Taiteilija Armas Tirronen

voi voi

ei ollutkaan ihan mikä tahansa taiteilija.

Hänen veistoksensa Mikkelissä olisi hyvä löytyä ja korjata.

Ettei vain olisi joutunut oman käden oikeudella jonnekin yksityiskotiin kesämökin koristeeksi.

16

1778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opteri

      E todellakaan ollut mikä tahansa taiteilija. Oli Taiteilija isolla teellä ja lisäksi hyvä pedagogi ja humaani ihminen. Onko veistoksia kateissa? Savonlinnasta tiettävästi vielä löytynee.

      • maalari

        Onkohanm mueovirasto kiinnostunut patsaasta !

        Ilomittakaa, heille, ja etsintä käyntiin !

        Väitetään, että se on vahingoittunut, mutta muistan, kun se poistettiin niin syyksi ilmoitettiin, että nuoriso viihtyy liikaa patsaan ympärillä (Kasiksen jengi) ja Kassankulman yrittäjät pelkäävät omaisuutensa puolesta.
        Yrittäjät pelkäsivä tikkunmoiden rikkomista ja roskaamista jne...

        En usko että se on vahingoittunut, ennekuin nään kuvan patsaasta vahingoittuneena.
        Mielummin uskon sen olevan jossain komesti esillä, muttei kaiken kansan näkyvillä.''
        Ikävä asia, sillä patsas oli aivan upea, ja sille olisi monta hyvää paikkaa asettaa esille.


      • maalari kirjoitti:

        Onkohanm mueovirasto kiinnostunut patsaasta !

        Ilomittakaa, heille, ja etsintä käyntiin !

        Väitetään, että se on vahingoittunut, mutta muistan, kun se poistettiin niin syyksi ilmoitettiin, että nuoriso viihtyy liikaa patsaan ympärillä (Kasiksen jengi) ja Kassankulman yrittäjät pelkäävät omaisuutensa puolesta.
        Yrittäjät pelkäsivä tikkunmoiden rikkomista ja roskaamista jne...

        En usko että se on vahingoittunut, ennekuin nään kuvan patsaasta vahingoittuneena.
        Mielummin uskon sen olevan jossain komesti esillä, muttei kaiken kansan näkyvillä.''
        Ikävä asia, sillä patsas oli aivan upea, ja sille olisi monta hyvää paikkaa asettaa esille.

        muutama(4-5) vuotta sitten eräässä kaupungin puistotoimen varastossa, jossa se lienee vieläkin.
        Vaan eipä tuo uutta olisi, että jotain "poistetaan", kun on muka hieman rikki tms.
        Mikkelihän alkaa olla kohta tosiaan kuuluisa näistä patsaiden siirroista ;)


      • ilahtunut taiteen ystävä
        jussi7106 kirjoitti:

        muutama(4-5) vuotta sitten eräässä kaupungin puistotoimen varastossa, jossa se lienee vieläkin.
        Vaan eipä tuo uutta olisi, että jotain "poistetaan", kun on muka hieman rikki tms.
        Mikkelihän alkaa olla kohta tosiaan kuuluisa näistä patsaiden siirroista ;)

        Patsas kannattaa ehdottomasti laittaa arvoiseensa paikkaan.
        Taiteilija on arvostettu, niinkuin kaikki tietävät.

        Museovirasto oli myös sitä mieltä, että vaatikaa mikkeliläiset patsas sille kuuluvalle paikalle.
        Museovirastoon oli soiteltu patsaasta, minun lisäkseni muutama muu..

        Kaupungilla on oltava rahaa muuhun kuin kuin muutaman perheen passaamiseen.


      • kkiiiiiiiii
        ilahtunut taiteen ystävä kirjoitti:

        Patsas kannattaa ehdottomasti laittaa arvoiseensa paikkaan.
        Taiteilija on arvostettu, niinkuin kaikki tietävät.

        Museovirasto oli myös sitä mieltä, että vaatikaa mikkeliläiset patsas sille kuuluvalle paikalle.
        Museovirastoon oli soiteltu patsaasta, minun lisäkseni muutama muu..

        Kaupungilla on oltava rahaa muuhun kuin kuin muutaman perheen passaamiseen.

        ...kaupunki omistaa veistosta, vaan kiinteistö, joka sen on aikanaan tilannut.


      • patsaat paikalleen
        kkiiiiiiiii kirjoitti:

        ...kaupunki omistaa veistosta, vaan kiinteistö, joka sen on aikanaan tilannut.

        että ne ovat julkisiin tiloihin tarkoitettuja.

        Jos patsas on kaupunginvarastossa, niin eikun esiin vaan.

        Sitä taloa tai kiineteistoä, ei ole enää jonka edessä patsas aikanaan oli.
        Ja silloin kun patsas poistettiin muutaman yrittäjän halusta, meille sanottiin, että patsaalle tullaan etsimään uusi paikka !!


      • ><><<<<
        kkiiiiiiiii kirjoitti:

        ...kaupunki omistaa veistosta, vaan kiinteistö, joka sen on aikanaan tilannut.

        tyypillinen vastaus silloin kun halutaan peitellä jotakin.


      • Anonyymi
        maalari kirjoitti:

        Onkohanm mueovirasto kiinnostunut patsaasta !

        Ilomittakaa, heille, ja etsintä käyntiin !

        Väitetään, että se on vahingoittunut, mutta muistan, kun se poistettiin niin syyksi ilmoitettiin, että nuoriso viihtyy liikaa patsaan ympärillä (Kasiksen jengi) ja Kassankulman yrittäjät pelkäävät omaisuutensa puolesta.
        Yrittäjät pelkäsivä tikkunmoiden rikkomista ja roskaamista jne...

        En usko että se on vahingoittunut, ennekuin nään kuvan patsaasta vahingoittuneena.
        Mielummin uskon sen olevan jossain komesti esillä, muttei kaiken kansan näkyvillä.''
        Ikävä asia, sillä patsas oli aivan upea, ja sille olisi monta hyvää paikkaa asettaa esille.

        Museovirasto kehoitti antamaan asian poliisin hoidettavaksi , tai iltapäivälehtiin..
        jo kauan sitten.


      • Anonyymi
        jussi7106 kirjoitti:

        muutama(4-5) vuotta sitten eräässä kaupungin puistotoimen varastossa, jossa se lienee vieläkin.
        Vaan eipä tuo uutta olisi, että jotain "poistetaan", kun on muka hieman rikki tms.
        Mikkelihän alkaa olla kohta tosiaan kuuluisa näistä patsaiden siirroista ;)

        Kunhan ei patsaita luovuta kuopiolaisille tunareille. Oman veljmies-patsaansa pilasivat poraamalla reikiä. Käsittämätöntä! Piällysmiehet kyllä muita mielellään neuvovat mutta itsestään ole minkään tekijäksi.


    • Todella

      Kiinnostamaan sen patsaan kohtalo, kyllähän jonkun täytyy tietää siitä.

    • Raatihuoneenkadulla

      Siinä Virastotalon edessä on se teideteos, taisi olla saman taiteilijan

      • patsa nimeltään "leikk...

        tai keinuvat lapset.

        Tirrosen suihkulähde patsaat ovat arvostettuja ja palkittuja teoksia.


      • kiinnostaa.............
        patsa nimeltään "leikk... kirjoitti:

        tai keinuvat lapset.

        Tirrosen suihkulähde patsaat ovat arvostettuja ja palkittuja teoksia.

        Missä patsas...


    • Aino Kassinen

      Ens viukolla arvonnetaan siinä antiikkia antiikkia ohjelmassa. Tämmösen näyn näin männä viikolla. Poikani Katto Kassinen näki melkein saman kun oli vetänyt pilveeee!

    • 6567890909

      Ooolloollllloolllol

    • Anonyymi

      Katelkaas ympäriinsä esim. valtuutettujen pihoissa. Voi näkyä kaikenlaista.......tietysti ovat vaan tallessa ettei kukaan pöllisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe