Kuukausi sitten tapahtuneen onnettomuuden seurauksena minulla tuli sormeen ruhjeita ja hiusmurtuma. Sormi on vieläkin kipeä ja turvonnut, eikä sitä voi taivuttaa yhtään. Onko kenelläkään ollut vastaavaa tilannetta? Mikä voisi auttaa?
sormivamma?
3
4608
Vastaukset
- Guitar83
Turvotuksen luulisi kyllä jo laskeneen. Sormen huono liikkuvuus on kuitenkin normaalia jos ja kun olet varmasti varonut käyttämästä sormea. Itseltäni sirkkeli vei 1.5 cm pätkän sormesta puolitoista vuotta sitten. Noin 3 viikkoon sormea ei voinut edes taivuttaa ilman tuskia joten sidoin sormen niin ettei se taipunut vahingossakaan. Sen jälkeen sormen nivel oli todella jumissa & arka ja pikkuhiljaa jumppaamalla niveltä pystyi suht. kivutta taivuttelemaan ääriasentoihinsa vasta n. kolmen kuukauden jälkeen. Lisäksi sormenpää parantelee vielä tässäkin vaiheessa itseään, ja varmasti tekee sitä vielä joitain vuosia. Joskus näissä vaan kestää.
Turvotuksen takia kyllä kävisin näyttämässä sitä lääkärissä, jos siltä tuntuu ja pahasti on turvonnut. - paranemaanpäin
Minulle sattui samantapainen sormivamma,sormeni murtui himan nivelestä ja tuli verirujeet vieläkin seon kipeä eikä taivu kunnolla kuukausi tapatuman jälkeen sormi on turvonnot palelee herkästi ,Kun opeleet haavasta oli poistettu aloin suikuttaan sormea ahkerasti lämpimällä vedellä ,se tuntuu notkistavan ja helpottavan
- kesä pilalla
Leikkasin n.1,5 kk sitten viistotosti sormen päästä eka niveleen saakka kaikki
lihat ja nahat pois,niin että paljas luu paistoi.Nyt se on kasvanut jonkin verran
umpeen,mutta särkee edellen buranasta huolimtta veetusti.Lekuri sanoi
eka kuukauden jälkeen, että sairas lomanko takia täälllä käyt.alkoi veetuttaa
lisää,meinas,että sormi on jo työ kuntoinen.Kipu jatkuu edelleen.En tiedä
kuinka kauan paraneminen kestää.Tällä hetkellä en pysty tälllä kädellä nostamaan,
kunnolla tarttumaan, tai kantamaan mittään tai saatika kiipeilemään.
Onko kellään samanlaisiia koemuksia?Kuinka kauan paranemiseen menee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472