Meiltä kaatui vahingossa ison lahopuun kaadon yhteydessä vanhahko omppupuu. Nyt kannosta on alkanut kasvaa villiversoja pensasmaisena rykelmänä.
Mitenköhän mahtaa olla, kannattaako villiversojen antaa kasvaa vain, kun toisaalta kaupunkialueella asuvana, en niin välitäkään puiden tuottamasta sadosta. Voiko näistä villiversoista kasvaa kuitenkin jonkinnäköinen kaunistus puutarhaan?
Kannattaisiko versoston antaa kasvaa tuollaisena pensasmaisena rykelmänä vai olisiko parempi karsia ja jättää kasvamaan vain 1-2 vahvinta versoa?
Uutta hedelmäpuuta en haluaisi istuttaa juuri sen vuoksi, että satopuita on tontilla jo liikaakin.
Vielä toinen kysymys villiversoista:
Yhdessä vanhoista omenapuistamme kasvaa jo ranteenpaksuiseksi ja kolmemetriseksi päässyt villiverso joka siis saanut kasvaa siinä jo paljon ennen muuttoamme taloon.
Voiko tälläisen ison villiverson poistaa vielä ilman, että varsinainen jalo-osa kärsii. Pitääkö leikkauskohtaan laittaa haavasuoja-ainetta?
Mihin vuodenaikaan leikkaus olisi paras tehdä vai päteekö tälläisenkin verson poistoon sääntö, että ne voi poistaa mihin vuodenaikaan tahansa?
Kiitän vastauksistanne! :)
Villiversoista puu?
2
292
Vastaukset
- miriam
Koska satotoiveita ei ole, voitte kasvattaa uuden puun villiversosta - säästäkää vankin ja parhaimman näköinen yksilö ja poistakaa muut kilpailemasta sen elintilasta ja ravinteista. Vaikka ette odota puulta satoa, leikatkaa sitäkin säännöllisesti jotta puusta tulisi vankka ja suht mukavan näköinen oksistoltaankin.
Paksuksi kasvanut villverso voidaan poistaa vaikka näin keväällä ennen silmujen aukeamista tai sitten kesällä vaikkapa kukinnan jälkeen. Haavanhoitoaine on hyvä laittaa kun on noin paksusta oksasta kyse.- minnää
Anna kasvaa vaa siin ... En ainakaa ite menis hävittämään niitä puita ... Eihän sitä tiiä mitä niistä vielä tulee ... ;))))))) :)))))))
TSEMPPIÄ VAAAAA-aaaaaa-aaaaaa-AAAN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569