Kirjanpito-ohjelma

*Sande*

Minun pitäisi ottaa tulevaisuudessa meidän taloyhtiön kirjanpito vastuulleni ja ongelmana on nyt sopivan ja toimivan kirjanpito-ohjelman löytäminen, joka mielellään saisi olla ilmainen tai ainakin hyvin halpa. Kyseessä on as. Oy, joka käsittää kahdeksan asuntoa.
Pyytäsinkin nyt suosituksia ja vinkkejä kirjanpito-ohjelmista joiltain asiasta kokemuksia omaavalta...

11

10952

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on esim. Tappio joka

toimii taulukkolaskennassa, helppo ja ilmainen. Sillä hoitaa pienen firman tai taloyhtiön ihan hyvin, mutta ilman kokemusta asunto-osakeyhtiöiden erityispiirteistä olet pulassa. Sinällään asunto-osakeyhtiön kirjanpito on yksinkertaista mutta pitää tietää mitä tekee.

Muut laskelmat teet ilmeisesti käsin? Jos aiot ottaa muutaman yhtiön lisää kannatta miettiä jonkun halvan isännöintiohjelman hankkimista, silloin saat lainaosuuslaskelmat, todistukset ja vastikereskontran hoidettua nopeasti ja helposti.

• alk.peräinen

Tuota Tappiota olen vähän katsellut ja tuumaillut, että toimisiko se.

Olen ammatiltani kirjanpitäjä, joten eiköhän muuten homma onnistu, mutta en vain ole näihin ilmaisiin kirjanpito-ohjelmiin ennemmin tutustunut. Tarkoituksena ei siis ole ottaa muita yhtiöitä kuin vain tämä meidän oma kirjanpito ihan harrastusmielessä.

Kiitoksia kommentista!

• Kokemusta on
        alk.peräinen kirjoitti:

Tuota Tappiota olen vähän katsellut ja tuumaillut, että toimisiko se.

Olen ammatiltani kirjanpitäjä, joten eiköhän muuten homma onnistu, mutta en vain ole näihin ilmaisiin kirjanpito-ohjelmiin ennemmin tutustunut. Tarkoituksena ei siis ole ottaa muita yhtiöitä kuin vain tämä meidän oma kirjanpito ihan harrastusmielessä.

Kiitoksia kommentista!

Halpaan, jopa ilmaiseen tietokantaohjelmaan (esim koneen mukana tullut Works) syntyy helposti
        huoneisto- ja osakasrekisterit, vastikelaskenta ja -valvonta, maksukuittien tulostus,
        isännöitsijäntodistusten tulostus jne jne.

Pikkuyhtiössä ei ole mitään väliä sillä, onko tietokannan ja kirjanpito-ohjelman välillä linkkejä.
        Käsityötä on minuutteja kuukaudessa.

• auttaa
        Kokemusta on kirjoitti:

Halpaan, jopa ilmaiseen tietokantaohjelmaan (esim koneen mukana tullut Works) syntyy helposti
        huoneisto- ja osakasrekisterit, vastikelaskenta ja -valvonta, maksukuittien tulostus,
        isännöitsijäntodistusten tulostus jne jne.

Pikkuyhtiössä ei ole mitään väliä sillä, onko tietokannan ja kirjanpito-ohjelman välillä linkkejä.
        Käsityötä on minuutteja kuukaudessa.

Terve

Works ei ole kovin tuttu - olen ehkä pari kertaa käynnistänyt ko. ohjelmistan.

Olisko mahdollista saada sun taulukoita pohjiksi ?

Helpottas elämää runsain mitoin.

JiiPee

• tutustu

Hanki vaikka ensin Kiinteistöliiton kirjakaupasta 366 sivuinen Kiinteistöyhteisön tilipuite.
      Sen pohjalta voit alkaa sitten miettimään vaikka taulukkolaskentaohjelmaa.
      melko edullisiakin ohjelmia (alle 1000eu)on kyllä markkinoilla, mutta täällä kun ei voi mainostaa.
      Malmin suunnalta katsoisin. Ats....

• Vesqu

sinulla omalaatuinen huumorintaju, 366 sivuinen tilipuite!

• kirja on
        Vesqu kirjoitti:

sinulla omalaatuinen huumorintaju, 366 sivuinen tilipuite!

Ammattilaisen tekemä, täyttää kirjanpitovaatimukset taloissa, missä vaaditaan ammattimaista kirjanpitoa ja tilintarkastusta.

• mutta hyvä

meikä tekee taloyhtiön kirjanpidon TILTU kirjanpito-ohjelmalla.

• piippari

teki kerran joku virkailija kirjanpitovirheen. Väittivät etten ollut maksanut yhden kuun vuokraa, vaikka olin. Sitte tuli häätöilmotus. Juttu ehti mennä melkein käräjille. Sitten ne siellä kunnantoimistossa löysivätkin paperin, minkä mukaan olin maksanut vuokran. Minä tyhmänä maksoin vielä perintötoimiston laskun(50e) vaikka kunnanhan se olisi pitänyt hoitaa. Ihme sähläystä!

• on oikein

hyvä

• isännöitsijä vuodesta -8

Meikä käyttää TILTU nimistä kirjanpito-ohjelmaa. Se on viimeisen päälle sopiva taloyhtiön kirjanpitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe