efexor depot ja zopinox

sain tänään reseptit tällaisiin lääkkeisiin. zopinoxia olen kokeillut aiemminkin mutta efexor depotia en. pyytäisin nyt teitä kertomaan millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä lääkkeestä. niin huonot kuin hyvätkin. diagnoosini on keskivaikea masennus.
4378
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

unohdin mainita että ekan viikon efexor depot määrä on 37,5mg ja sen jälkeen 75mg.

Äänestä
  • Mulla oli tuo Efexor Depot käytössä muutama vuosi sitten. Alkuun se toimi suorastaan erinomaisen hyvin. Fiilis oli hyvä, hommat sujui ja asioita sai tehtyä sitä tahtia, mitä pitikin. N. kuukauden kuluttua vaikutus lakkasi, eikä se enää koskaan palannut, vaikka annosta kuinka nostettiin. Tähän kohtaan haluan korostaa, että Efexorin jälkeen olen kokeillut ainakin neljää muuta lääkettä, eikä mikään niistäkään ole saanut aikaan mitään lähellekään sellaista, mitä se ensimmäinen kuukausi Efexoria käyttäessäni oli. Oikeastaan mikään näistä muista lääkkeistä ei ole toiminut juuri ollenkaan. Korkeintaan sanoisin, että olo on ja on ollut surkea mutta ehkä hieman vähemmän surkea kuin täysin ilman lääkettä.

    Sitten ikäviin uutisiin. Mulle Efexorin lopettaminen tuotti todella voimakkaat vierotusoireet, voimakkaammat kuin mikään muu kokeilemani lääke. Sähköiskuilta tuntuvia nykäysiä ja sykäyksiä ympäri kehoa lähes jatkuvalla syötöllä. Muutamana ensimmäisenä päivänä lopettamisen jälkeen ei oikein tehnyt mieli edes seisoa, ettei kaadu "sähköiskujen" takia. Noin dramaattiset oireet kyllä loppuivat muutaman päivän kuluessa mutta itse "sähköiskujen" katoamiseen kokonaan kului pitkälti yli kuukausi.

    Tsemppiä lääkkeiden kanssa ja toivottavasti niistä on sulle hyötyä!

    Äänestä

  • Sähäreitä kirjoitti:

    Mulla oli tuo Efexor Depot käytössä muutama vuosi sitten. Alkuun se toimi suorastaan erinomaisen hyvin. Fiilis oli hyvä, hommat sujui ja asioita sai tehtyä sitä tahtia, mitä pitikin. N. kuukauden kuluttua vaikutus lakkasi, eikä se enää koskaan palannut, vaikka annosta kuinka nostettiin. Tähän kohtaan haluan korostaa, että Efexorin jälkeen olen kokeillut ainakin neljää muuta lääkettä, eikä mikään niistäkään ole saanut aikaan mitään lähellekään sellaista, mitä se ensimmäinen kuukausi Efexoria käyttäessäni oli. Oikeastaan mikään näistä muista lääkkeistä ei ole toiminut juuri ollenkaan. Korkeintaan sanoisin, että olo on ja on ollut surkea mutta ehkä hieman vähemmän surkea kuin täysin ilman lääkettä.

    Sitten ikäviin uutisiin. Mulle Efexorin lopettaminen tuotti todella voimakkaat vierotusoireet, voimakkaammat kuin mikään muu kokeilemani lääke. Sähköiskuilta tuntuvia nykäysiä ja sykäyksiä ympäri kehoa lähes jatkuvalla syötöllä. Muutamana ensimmäisenä päivänä lopettamisen jälkeen ei oikein tehnyt mieli edes seisoa, ettei kaadu "sähköiskujen" takia. Noin dramaattiset oireet kyllä loppuivat muutaman päivän kuluessa mutta itse "sähköiskujen" katoamiseen kokonaan kului pitkälti yli kuukausi.

    Tsemppiä lääkkeiden kanssa ja toivottavasti niistä on sulle hyötyä!

    Sen verran vielä pitää lisätä edelliseen, että itselläni annos ennen lopetusta oli 300 mg, joka on suorastaan älyttömän suuri. Voi siis olla, että hyvinkin voimakkaat vierotusoireet johtuivat todella suuresta annoksesta.

    Äänestä

  • Sähäreitä kirjoitti:

    Mulla oli tuo Efexor Depot käytössä muutama vuosi sitten. Alkuun se toimi suorastaan erinomaisen hyvin. Fiilis oli hyvä, hommat sujui ja asioita sai tehtyä sitä tahtia, mitä pitikin. N. kuukauden kuluttua vaikutus lakkasi, eikä se enää koskaan palannut, vaikka annosta kuinka nostettiin. Tähän kohtaan haluan korostaa, että Efexorin jälkeen olen kokeillut ainakin neljää muuta lääkettä, eikä mikään niistäkään ole saanut aikaan mitään lähellekään sellaista, mitä se ensimmäinen kuukausi Efexoria käyttäessäni oli. Oikeastaan mikään näistä muista lääkkeistä ei ole toiminut juuri ollenkaan. Korkeintaan sanoisin, että olo on ja on ollut surkea mutta ehkä hieman vähemmän surkea kuin täysin ilman lääkettä.

    Sitten ikäviin uutisiin. Mulle Efexorin lopettaminen tuotti todella voimakkaat vierotusoireet, voimakkaammat kuin mikään muu kokeilemani lääke. Sähköiskuilta tuntuvia nykäysiä ja sykäyksiä ympäri kehoa lähes jatkuvalla syötöllä. Muutamana ensimmäisenä päivänä lopettamisen jälkeen ei oikein tehnyt mieli edes seisoa, ettei kaadu "sähköiskujen" takia. Noin dramaattiset oireet kyllä loppuivat muutaman päivän kuluessa mutta itse "sähköiskujen" katoamiseen kokonaan kului pitkälti yli kuukausi.

    Tsemppiä lääkkeiden kanssa ja toivottavasti niistä on sulle hyötyä!

    Mäkin tätä efee syön. Tällä hetkellä menossa 75mg päivässä, tarkoitus nostaa kahden seuraavan viikon aikana 225mg.
    Onko kellään muulla nostettu näin? Mitä fiiliksiä? Oon tänään ja eilen ottanu ton 150mg ja huh.. Olo on samanlainen kuin alottaessa pelkästään 75mg:lla.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


milli menninkäinen kirjoitti:

sain tänään reseptit tällaisiin lääkkeisiin. zopinoxia olen kokeillut aiemminkin mutta efexor depotia en. pyytäisin nyt teitä kertomaan millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä lääkkeestä. niin huonot kuin hyvätkin. diagnoosini on keskivaikea masennus.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu