Mua on nyt kuukauden vaivannut elohiirityyppinen lihasten nykiminen ympäri kehoa, mitä tää voi olla? Magnesiumia syönyt nyt viikon eikä ainakaan viel ole auttanut...ens viikolla lääkäriin.
Lihasten nykiminen!
10
5960
Vastaukset
- djaajdkaaj
Mulla oli kanssa jonkin aikaa sitten. Lääkäri oli sitä mieltä, että stressi aiheuttaa. Kahvikin (?) voi jopa aiheuttaa, itse olen ainakin kova kahvia juomaan.
Nyt nykimiset on vähentyneet, mutta en oikeen ikinä saanut varmaa vastausta mistä johtui/johtuu. Kyllä uskon, että stressillä on osa syynsä. - kokonaan pois
niin lakkaa nykimästä. Itse kokeilin ensin vähentää mutta siitä ei ollut apua, vasta kun lopetin kaiken kofeiinin käytön (kahvi, tee, kaakao, suklaa) alkoivat lihaskrampit ja elohiiret kadota.
- kasvoissa
elohiiri kuvioissa taas mukana. Tällä kertaa kasvojen vasemmalla puolella, näkyy voimakkaammin iltaisin(ja tuntuu). Stressi ja väsymys tuntuvat lisäävän. Katoaa aina omia aikojaan, tai on ainakin ennen kadonnut, toivottavasti nytkin.
- nyk-nyk
kesästä saakka on nykinyt siellä sun täällä... nykyisin lähinna jalkaterissä iltaisin. Yhteen aikaan nyki vatsassa ihan kuin olisi vauva ollut potkiskelemassa.
- nykijäinen
nykimishistoriaa takana. Välillä niitä on vähemmän, välillä enemmän. Vaivaavat lähinnä jaloissa ja pohkeissa. Kahvia en oo juonu vuosiin, mutta jos joskus otan kupillisen, heti pahenee. Samoin stressi ja krapula pahentaa nykinöitä. Tutkittu on monta kertaa, syytä ei ole löydetty. Hyvä asia on, että ilman muita oireita vaiva ei ole merkki vakavasta sairaudesta.
- ulkone1
mullakin on nykimistä eri paikoissa,selässä on lisäksi jännää kihelmäintiä niinkuin kuplimista selkärangan vieressä,välillä oikein pistelee mulle voi mailata [email protected]
- D-vitamiini ja lihakset
Vaikka miten käyttäisi d-vitaminoituja valmisteita ja olisi auringossa aina suojavoiteet päällä, silti voi kärsiä lihasnykimisestä ym oireista. Eli auringossa pitäisi olla ilman suojavoidetta jolloin iholla muodostuu d-vitamiinin lisäksi transvitamiineja ja suprasteroleita ym. jotka auttavat lihaskipuihin, lihasheikkouteen, väsymykseen ja kramppeihin.
INVESTIGATIONS ON THE ROLE OF VITAMIN D IN MUSCLE FUNCTION
http://inet.uni2.dk/home/glerup/vitamin D/INVESTIGATION ON VITAMIN D DEFICIENCY.pdf - elorotta
Saman asian kanssa olen paininut ja viimeksi neurologi vakuutti, että nykiminen on ns.hyvälaatuista jos ei samalla ole lihassurkastumaa!
- nykisijä
Mulla on nykinyt kohta kaksi vuotta ja välillä ollut ihmeellisiä lihaskipuja niskoissa ja purentalihaksissa. Toivotaan että ei ole vakavampaa. Tutkittu on kerran mutta olen kyllä ajatellut mennä vielä jatkotutkimuksiin. En ole löytänyt syytä enkä yhteyttä mihinkään syötävään. Olen myös syönyt kaikenlaiset lisäravinteet mutta eivät ole auttaneet. Välillä nykii monta vuorokautta jokin lihasryhmä. Ei muuten haittaa mutta kun ei tahdo saada unta kun lihakset pomppii.
- Näin on
Itekki käyny neurologilla ja lääkäreillä, eikä mitään syytä ole löytynyt. Stressi ja valvominen pahentaa. Itellä on kyllä muitakin oireita lisäksi, että nykimiset on nyt lähinnä pienin vaiva. Rytmihäiriöt on todella tympeitä, että toivottavasti teillä muilla ei ole niitä. Magnesiumia määräsivät ja sitä tässä popsinu päivittäin jo jonkun aikaa. Jospa se siitä ite kullakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865