3G antenni

KuULuVa

mitä hyötyä on niillä anteenneilla, kun DNA:n liikkeessä sanottiin että ei ne auta siihen 3G yhteyden saamiseen. minulla olisi 3G verkko noin kahden kilometrin päässä mökistä. mutta ei kuulema kannata ostaa sellaista.

24

15954

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyötykäyttäjä
    • niini8

      kannattaa kysyä DNA:lta jos he antavat antennin koekäyttöön niin kuin elisa ainakin antaa.

    • auttaa sinua
    • mullekki

      minulla on aivan samanlainen juttu, että 3G ei aivan ylety mökille. olen kysellyt nyt kolmesta eri DNA liikkeestä sitä antenni asiaa ja kaikissa sanottiin että ei ne auta, ei kannata ostaa.
      minkä takia he eivät voi sitten myöntää että kyllä se auttaisi asiaan? mitä he siitä hyötyvät kun kieltävät sen?

      • sähköoppija

        on ihan luonnollista että he sanovat niin koska se antennilla käyttää EDGE alueella 3G alueeksi olisi huijausta ja pois DNA:lta aivan kuten pokerissa näkisit toisten kortit.


      • se menee
        sähköoppija kirjoitti:

        on ihan luonnollista että he sanovat niin koska se antennilla käyttää EDGE alueella 3G alueeksi olisi huijausta ja pois DNA:lta aivan kuten pokerissa näkisit toisten kortit.

        jos käytän antennia EDGE alueella ja saan sen 3G:n ja minulla on se 1 megan kaista niin toimiiko netti silloin nopeammin kuin jos minulla olis se 384 kaista?
        Ja onko se antenilla käyttö sitten pois siis niiltä ketkä ovat ilman antteenia siinä 3G alueella.


      • DNA kauppa
        se menee kirjoitti:

        jos käytän antennia EDGE alueella ja saan sen 3G:n ja minulla on se 1 megan kaista niin toimiiko netti silloin nopeammin kuin jos minulla olis se 384 kaista?
        Ja onko se antenilla käyttö sitten pois siis niiltä ketkä ovat ilman antteenia siinä 3G alueella.

        GPRS antennia kannattaa käyttää vain alueella missä on EDGE verkko lähellä ja näin ollen se vahvistaa ja nopeuttaa GPRS yhteytesi EGDE yhteydeksi.

        EDGE antennia kannatta käyttää vain alueella missä on EDGE peitto ja näin ollen saat EDGE yhteytesi nopenemaan jopa 800 mb:hen

        toki saat sen 3G yhteyden EDGE alueelle kun hankit 3G antennin ja virität sen pystyyn.

        muista että mitä vahvempi 3G antenni on niin sitä nopeamman yhteyden saat ja koska sehän on laitonta käyttää nopeampaa liittymää kuin mistä maksaa niin DNA:lle ei kannata edes kertoa aikeista hankkia antennia sillä heidän vastaus on tietysti että ei kannata edes yrittää, koska ei se auta.


      • järkevää
        DNA kauppa kirjoitti:

        GPRS antennia kannattaa käyttää vain alueella missä on EDGE verkko lähellä ja näin ollen se vahvistaa ja nopeuttaa GPRS yhteytesi EGDE yhteydeksi.

        EDGE antennia kannatta käyttää vain alueella missä on EDGE peitto ja näin ollen saat EDGE yhteytesi nopenemaan jopa 800 mb:hen

        toki saat sen 3G yhteyden EDGE alueelle kun hankit 3G antennin ja virität sen pystyyn.

        muista että mitä vahvempi 3G antenni on niin sitä nopeamman yhteyden saat ja koska sehän on laitonta käyttää nopeampaa liittymää kuin mistä maksaa niin DNA:lle ei kannata edes kertoa aikeista hankkia antennia sillä heidän vastaus on tietysti että ei kannata edes yrittää, koska ei se auta.

        kysymyksesi oli hieman vaikea ymmärtää että mitä tarkoitat, mutta oletan että asut alueella missä ei ole 3G verkkoa ja haluisit päästä 384 nettikaistalla 3G:n nopeuteen.

        se onnistuu jos 3G verkkoon on vain lyhyt matka ja ostat 3G antennin jonka suuntaat oikein sekä laitat sen paikkaan missä ei esim: ole mitään puita sen edessä eli aivan kuten televisio antenni.

        jos taas asut asumusyhtiössä niin sitten suosittelen hankkimaan 3G sisäantennin, mutta se ei kyllä ole niin hyvä kuin ulkoantenni.


      • vee-e
        DNA kauppa kirjoitti:

        GPRS antennia kannattaa käyttää vain alueella missä on EDGE verkko lähellä ja näin ollen se vahvistaa ja nopeuttaa GPRS yhteytesi EGDE yhteydeksi.

        EDGE antennia kannatta käyttää vain alueella missä on EDGE peitto ja näin ollen saat EDGE yhteytesi nopenemaan jopa 800 mb:hen

        toki saat sen 3G yhteyden EDGE alueelle kun hankit 3G antennin ja virität sen pystyyn.

        muista että mitä vahvempi 3G antenni on niin sitä nopeamman yhteyden saat ja koska sehän on laitonta käyttää nopeampaa liittymää kuin mistä maksaa niin DNA:lle ei kannata edes kertoa aikeista hankkia antennia sillä heidän vastaus on tietysti että ei kannata edes yrittää, koska ei se auta.

        semmoisia yleisantteja, pienenmpiä ja isoja, jopa 12db vahvistuksella. siis mitkä välittää kaikki puhelimessa tarvittavat taajuudet.

        hyvissä olosuhteissa antennin 12db vahvistus antaa 10km lisämatkaa. ylikin. mutta silloin pitää olla optimaaliset olosuhteet.

        teoriassa, jos mastosta signaali yltää 4km, niin 12db vahvistusken jälkeen matka on 12 km.

        yhteusnopeus riippuu paitsi antennin ja linkin välisen liikenteen nopeydesta myös mollukan/ tikun sim-kortista ja sen rajoituksista läppärin ohjelmistossa. eli siitä mitä on tilannu.

        ja myös mastojen välitysruuhka on todennäköistä, ainaki välillä ovat alimitoitettuja ja silloin bittivirta tippuu ties miten alas.
        kun pääsevät näin halvemmalla. tulevat vissiin lisäämään linkin kapasiteetia,kun tarpeeksi saavat valítusta asiasta ? :)

        olokkeepa hyvä. lukekoopa työ tämä.

        http://www.siptune.com/siptune.com/index.php?main_page=index&cPath=8_38_40

        terveisin savolainen vee-e.
        ommoo antennia suunnittelemassa mutta kuukauen päästä ne on halvempia ja mollukkaan ilmanen. kun semmosen antennin alapään hitsaa kii mollukan korttiin ni jo on perkele jos ei ala bitti vinkumaan mutkissa. niin nopsaan kulkee !

        kysykööte työ maisterit mitä mieleen tulee.
        minä vuntsaan hetken ja vastaan, tiedän tai en. linkin osaan kyllä laittaa näytille.

        tämmöstä se on tää tekniikka. saiskohan tällä verkot haettuu järvestä kun niin äyttää mustalta jäältä ?


      • 3g verkko
        DNA kauppa kirjoitti:

        GPRS antennia kannattaa käyttää vain alueella missä on EDGE verkko lähellä ja näin ollen se vahvistaa ja nopeuttaa GPRS yhteytesi EGDE yhteydeksi.

        EDGE antennia kannatta käyttää vain alueella missä on EDGE peitto ja näin ollen saat EDGE yhteytesi nopenemaan jopa 800 mb:hen

        toki saat sen 3G yhteyden EDGE alueelle kun hankit 3G antennin ja virität sen pystyyn.

        muista että mitä vahvempi 3G antenni on niin sitä nopeamman yhteyden saat ja koska sehän on laitonta käyttää nopeampaa liittymää kuin mistä maksaa niin DNA:lle ei kannata edes kertoa aikeista hankkia antennia sillä heidän vastaus on tietysti että ei kannata edes yrittää, koska ei se auta.

        Kyllä antenni auttaa itselläni 10 kilometriä mastoon 3g toimii hienosti.Mitä vahvempi antenni sitä luotettavampi yhteys ei nopeampi,nopeus riippuu siitä mihin sen operaattori on rajannut eli mitä olet tilannut.


      • spesialisti
        järkevää kirjoitti:

        kysymyksesi oli hieman vaikea ymmärtää että mitä tarkoitat, mutta oletan että asut alueella missä ei ole 3G verkkoa ja haluisit päästä 384 nettikaistalla 3G:n nopeuteen.

        se onnistuu jos 3G verkkoon on vain lyhyt matka ja ostat 3G antennin jonka suuntaat oikein sekä laitat sen paikkaan missä ei esim: ole mitään puita sen edessä eli aivan kuten televisio antenni.

        jos taas asut asumusyhtiössä niin sitten suosittelen hankkimaan 3G sisäantennin, mutta se ei kyllä ole niin hyvä kuin ulkoantenni.

        Ei oo laitonta hommata lisäantennia ja vaikka olis kuinka tehokas antenni niin se on operaattoilta rajattu sillee et jos on esim. 384Mt niin ei se toimi megasena vaan jotakuinkin 384Mt on maksimi.


    • Heikki heivari

      < mitä hyötyä on niillä anteenneilla, kun DNA:n liikkeessä sanottiin että ei ne auta siihen 3G yhteyden saamiseen.>

      Toki ne noin sanoo, koska myyminen on tärkeämpää kuin laitteen toimiminen. Mitä enemmän toimimattomia laitteita, niin sitä väljempää verkossa, joten myyminen voi jatkua rauhassa.

      Ajatteleppa tilanne, missä jokainen mokkulan omistaja laittaisi mokkulansa jollakin ilveellä yhtäaikaa verkkoon, niin eiköhän nuo 3 G:t kaatuisi tuosta tuota pikaa.

      Hanki vain anteeni, kyllä ne toimii.

      • tasse1

        Meillä on masto n10km päässä ja mokkula toimii ,tosin ikkunan vieressä pitää istua.Kumma juttu ,nettitikku Huawéi ei toimi,kahta kokeilin .mutta mokkula kyllä!Nyt aion ostaa antennin ja adapterin ,että toimis muuallakin.


      • saripelton
        tasse1 kirjoitti:

        Meillä on masto n10km päässä ja mokkula toimii ,tosin ikkunan vieressä pitää istua.Kumma juttu ,nettitikku Huawéi ei toimi,kahta kokeilin .mutta mokkula kyllä!Nyt aion ostaa antennin ja adapterin ,että toimis muuallakin.

        mistä löytyisi kunnolla vahvistavaa 90mhz antennia
        tuo ylläolevan linkin antenni ei toimi meillä.


      • reimari
        saripelton kirjoitti:

        mistä löytyisi kunnolla vahvistavaa 90mhz antennia
        tuo ylläolevan linkin antenni ei toimi meillä.

        tarkoitit varmaan 900mhz

        tuolta ostin omani
        www.infitek.fi/srv


    • operaattorit ne vaan jarruttelee

      Antenni lisää kantamaa alueille jossa ei ole 3G kuuluvuutta. Itsellenikin sanoivat kans samaa että ei kannata vaikka 3G on tarjolla 4 kilometrin päässä. No en viittinyt alkaa kuuntelemaan kun näkeehän sitä että paljon liikkeissä on ihmisiä jotka eivät tiedä mistään mitään. No, nyt minulla on mokkula ulkoisella antennilla. Vahvistusta antennissa 13,5 dbi ja hyvin pelittää sekä signaali on voimakas. antennilla sovitin mokkulaan postikulut tekivät yhteensä 69 euroa. Kannattaa huomioida antennia hankkiessa että mikä 3G antenni pitää hommata. Nykyiset 3G vahvistavat antennit ovat joko 900mhz tai 2100mhz. 900mhz antenneissa on tuplasti suurempi kantama. 4G antennia mietin mutta ne ovat melko kalliita. Ne jotka eivät tiedä niin 4G on tuleva mobiililaajakaistojen käyttämä tekniikka. Se käyttää 2600mhz taajuutta ja nyt syksyllä siitä käydään huutokauppaa operaattoreiden kesken. 800-900 taajuuksien välille on myös suunniteltu 4G käyttöä. Joten kannattaa todellakin mokkulakin kattoa tarkkaan että millaisen hommaa että tuet ainakin hdspa/umts löytyy 900/2100.

      Olen muutenkin kuullut että antennia mokkulan kaveriksi ei aleta suosittelemaan. Syynä voi olla se että nykyiset 3G alueet kuormittuvat tai sitten eivät takuun takia halua antenneja suosittaa. Hitaammissa yhteyksissä kumminkin operaattorit tienaavat enemmän ja datan määrät ovat pienempiä. Näin pystytään heikommilla palvelimilla. Kuitenkin ministeriön mukaan ympäri suomea pitäisi jokaisella olla tarjolla nopea internet yhteys niin minun mielestä ei kannattaisi alkaa operaattoreiden alkaa jarruttelemaan. :D

      • ..

        Mistä ostit antennisi ja sovittimen. 69euroa on todella edullinen verrattuna niihin, mitä minä olen nuilla desibeleillä löytänyt.


      • ...
        .. kirjoitti:

        Mistä ostit antennisi ja sovittimen. 69euroa on todella edullinen verrattuna niihin, mitä minä olen nuilla desibeleillä löytänyt.

        jos tavarat oli uusia niin halvalla on tosiaan lähteny sovitin ja tuon tehonen antenni, johan pelkkä sovitin maksaa ainakin 17-18€. oliko pelkkä 900 Mhz antenni vai tri-band?
        mikähän lie ollut hankintapaikka?


    • Pehtoori3

      Moi minulla on DNA-an Mokkul E169 suuntaantenni harava,8km matkaa mastoon ja hyvin toimii.Nopeus välillä jopa >1,4mbit/s putoaa kun on liikennettä paljon,ei haittaa minua.

    • laapuh

      TOTTA KAI antenni ja vielä ULKO antenni auttaa AINA,kohta 25v radiopuhelimia harrastanu ja antenni on AINA tärkein!!
      Muu tulee sitten perässä

    • Pöööörb

      Auttaa!!!!

      Autaa kuuluvuuteen, autaa nopeuteen..
      se vain pitää saada tarkasti suunattua linkkiä kohden!
      siis kiinteä asennus olis se optimaalinen..

      Jos kenttä ei ihan heikko.. on tullut selllastakin eteen että anteenin on laitettu kattoon siälle ilman että johtokaan on missään kiini, niin mokkuan singnaali on heti noussut hurjasti!
      Toimien passiivisena suuntaajana..
      Huom pitää osoitaa linkiin tietenkin...

      Sit riipuen antenista.. Sijoittamalla mokkua vanhan lautas-antennin mikropään kohdalle saa noi 40db vahvistuksen ja varsin halpa ja voimakas antenni.
      Tälläisella on se suuntaaminen linkkii ongelmallisinta, koska keila on kapea ja sen pitäisi saada osumaan. myös tällainen pitää olla silloin aika kumossa, kun piste on suuniteltu taivaissa olevaa kohdetta silmälläpitäen.
      Jos masto vaan näkyy, menee tällainen jopa 10km..

    • Ei kannata

      ÄLÄ OTA DNA LIITTYMÄÄ!!!

    • Tyytymätön muuten

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12699
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8394
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7050
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      352
      2513
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2144
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1957
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1693
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1490
    9. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1400
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe