Avenger nykii :(

Sxt

Missäköhän voisi olla vika, kun uusi Dodge Avenger nykii kiihdytyksessä, lähinnä kakkosella kiihdytettäessä. Manuaali bensakone, bensa 95 oktaanista. Nykiminen on aika pehmeää ja loppuu, kun kierrokset nousee ja vaihtaa isommalle vaihteelle.

22

3888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.S.

      Siis onhan siinä rajoitin jos vetää ihan tappiin!?

    • Sxt

      En nyt pannut merkille, oisko 1500 - 2000 kohdilla.

      • eipä

        kierroksia oikeastaan mitään.elikä sama vika kun caliperissa.vein päivitykseen korjaamolle ja vika häipyi lähes kokonaan,pientä jäi vielä,mutta niinhän jäi tm testissäkin,jotenka perusvika eipä pahemmin haittaa.


      • i.v

        Eikö se ole takuun alainen auto joten vie Autokeskukseen ja kerro sitten muillekin pystyivätkö asian selvittämään.


      • pysty
        i.v kirjoitti:

        Eikö se ole takuun alainen auto joten vie Autokeskukseen ja kerro sitten muillekin pystyivätkö asian selvittämään.

        kun on perusvika,eivätkä osaa sille mitään tehdä.ei voi muuta kun päivittää tietokoneella,olin itse mukana,muuta eivät vaan voi tehdä.


    • CaliSee

      Mulla 1,8-Caliberissa nykimiseen ja tyhjäkäynnin onnahteluun auttoi tehokkaasti merkkihuollossa tehty moottorinohjausyksikön päivittäminen. Poissa on kaikki em. oireet, uskon että sulla kyse samasta asiasta. Tuo on hyvin monissa automerkeissä tyypillistä, ja tosiaan softapäivitys poistaa sen. Nou hätä.

      • Sxt

        Hyvä tietää, että softapäivitys voisi auttaa. Täytyypä käyttää sitä Autokeskuksessa. Kiitos vastanneille!


      • Lakkas nykimästä

        Omassa Avengerissa ei auttanut päivitykset.Takuuhuollossa panivat tankkiin jotain ainetta. Enkä huommannut kysellä mitä laittoivat, mutta nykiminen loppui siihen.


    • Lakkas nykimästä

      Teinpä kyselyn mitä tankkiin laittoivat. Forte"a ne sinne laittoi.Katsos minulla oli täysin sama vika ja tuo todella poisti nykimisen. Nyt reilu kymppitonni ajettu ilman minkäänlaista nyintää.Kannataa ainakin mainita aineesta takuuhuollossa.

      • noinkinjoo

        ne laittoi sulle sitä forttea,mutta mitä se on,siis mitä sisältää että nykiminen häipyi ja miten se aine muka vaikuttaa nykimiseen,onko kellään tästä tietoa.


      • Sxt

      • lakkas nykimästä
        Sxt kirjoitti:

        Pitääkö tuota Fortea lisäillä tietyin väliajoin? Löysin tämän tiedon aineesta:

        http://www.motorforce.co.uk/product.php?catId=14&prodId=0343

        Auttausikohan, jos vaihtaisi 95:n 98:iin?

        Yksi kerta riitti. Eli aivan sama nykiminen kun kysyjällä esim.Valoista lähtiessä normaali kaasulla kakkosvaihteella pienillä kierroksilla. Mutta taas nopealla kiihdytyksellä ei muistaakseni nyintää tuntunu.Sama nyintä tuntui myös koeajo autossa.Mutta niinkuin sanoin oire hävisi parissa päivässä, eikä ole 8kk ajon jälkeen takasi tullu.Se mitä forte teki autolle ei ole minun tiedossa, mutta kyllä ne huollossa tietää kun ammatti ihmisiä ovat.PÄÄASIA ETTÄ NYINTÄ LÄHTI.


    • Sxt

      Eipä Autokeskuksen huollossa osattu sanoa, mistä nykiminen johtuu. Renkaissa ei kuulemma ainakaan ollut vikaa. En tiedä, olivatko koeajaneet, kommenttina oli, että pintakaasulla se tuntuu vähän nykivän. Pois ajaessani nyintä ei kuitenkaan enää tuntunut niin selvästi, jos ollenkaan. Tiedä sitten, olivatko kuitenkin jotain tehneet (?), täytyy seurailla ja ottaa taas tarvittaessa puheeksi seuraavassa huollossa...

      Myyjä suositteli 95:sta tankkiin, mutta olisikohan 98 kuitenkin parempi? Voisikohan nykiminen johtua bensasta?

      • Avengeristi

        Ostin kans 2 litrasen ja nykii kakkosella kiihdytyksissä. käytin huollossa laittivat kai uuden softan ja nykii edelleen. Taitaa tuotteessa ( Auto ) olla virhe.
        Jos maksaa autosta 25000e ei pitäs nykiä, vaimitä mieltä?


    • Sxt

      ...kun vaihdoin 95:n bensan 98:aan

      • varmaan

        vaihtaa Caliberiinkiin 98 bensa. Välillä nykii matalilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä.


      • Sxt
        varmaan kirjoitti:

        vaihtaa Caliberiinkiin 98 bensa. Välillä nykii matalilla kierroksilla liikkeelle lähdettäessä.

        Kulutuskin saattaa laskea, vaikka 98 onkin kalliimpaa.


      • Avengeristi1
        Sxt kirjoitti:

        Kulutuskin saattaa laskea, vaikka 98 onkin kalliimpaa.

        Auto ollut autokeskuksessa huollossa mutta eivät osaa sanoa edelleenkään mistä nykiminen johtuu.
        Sanoivat, että ei ole ollut muita tapauksia kuin tämä minun Avenger joka nykii, joten missä olette autoanne käyttäneet huollossa. Omani on ollut Herttoniemessa.


      • Sxt
        Avengeristi1 kirjoitti:

        Auto ollut autokeskuksessa huollossa mutta eivät osaa sanoa edelleenkään mistä nykiminen johtuu.
        Sanoivat, että ei ole ollut muita tapauksia kuin tämä minun Avenger joka nykii, joten missä olette autoanne käyttäneet huollossa. Omani on ollut Herttoniemessa.

        Mulla oli Konalan Autokeskuksessa. Siellä vaan todettiin, että niin se pintakaasulla nykii..


      • pönkä
        Avengeristi1 kirjoitti:

        Auto ollut autokeskuksessa huollossa mutta eivät osaa sanoa edelleenkään mistä nykiminen johtuu.
        Sanoivat, että ei ole ollut muita tapauksia kuin tämä minun Avenger joka nykii, joten missä olette autoanne käyttäneet huollossa. Omani on ollut Herttoniemessa.

        Ihan sama minne viet takuuhuoltoon, vikaa ei löydy = huolto vastaa aina samalla tavalla: se on kyseisen moottorin ominaisuus ei vika ;(
        Tänäpäivänä ei autoja osata huoltaa tai korjata asianmukaisesti suomessa, osaavaa työvoimaa korjaamoille ei saa mistään ja se myös näkyy huollon laadussa ;( Koskee muitakin merkkejä kuin Dodgea.


      • avenger sxt 2.0
        pönkä kirjoitti:

        Ihan sama minne viet takuuhuoltoon, vikaa ei löydy = huolto vastaa aina samalla tavalla: se on kyseisen moottorin ominaisuus ei vika ;(
        Tänäpäivänä ei autoja osata huoltaa tai korjata asianmukaisesti suomessa, osaavaa työvoimaa korjaamoille ei saa mistään ja se myös näkyy huollon laadussa ;( Koskee muitakin merkkejä kuin Dodgea.

        Mun auton ohjekirjassa ei ole tuota ominaisuutta mainittu, eikä myyjäkään tuosta maininnu, enkä ole sellaista ominaisuutta erikseen tilannut.
        Mielestäni kyseessä on vika, ei ominaisuus.

        viasta ilmeisesti tulee ominaisuus heti kun sitä ei osaa joku korjata merkkihuollossa.


      • Sxt
        avenger sxt 2.0 kirjoitti:

        Mun auton ohjekirjassa ei ole tuota ominaisuutta mainittu, eikä myyjäkään tuosta maininnu, enkä ole sellaista ominaisuutta erikseen tilannut.
        Mielestäni kyseessä on vika, ei ominaisuus.

        viasta ilmeisesti tulee ominaisuus heti kun sitä ei osaa joku korjata merkkihuollossa.

        En löytänyt nykimistä myöskään lisävarusteluettelosta :)

        Mulla kyllä vaihto 95:sta 98 oktaaniseen bensaan auttoi. Nykiiköhän sitten diesel-mallit miten? En ainakaan dieseliä koeajaessani nykimistä havainnut. Vielä kun sais ton helvetin metallisen kitinän alle 50 km/h nopeuksissa pois :(


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe