RUH340, UH150, H75,MRT85, NRT130 ja ikkunatyyppi MSE130
Voiko joku kertoa mitä noi tarkoittaa kun mun talolle tehdään rakennus hommia enkä mä ole minkäänlaisella rakennus alalla niin en voi tietää. Se olisi nyt tärkeä saada tietää mitä noi on niin saisin tietää mitä mun talolle ollaan tekemässä. Mä selvittäisin sen kyllä itsekin mutta kun oon päivät töissä ja painan vielä kahta työtä niin en ehdi.
Rakennus merkkien kanssa ongelmia.
6
1823
Vastaukset
- konnari, rakenne
löytyy esim. googlella. No joka tapauksessa: RUH340, UH150 JA H75 ovat kaikki kevytsoraharkkoja. Numerot osoittavat (harkon seinän) paksuuden millimetreinä, R tarkoittaa reiällistä harkkoa. MRT85 = modulikokoinen reikätiili, paksuus 85 mm. NRT = tavallinen reikätiili, paksuus 130 mm. MSE130 = ikkunatyyppi, jossa ulkopokassa on 1-kertainen lasi, sisäpokassa 2-kertainen eristyslasi ja karmipaksuus 130 mm.
- Läksy
No Paavo nimeä muut kivirunkoisen pientalon ulkoseinätuotteet valmistajan antamien tun-nuksien mukaan.
- Ässä Paavo
Läksy kirjoitti:
No Paavo nimeä muut kivirunkoisen pientalon ulkoseinätuotteet valmistajan antamien tun-nuksien mukaan.
No perhana, en minä tiedä.
- tietääkään
Ässä Paavo kirjoitti:
No perhana, en minä tiedä.
kaikkea, kun vaan on eessä iso maha ja takana paksu lompsa, se rauhoittaa kummasti.
- sitä
tietääkään kirjoitti:
kaikkea, kun vaan on eessä iso maha ja takana paksu lompsa, se rauhoittaa kummasti.
sanotaan; lihavat on lepposia, eivät keksi kepposia.
- Rauno Kangas
...seuraavasti:
RUH340 = Reikä Ura Harkko 340 mm => ihan perus kevytsoraharkko, jossa kaksi uraa ja Kevennysreiät, leveys 340 mm
UH150 = samalla logiikalla Ura Harkko 150 mm leveänä (tässä on vain yksi ura eikä kevennysreikiä)
H75 = aina vaan kapenee, nyt ei mahdu edes uraa... muutoin samoja kiviä kuin edellisetkin.
MRT85 = Moduuli Reikä Tiili 85 = Moduuli tarkoittaa kokoa 85*85*285 reikätiili taas tarkoittaa reitettyä poltetusta savesta valmistettua muurauskappaletta.
NRT = Normaali Reikä Tiili, kuten edellä, mutta koko normaali tarkoittaa 60...70 mm korkeata tiiltä, jonka leveys on 130 mm ja pituus 270 mm.
MSE130 = Moduulinen Sisäänaukeava Eristyslasi ikkuna, jossa karmisyvyys on 130 mm. Ennenvanhaan nuo moduulit oli vaakasuunnassa 30 cm ja pystysuunnassa 20 cm kerrannaisuuteen viittaavia juttuja, mutta nykyääntekevät poikkeuksetta "annetuilla mitoilla". Eristyslasi tuossa kohtaa tarkoittaa sitä, että kaksi lasia on nioutettu sisäpokaan ja ulkopokasssa on se kolmas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252480Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.531773Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup111134Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu2981044- 259982
- 146903
- 56874
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110769Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua9767- 46745