Kaipaisin vinkkejä ja kokemuksia omalla autolla ajamisesta tallinnassa?
Onko helppoa ajella ensikertalaisena?
Löytyykö parkkipaikkoja?
navigaattorilla varmaan pärjää hyvin?
omalla autolla tallinnaan??
11
5037
Vastaukset
- Kissus
...Tallinnan keskustassa on hyvin paljon yksisuuntaisia katuja ja se asettaa haastetta ensikertalaiselle. Suosittelenkin, että haet vaikka netistä Tallinnan keskustan kartan ja ensialkuun katsot siitä sopivan ajoreitin haluamaasi kohteeseen. Navikaan ei ole paha juttu, mutta jos siinä ei ole uusimpia päivityksiä, saattaa jokin uusi tieprojekti sattua kohdalle ja siinähän sitten ihmetellään kun suunnittelema reitti ei ole käytössä.
Me ollaan oltu omalla autolla useasti Tallinnassa ja äkkiä ne katujen ajosuunnat oppii. Huomaa kuitenkin, että "vanhoilla vihreillä" ei missään nimessä kannata ajaa (kuten suomessa tapana on). Siellä tullaan tasan tarkkaan kylkeen jos valo on jo vaihtunut eli OLE TARKKANA!! Kun jätät auton parkkiin, varmistu että se on varmasti paikassa johon sen saa jättää = vie siis mielummin varmasti maksulliseen parkkiin. Meiltä vietiin erään kerran 450 kruunua siitä hyvästä, että auto oli pysäköitynä 10min. paikkaan jossa ei ollut minkäänlaista ilmoitusta ettei siihen saa pysäköidä (tyhjä kenttä sataman kupeessa). Ilmoitus kun oli pysäköinninvalvojan mukaan n. 300m:n päässä, kentän toisella puolen olevan Merekeskuksen kulmassa. Parkkimaksun periminen ei liennyt asiallista tapauksesamme ja kyse lieni huijarivalvojasta joita Tallinassa on pilvin pimein. Meillä kun oli kiire laivalle, ei ollut aikaa hälyyttää poliisia paikalle asiaa ratkomaan. Jos kohdallesi siis sattuu moista, älä maksa. Hälyytä aina poliisi paikalle jos se vainkin on mahdollista. Siinä tosin saattaa tuhraantua tunti jos toinenkin kun saatat joutua menemään jopa poliisiasemalle pöytäkirjoja tekemään eli joskus on vain helpompi maksaa (kuten me tehtiin). Siihen tuo kyllä pitkälit perustuukin = rahat pois kiireisiltä turisteilta tai jäät laivasta.
Yöksi auto kannattaa jättä vartioituun parkkiin. Jos hotellillasi ei ole sellaista tarjota, vie Virukeskuksen parkkiin. Se ei ole halpa mutta turvallinen kylläkin.- Käynnyt.
Ainakin Garmin toimii Tallinnassa erinomaisesti eikä tarvitse edes viimeisiä (2008) karttoja,Tallinnan ulkopuolella sillä ei sitten tee juuri mitään.
olen käynyt lähes 20 vuoden aikana Tallinnassa omalla autolla lukuisia kertoja. Liikenne on vuosien myötä lisääntynyt, mutta hyvin pärjää. Parkkipaikoja on niukasti keskustassa, mutta laidoilta löytyy tilaa. Ilman navigaattoriakin pärjää - tai ainakin mie olen pärjännyt.
Hyvää matkaa!- 659 kertaa
ei varmaan ole ongelmia jos ajaa tallinnassa usein, itse ajan siellä autolla kerran vuodessa tai kahdessa, enkä todellakaan pidä siitä, liikenne on täysin älyvapaata ja typerää tallinnassa, kaikilla kiire muka jonnekkin, parkkipaikat kuten kerroit, ja varkaita saa varoa aina, joten esikertalaisen ei kannata mennä ainakaan ruuhka-aikaan.
- hyvin pärjää
659 kertaa kirjoitti:
ei varmaan ole ongelmia jos ajaa tallinnassa usein, itse ajan siellä autolla kerran vuodessa tai kahdessa, enkä todellakaan pidä siitä, liikenne on täysin älyvapaata ja typerää tallinnassa, kaikilla kiire muka jonnekkin, parkkipaikat kuten kerroit, ja varkaita saa varoa aina, joten esikertalaisen ei kannata mennä ainakaan ruuhka-aikaan.
ainakin tällainen harmaahapsinen mummo. Ruuhka-aikaankin, hymyilen vaan, vilkku päälle ja sekaan. Aina on tietä annettu. Vaikka kävellen tuntisi tallinan kuin omat taskunsa, myös julkisten käytön, välillä joutuu ajamaan ohi, juuri muuttuneiden käännösten kieltojen vuoksi. Helpompaa kuin hesassa, ihan kuin jossain pikkukaupungissa.
Eikun menoksi, ja todella parkkipaikat tsekata kannattaa hyvin.
- helppoajaa
Kyllä Tallinnan uskaltaa omalla lähteä paljon helpompi ajaa kuin esim Helsingissä.Tallinnassa ei ole edes eritasoliittymiä ei uskoisi että edes kaupungissa ajelisi.
- Ajoissa
Niin kyllä tilaa annetaan,toisin kuin suomi juntit hesassa vaan osaa painaa pilliä ja painaa kaasua.Ja tämä juttu on tosi.
- seko seko seko
Virossa ei todellakaan ole mitään liikennekulttuuria. Teinikohellusta jatketaan hautaan asti. Perseessä kiinni, jatkuvaa kaistanvaihtoa ja tajuttoman huono itsetunto miespuolisilla kuskeilla. Naiset sitten yrittää matkia miehiään kääntelemällä rattia sinne tänne... Kolaritilastot Virossa surullista luettavaa.
Helsinki on kuin paratiisi kun Virosta palaa takaisin.
- että autosi häviää
niin Tallinnassa se tapahtuu.
- niil on paremmat
Bilikat ku meikäläisil, miks ne nyysis?
- ei ne nussi
niil on paremmat kirjoitti:
Bilikat ku meikäläisil, miks ne nyysis?
suomalaisten romuja ja helppoa on ajaminen siellä olen kerran ajellut kolme päivää tallinnan keskustassa mukavampi ajella kuin stadissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358