Kumipuuni kellastuttaa lehtiä ja pudottaa ne lopulta . Mitä pitäisi tehdä ? Puu kasvaa pohjoisikkunan liepeillä 2 metriä ikkunasta pois päin . Kastelen noin kerran kahdessa viikossa ja yritän sumutellakin sitä . Siinä oli vähän aikaa sitten luultavasti kehrääjä punkkeja, joten hävitin ne raidilla . Mutta mitä teen väärin puun hoidossa ??
Vastaukset 4
- miriam
Ainakin se on aivan liian pimeässä. Kumipuu tarvitsee paljon valoa mutta ei suoraa auringonpaistetta. Luulen myös, että kasteluakin voit vähentää. Sille annetaan kerralla runsaasti vettä ja sitten mullan pitää saada kuivahtaa ennen uutta kastelua. Talvella tämä on vielä tärkeämpää kuin kesäaikaan. Lannoita kesällä joka kastelukerta, talvella noin kerran kuussa. Ruukku saa olla melko pieni ja uudelleenistutus tehdään tosi harvoin, vain jos juuret työntyvät ruukusta ulos.
En tiedä, oisko tuo Raid-myrkytyskin ollut liian raju toimenpide. Mäntysuopa- tai toluliuoskin olisi saattanut riittää.- Kauhuissaan
No kumipuuni runko on ulhäältä vähän surkastunut. mitä se tarkoittaa ? Puun lehdetkin roikkuu !! Mitä pitää tehdä ?
- Kauhuissaan
No kumipuuni runko on ulhäältä vähän surkastunut. mitä se tarkoittaa ? Puun lehdetkin roikkuu !! Mitä pitää tehdä ?
- väärin meni
Luin netistä, että kumipuu pitäisi kastella 2 kertaa viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2931185Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "2991098Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50948- 106899
- 83867
- 101859
- 108712
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2571Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11538