Ollakko vai eikö olla...

Niina :)

Mua jännittää kamalasti olenko raskaana vai en. Tämä olisi eka kerta minulle ja oli pakko kirjoittaa kun kaikki on mulle vielä niin uutta. :)
Ajattelin kysyä et milloin kannattaa tehdä raskaustesti? Kuinka herkkä/luotettava Predictor on? Mulla on kaapissa pari testiä odottamassa.
Menkat alko 22.7 joten ovis olis ollut noin. 4.8
Seuraavien menkkojen pitäis alkaa joskus 20.8
Rinnat on tullut päivä päivältä aremmaksi välillä vihloo ala vatsaa ja silloin tällöin rupee närästää se kestää vain muutamia minuutteja huono olo tulee suunnilleen aina siihen aikaa kun on mennyt noin kakstoista tuntia edellisestä syömisestä joskus paha olo aamullakin ja masu pikkasen turvoksissa.
kiitos jo etukäteen vastauksista.

Niina :)

16

1407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mammo

raskaustesti kannattaa tehdä kun on kuukautiset edes viikon myöhässä! sulla on vielä aikaa seuraaviin menkkoihin että nuo närästykset voi johtua muusta syystä. raskaana kun on niin se närästys johtuu siitä kun vauva alkaa painamaan vatsalaukkua! alussa ei ole oikeen mahollista!
      vihlominen viittaa menkkojen alkamiseen ja samoin rintojen arkuus! ne on niitä Hormoneita jotka jyllää!!! Raskaustesteillä ei ole väliä minkälainen on. Ite testasin halvimalla! kaikki yhta varmoja tuloksen suhteen!

• Niina :)

Kiva kun vastasit mulle. Teksistäsi sai sellaisen kuvan, että sait käsityksen, että lapsi ei ole terve tullut minun parisuteeseen, mutta kyllä se vaan on. :)
        Mulla on todettu rakkuloita munasarjoissa, mutta asiaa ei ole tutkittu enempää, koska vielä silloin vauva ei ollut ajan kohtainen. No katsotaan mitä kahen viikon päästä testi näyttää, kun tuolla muilla sivuilla odottavat ovat sitä mieltä et on paljonkin mahdollista et olisin raskaana no olenhan tässä jo kerenny 1½ vuotta potemaan kovaa vauvakuumetta. Mä kyllä toivon et mun oireet johtuisi raskauden alkamisesta. :)

• mammo
        Niina :) kirjoitti:

Kiva kun vastasit mulle. Teksistäsi sai sellaisen kuvan, että sait käsityksen, että lapsi ei ole terve tullut minun parisuteeseen, mutta kyllä se vaan on. :)
        Mulla on todettu rakkuloita munasarjoissa, mutta asiaa ei ole tutkittu enempää, koska vielä silloin vauva ei ollut ajan kohtainen. No katsotaan mitä kahen viikon päästä testi näyttää, kun tuolla muilla sivuilla odottavat ovat sitä mieltä et on paljonkin mahdollista et olisin raskaana no olenhan tässä jo kerenny 1½ vuotta potemaan kovaa vauvakuumetta. Mä kyllä toivon et mun oireet johtuisi raskauden alkamisesta. :)

en se minä ole se sanomaan kuka saa hankkia lapsia ja kuka ei! sehän on jokaisen oma asia!
        itsekkin tässä odotan esikoista ja olen 33 4 rv:llä ja loppu häämöttää! suosittelen että odottelet ensin kuukautisten ohi ja jos ei ala mennkoja tulemaan tee testi! itse odottelin reilun viikon ja sitte tein halvimalla testillä. tätini on apteekkari ja sanoi että oli halvin tai kallein niissä kaikissa vahvuus. ainakin rahat säästyy halvimmalla.
        senkin huomasin ennen kun tein testin että kauhea väsymys oli ja huonoa vointia aamuisin!
        mutta onnea vaan sinulle/teille jos tärppää!!!

• Marielle

Raskauteen liittyviä oireita on lukematon liuta ja jokaisella naisella ne ovat hiukan erilaisia - mitään ei siis pidä suoralta kädeltä tyrmätä, mutta ei kannata tuudittaa itseään myöskään sokeasti luottamaan niihin.

Närästystä voi kyllä esiintyä jo heti alkuraskaudessakin, koska sitä aiheuttaa myös kehossa käyvä hormonimyllerrys. Itse olen saanut kulkea heti alusta asti Rennie-paketti taskussa, vaikka kahvinjuontikin jäi tyystin pois raskauteni myötä. Vaiva vain valitettavasti yleensä pahenee kun vauva alkaa painaa mahalaukkuun...

Testeistä sen verran, että olen joskus jollekin aiemminkin vastannut, että itselläni Predictor näytti paljon hitaammin kuin muut testit - siihen vaadittava HCG-pitoisuus on 50 mikrogrammaa, kun esim. itselläni ensimmäisenä plussan näyttäneessä SureStickissä se on 40 mikrogrammaa. Ystävättärelleni kävi myös samoin.

Minulle tehtiin PCO-diagnoosi (=rakkulaiset munasarjat) 2 vuotta sitten ja jouduimme epäsäännöllisen kiertoni ja turhiksi osoittautuneiden "oireiden" vuoksi pettymään monet kerrat, ennen kuin vihdoin onnisti - viikkoja on nyt kasassa reilut 23. Kärsivällisyyttä siis - ja ennen kaikkea rutkasti onnea vauvatoiveisiin Sinulle!

• elle

Saako Rennietä käyttää raskauden aikana? Minulle sanottiin että ei!!

• mammo
        elle kirjoitti:

Saako Rennietä käyttää raskauden aikana? Minulle sanottiin että ei!!

muuta närästys lääkettä en ole syönykkään kuin rennietä! apteekista kysyin että mitä SAA syödä ja rennietä ne antoi!!!
        neuvolassakin sanottiin että rennie käy hyvin!!!

• Iitu

Hei Niina. Minä tein testin halvimmalaa apteekin testillä heti kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, oireina alavatsakipu, joka jatkuu edelleen, rintojen arkuus ja turvotus, hiukan kuvottava olo ja pala kurkussa, en tiedä onko se närästystä kun mulla ei sellaista ole ollut, mut pahenee jos juo kahvia ym. Eli pari päivää sitten tein testin ja plussaa näytti, onnea matkaan sulle, jos ei nyt tärppää niin varmasti myöhemmin!

• PikkuMyy

Jos sulla on ollut ovulaatio 4.8. niin kuukautisesi pitäisi alkaa maanantaina 18.8., koska ovulaation ja kuukautisten välillä on tasan 14 vrk:tta. Tiedän tämän aikataulusi niin hyvin koska ovulaationi oli myös tuolloin 4. päivä, eli samat odotukset päällä kuin sinullakin..

Yritän olla ajattelematta mitään oireita, koska voivat yhtä hyvin liittyä niin raskauteen kuin kuukautisten lähestymiseen (kaksi raskautta takana -> toisesta tyttö, toinen keskeytyi). Ja tiedän hyvin että silloin kun yrittää raskautta alkaa kuulostelemaan ja tarkkailemaan omaa kroppaansa ihan eri tavalla kuin ennen. Ja ne samat ”oireet” on saattanut olla ennenkin joka kierrossa, niitä ei vain ole huomannut kun ei ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Mutta toivotaan molempien kohdalla parasta. Olen ollut jo monta päivää ihan täpinöissä, mutta vielä malttanut olla marssimatta apteekkiin. Jos maltan vielä vkonlopun (tuskin) testaan viimeistään maanantaina.
      Kerro miten kävi..

Meillä oli palomuuri evännyt koneelta viestin lähetyksen joten siksi en ole pystynyt vastaamaan kunnes veljeni korjasi asian.:)
        Niin en ole enään tarkkaillut niinkään itseäni ja oireet sen myötä kadonnut paitsi väsymys ja näläntunne ja päivän pahoinvointi kohtaus.
        Tänään testasin aamulla herättyäni negan kylläkin predictorilla ja myöhemmin päivällä apteekin omalla testillä kun kävin sen ostamassa kun se on herkempi, mutta sekin näytti negaa. :(
        No vielä on toivoa, koska menkkoja ei ole vieläkään kuulunut.
        No mites sulle kävi tuliko plussa?:)
        Toivottavasti saan kuulla hyviä uutisia.

• PikkuMyy
        Niina :) kirjoitti:

Meillä oli palomuuri evännyt koneelta viestin lähetyksen joten siksi en ole pystynyt vastaamaan kunnes veljeni korjasi asian.:)
        Niin en ole enään tarkkaillut niinkään itseäni ja oireet sen myötä kadonnut paitsi väsymys ja näläntunne ja päivän pahoinvointi kohtaus.
        Tänään testasin aamulla herättyäni negan kylläkin predictorilla ja myöhemmin päivällä apteekin omalla testillä kun kävin sen ostamassa kun se on herkempi, mutta sekin näytti negaa. :(
        No vielä on toivoa, koska menkkoja ei ole vieläkään kuulunut.
        No mites sulle kävi tuliko plussa?:)
        Toivottavasti saan kuulla hyviä uutisia.

Plussa tuli, en malttanut odottaa vaan tein heti lauantaina testin ja plussaahan se jo näytti, varmistin vielä maanantaina ja tein toisen ja selvä plussa! Toinen oli yliopiston apteekin ja toinen apteekin oma testi, ovat ihan yhtä käypiä kuin ne kalliimmat. Nyt vain toivon että kaikki menee hyvin, toukokuussa oli keskeytynyt keskenmeno joka havaittiin vasta 14. viikolla, joten varasin jo ensi viikolle ultran ja aion hypätä siellä parin viikon välein. Oireet ovat jo tällä hetkellä valtaisat, päivisin pahoinvointi ja väsymys, ja vatsaa vihloo ajoittain ihan sattumiseen asti ja nännit kipeät, mikä tuntuu leviävän koko rintoihin pikkuhiljaa ja viikot tällä hetkellä 4 3 eli aivan älyttömän alussa. Ennen ei ole oireet tulleet näin heti ja näin voimakkaana.

Jos et ole ihan varma kierrostasi niin odota muutama päivä ja tee testi uudestaan, kyllä se silloin pitäisi jo viimeistään näyttää oikein. Jos edelleen negatiivinen niin tsemppiä! Kyllä se vielä onnistuu. Mutta ennen kaikkea plussaonnea jo nyt, toivon parasta puolestasi!! Kerro kuulumisiasi!

PikkuMyy kirjoitti:

Plussa tuli, en malttanut odottaa vaan tein heti lauantaina testin ja plussaahan se jo näytti, varmistin vielä maanantaina ja tein toisen ja selvä plussa! Toinen oli yliopiston apteekin ja toinen apteekin oma testi, ovat ihan yhtä käypiä kuin ne kalliimmat. Nyt vain toivon että kaikki menee hyvin, toukokuussa oli keskeytynyt keskenmeno joka havaittiin vasta 14. viikolla, joten varasin jo ensi viikolle ultran ja aion hypätä siellä parin viikon välein. Oireet ovat jo tällä hetkellä valtaisat, päivisin pahoinvointi ja väsymys, ja vatsaa vihloo ajoittain ihan sattumiseen asti ja nännit kipeät, mikä tuntuu leviävän koko rintoihin pikkuhiljaa ja viikot tällä hetkellä 4 3 eli aivan älyttömän alussa. Ennen ei ole oireet tulleet näin heti ja näin voimakkaana.

Jos et ole ihan varma kierrostasi niin odota muutama päivä ja tee testi uudestaan, kyllä se silloin pitäisi jo viimeistään näyttää oikein. Jos edelleen negatiivinen niin tsemppiä! Kyllä se vielä onnistuu. Mutta ennen kaikkea plussaonnea jo nyt, toivon parasta puolestasi!! Kerro kuulumisiasi!

Paljon onnea plussasta ja toivon, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. :)
        Joo tuota tosta kierrosta tuli tossa mutsin kanssa juuri keskusteltua asiasta ja mutsin mielestä mä olen laskenut kiertoni päin mäntyä...No kokematon kun olen vielä näissä jutuissa.
        Siis luulin et mulla menossa nyt kp25/24-25
        Mutta mutsin laskujen mukaan mulla olis jo kp30/24-25.
        Kun en tiennyt et se pitää laskee siitä kun menkat alkaa eikä siitä kun menkat loppuu. heh.
        olinpas tyhmä.
        mut silti ihmetyttää kun mulla on toi vauva-lehden raskauskiekko niin sen mukaan mun pitäs olla tasan 4 viikolla outoa on se ettei raskaustesti näytä mitään...
        voihan olla et mulla ei vaan yksinkertasesti hormoonit toimi kunnolla kun oon just lopettanut e-pillerit (mutsin sanoja lainaten).
        aattelin testaa huomen aamuna tai sit vasta viikonlopuna tai ens viikol kattoo nyt kuinka kauan malttaa odottaa.
        Ja jos menkkoja ei kuulu vielä ens viikollakaan ja testi näyttää negaa niin sit meen lääkäriin kysyy missä vika.
        Mut kerran viel onnea plussasta olen onnellinen sun puolesta. :)

• Niina
        PikkuMyy kirjoitti:

Menkat alko tänä aamuna ja vatsa niin hemmetin kipeä.:( Nyt mennään sitten taas kp1/28 :(
        No onneksi ei jäännyt kokonaan menkat pois täytyy iloita että ne edes alkoi ja uutta yrittämään kohta.

• PikkuMyy
        Niina kirjoitti:

Menkat alko tänä aamuna ja vatsa niin hemmetin kipeä.:( Nyt mennään sitten taas kp1/28 :(
        No onneksi ei jäännyt kokonaan menkat pois täytyy iloita että ne edes alkoi ja uutta yrittämään kohta.

Hei, älä lannistu! Nyt voit laskea kiertosi tarkalleen eli tästä päivästä tasan 14 pvää sitten tapahtui ovulaatio eli 7.8. ei 4.8. ja kiertosi on nyt siis 31 päivää. Elikkäs seuraava ovulaatiosi on 7.9. Ovulaatio ei tapahdu kierron keskivaiheilla vaan tasan 14 päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Minä tosin pyrin hommailemaan miehen kanssa joka päivä ja varsinkin viikon ovulaation molemmin puolin.. ja tärppäsi.

• Niina
        PikkuMyy kirjoitti:

Hei, älä lannistu! Nyt voit laskea kiertosi tarkalleen eli tästä päivästä tasan 14 pvää sitten tapahtui ovulaatio eli 7.8. ei 4.8. ja kiertosi on nyt siis 31 päivää. Elikkäs seuraava ovulaatiosi on 7.9. Ovulaatio ei tapahdu kierron keskivaiheilla vaan tasan 14 päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää. Minä tosin pyrin hommailemaan miehen kanssa joka päivä ja varsinkin viikon ovulaation molemmin puolin.. ja tärppäsi.

Joo en lannistu enkä masennu.
        Nyt vaan uusia tuulia kohden hymy naamalla. :)
        Elikkä mulla on nyt sit niinkun kp1/31 vai?
        Ja ovulaatio 7.9?
        Jees no ainakin mies on päässy jositten pois intin kertausharjotuksista sopivasti (2.9) niin jää hyvin aikaa sitten sänkypainiin. :)
        Mä oon ollu aina huono laskee näitä kiertoja sun muita. Mut onneksi täältä löytyy fiksuja ihmisii jotka jaksaa auttaa. :)

• PikkuMyy
        Niina kirjoitti:

Joo en lannistu enkä masennu.
        Nyt vaan uusia tuulia kohden hymy naamalla. :)
        Elikkä mulla on nyt sit niinkun kp1/31 vai?
        Ja ovulaatio 7.9?
        Jees no ainakin mies on päässy jositten pois intin kertausharjotuksista sopivasti (2.9) niin jää hyvin aikaa sitten sänkypainiin. :)
        Mä oon ollu aina huono laskee näitä kiertoja sun muita. Mut onneksi täältä löytyy fiksuja ihmisii jotka jaksaa auttaa. :)

Pistäpäs vaikka googleen hakusanaksi ovulaatiolaskuri, niissä voi laittaa aiempia kiertojakin ja ne laskee ovulaation sulle. Siis jos kiertosi ollut aina säännöllinen..

PikkuMyy kirjoitti:

Pistäpäs vaikka googleen hakusanaksi ovulaatiolaskuri, niissä voi laittaa aiempia kiertojakin ja ne laskee ovulaation sulle. Siis jos kiertosi ollut aina säännöllinen..

Kiitti vinkistä. Kestää tää vastaaminen aina kun tää ei aina suostu lähettää mun viestiä perille.
        En tiedä miks eikä tiedä mun veljenikään vaikka hänen koneensa on. Todennäköisesti johtuu tuosta palomuurista. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5199
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      76
      4696
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      86
      2933
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2464
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      60
      2034
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      24
      1860
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1429
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1318
    Aihe