Kirjanpito-ohjelma

*Sande*

Minun pitäisi ottaa tulevaisuudessa meidän taloyhtiön kirjanpito vastuulleni ja ongelmana on nyt sopivan ja toimivan kirjanpito-ohjelman löytäminen, joka mielellään saisi olla ilmainen tai ainakin hyvin halpa. Kyseessä on as. Oy, joka käsittää kahdeksan asuntoa.
Pyytäsinkin nyt suosituksia ja vinkkejä kirjanpito-ohjelmista joiltain asiasta kokemuksia omaavalta...

11

11126

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on esim. Tappio joka

toimii taulukkolaskennassa, helppo ja ilmainen. Sillä hoitaa pienen firman tai taloyhtiön ihan hyvin, mutta ilman kokemusta asunto-osakeyhtiöiden erityispiirteistä olet pulassa. Sinällään asunto-osakeyhtiön kirjanpito on yksinkertaista mutta pitää tietää mitä tekee.

Muut laskelmat teet ilmeisesti käsin? Jos aiot ottaa muutaman yhtiön lisää kannatta miettiä jonkun halvan isännöintiohjelman hankkimista, silloin saat lainaosuuslaskelmat, todistukset ja vastikereskontran hoidettua nopeasti ja helposti.

• alk.peräinen

Tuota Tappiota olen vähän katsellut ja tuumaillut, että toimisiko se.

Olen ammatiltani kirjanpitäjä, joten eiköhän muuten homma onnistu, mutta en vain ole näihin ilmaisiin kirjanpito-ohjelmiin ennemmin tutustunut. Tarkoituksena ei siis ole ottaa muita yhtiöitä kuin vain tämä meidän oma kirjanpito ihan harrastusmielessä.

Kiitoksia kommentista!

• Kokemusta on
        alk.peräinen kirjoitti:

Tuota Tappiota olen vähän katsellut ja tuumaillut, että toimisiko se.

Olen ammatiltani kirjanpitäjä, joten eiköhän muuten homma onnistu, mutta en vain ole näihin ilmaisiin kirjanpito-ohjelmiin ennemmin tutustunut. Tarkoituksena ei siis ole ottaa muita yhtiöitä kuin vain tämä meidän oma kirjanpito ihan harrastusmielessä.

Kiitoksia kommentista!

Halpaan, jopa ilmaiseen tietokantaohjelmaan (esim koneen mukana tullut Works) syntyy helposti
        huoneisto- ja osakasrekisterit, vastikelaskenta ja -valvonta, maksukuittien tulostus,
        isännöitsijäntodistusten tulostus jne jne.

Pikkuyhtiössä ei ole mitään väliä sillä, onko tietokannan ja kirjanpito-ohjelman välillä linkkejä.
        Käsityötä on minuutteja kuukaudessa.

• auttaa
        Kokemusta on kirjoitti:

Halpaan, jopa ilmaiseen tietokantaohjelmaan (esim koneen mukana tullut Works) syntyy helposti
        huoneisto- ja osakasrekisterit, vastikelaskenta ja -valvonta, maksukuittien tulostus,
        isännöitsijäntodistusten tulostus jne jne.

Pikkuyhtiössä ei ole mitään väliä sillä, onko tietokannan ja kirjanpito-ohjelman välillä linkkejä.
        Käsityötä on minuutteja kuukaudessa.

Terve

Works ei ole kovin tuttu - olen ehkä pari kertaa käynnistänyt ko. ohjelmistan.

Olisko mahdollista saada sun taulukoita pohjiksi ?

Helpottas elämää runsain mitoin.

JiiPee

• tutustu

Hanki vaikka ensin Kiinteistöliiton kirjakaupasta 366 sivuinen Kiinteistöyhteisön tilipuite.
      Sen pohjalta voit alkaa sitten miettimään vaikka taulukkolaskentaohjelmaa.
      melko edullisiakin ohjelmia (alle 1000eu)on kyllä markkinoilla, mutta täällä kun ei voi mainostaa.
      Malmin suunnalta katsoisin. Ats....

• Vesqu

sinulla omalaatuinen huumorintaju, 366 sivuinen tilipuite!

• kirja on
        Vesqu kirjoitti:

sinulla omalaatuinen huumorintaju, 366 sivuinen tilipuite!

Ammattilaisen tekemä, täyttää kirjanpitovaatimukset taloissa, missä vaaditaan ammattimaista kirjanpitoa ja tilintarkastusta.

• mutta hyvä

meikä tekee taloyhtiön kirjanpidon TILTU kirjanpito-ohjelmalla.

• piippari

teki kerran joku virkailija kirjanpitovirheen. Väittivät etten ollut maksanut yhden kuun vuokraa, vaikka olin. Sitte tuli häätöilmotus. Juttu ehti mennä melkein käräjille. Sitten ne siellä kunnantoimistossa löysivätkin paperin, minkä mukaan olin maksanut vuokran. Minä tyhmänä maksoin vielä perintötoimiston laskun(50e) vaikka kunnanhan se olisi pitänyt hoitaa. Ihme sähläystä!

• on oikein

hyvä

• isännöitsijä vuodesta -8

Meikä käyttää TILTU nimistä kirjanpito-ohjelmaa. Se on viimeisen päälle sopiva taloyhtiön kirjanpitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      320
      6282
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      67
      4134
    3. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      41
      3485
    4. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      77
      3378
    5. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      85
      3320
    6. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      181
      3232
    7. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      102
      2688
    8. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      57
      2514
    9. Abdullah iski Citycenterin vessassa

Miksi näitä juttuja pitää lukea lähes päivittäin? https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011913632.html
      Maailman menoa
      215
      2368
    10. Ranskan vasemmistojohtaja tunnustaa, että väestö on vaihtumassa

ja se on vaan hyvä asia hänen mielestään. Kyseessä siis Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon jonka puheet järkyt
      Maailman menoa
      78
      2113
    Aihe