)

        Vähän niinkuin sosialisti maiden komentomalli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talkootunteja , pakonomaista sosiaalista höpöttelyä ja komiteakiertää kerran kesässä, että palstat ovat hoidetut ja kaikki samanlaisia mökkejä( väri, istutukset)

        Vähän niinkuin sosialisti maiden komentomalli.

        Tämä oli mielestäni se väsyttävän asia kun piti osallistua ja olla kaikissa kissanristiäisissä mukana. Vaativa työ ja puutarhan hoito olisivat riittäneet, mutta vapaa-aika meni moneen muuhun yhteistoimintaan.

        Jaksoin 9 vuotta. Vaimolle oli vaikeampaa koska introvertti. Kun lapset kasvoivat teineiksi, pantiin mökki myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli mielestäni se väsyttävän asia kun piti osallistua ja olla kaikissa kissanristiäisissä mukana. Vaativa työ ja puutarhan hoito olisivat riittäneet, mutta vapaa-aika meni moneen muuhun yhteistoimintaan.

        Jaksoin 9 vuotta. Vaimolle oli vaikeampaa koska introvertti. Kun lapset kasvoivat teineiksi, pantiin mökki myyntiin.

        Riippuu varmasti paljon siirtolapuutarhayhdistyksestä ja siitä, millaista väkeä yhdistykseen on vuosien ja vuosikymmenten mittaan pesiytynyt.

        Olen itse introvertti, ja hyvin ollaan vaimon kanssa viihdytty. Ensimmäisiinkään kissanristiäisiin en ole osallistunut, eikä kukaan tunnu sitä odottavankaan. Eivät nimittäin osallistu läheskään kaikki muutkaan kyseisen siirtolapuutarhan mökkiläiset. Talkootyövelvoitteen saa hoitaa itsenäisesti oman aikataulun mukaan sopimalla asiasta alueesta vastaavan johtokunnan edustajan kanssa, eikä työmäärä liiemmin rasita, kun on kaksi aikuista.


    • uunoooo

      www.siirtolapuutarha.com

      • Tauno Minkkinen

        Kävin katsoo sivut Kangasniemen Siirtolapuutarha, kyllä on hyvä idea, miksi maksaa 30-120.00€ jos voi vuokratakkin. Pankinjohtaja voi suuttua kun ei tarvitse olla "naimisissa" pankinjohtajan kanssa kun vuokraa mökin. Siis ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettuja Siirtolapuutarhamökkejä. Onnea uudelle idealle. Olen itse jo niin vanha että täytyy vain käydä katsomassa aluetta.


    • Iloisia puutarhahetk

      Käy katsomassa www.gbgroup.fi uusi mökkialue hyvällä paikalla

    • tule katsomaan

      Kyllä mökin saa 15 000.00€

    • Mökkiläinen 6 vuotta

      Kohta alkaa taas mökkikausi. Voi, kun olen sitä odottanut. Pian näen jälleen puutarhayhteisöni ystävät ja tonteilla hyörii puutarhureita. Selvästi huomaan, että talvi ei ole minua varten. Kevät koittaa ja tunnen oikein alkavani jälleen elää.

      Hyvää kevättä kaikille siirtolapuutarhureille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe