Milloin Jyväskylän sairaala

on rakennettu?

Tietääkö joku minä vuonna Jyväskylän keskussairaala on rakennettu?

13

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vain

      Netistä siepattua...

      Vuonna 1947 sisäasiainministeriö hyväksyi Keski-Suomen keskussairaalan perustamisen.

      Rakennustyö alkoi vuonna 1951.

      Keski-Suomen keskussairaala otti vastaan ensimmäiset potilaansa 5. huhtikuuta 1954.

      • jos oli varaa tuolloin

        rakentaa sairaalaa voisi nyt rakentaa uuden vaikka harjulle tai jyväsjärven viereen siihen satamaan johon meinaavat tyhjää aukiota

        jos siis oli varaa 47 sotien jälkeen ja nyt ei ole varaa kunnossa pitää

        johan on toimintaa

        taisivat omaan taskuun laittaa vähemmän siihen aikaan

        on ne koulujen homekorjauksetkin tärkeitä, mutta sairaalassa ovat kipeitä ja yötäpäivää siellä


    • ollijii

      Viisikymmenluvun puolivälissä keskussairaala oli valmis. Suomen Kuvalehdessä julkaistiin aukeaman verran esittelyjuttua. Otsikko oli komeasti: "Täydellinen sairaala"

      • -änkyrä-

        Täydellinen sairaala, eli mitään vikaa ei puutu! ;)


    • 1948 Alkoi alakuperäisen Kukkumäen sairaalan rakentaminen.
      1954 Alkuperäinen Kukkumäen sairaala valmistui.
      1955 Alkuperäinen Kukkumäen sairaala vihittiin käyttöön
      1969 Sari syntyi tuon talon leikkaussalissa klo 8.05 aamulla 21.8.1969
      2016 Alkoi Sairaala Novan rakentaminen
      1.10.2020 Valmistui kokonaan uusi sairaala Jyväskylään.
      1.12.2020 Sairaala Nova vihittiin käyttöön.
      19.1.2021 Nova otettiin virallisesti käyttöön.
      19.1.2021 Nova sai kummilapsen hän on tyttö.

      • Anonyymi

        Pena syntyi myös tuolla, vuosi oli muistaakseni 1972 tai 1975.
        Kesäkuu oli kuitenkin ja vettä satoi rankasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pena syntyi myös tuolla, vuosi oli muistaakseni 1972 tai 1975.
        Kesäkuu oli kuitenkin ja vettä satoi rankasti.

        Aurinko paistoi kun minä synnyin tuolla vuonna 1969.


      • Anonyymi
        Haatainen kirjoitti:

        Aurinko paistoi kun minä synnyin tuolla vuonna 1969.

        Älä naurata aurinko pimeni sinä päivänä


    • Anonyymi

      Olen syntynyt Kuokkalan kartanossa. Mutsin ei tarvinnut ponnistella rahvaan seurassa tavallisessa sairaalassa!

      • Anonyymi

        Vahinkotapaukset tuli maailmaan kuokkalan kartanossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahinkotapaukset tuli maailmaan kuokkalan kartanossa.

        Kateus vie kalatkin vdestä, hihihiii.


    • Anonyymi

      Kaikki lonttopäiset ovat syntyneet saunassa. Pudotus ylälauteilta seuraavalle teki tehtävänsä. Oli sentään toista syntyä kartanossa ja tyylillä.

    • Anonyymi

      Kuokkalan kartanossa syntyneille voisi perustaa oman yhdistyksen. Tällöin huomattaisiin selkeästi jäsenistön suurempi älykkyys verrattuna saunassa ja sairaalassa syntyneisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe