Lähetin kännykän kirjelähetyksenä ja laitoin arvoksi 5 euroa. Onko kokemuksia perille menosta vai onko koskaan.
Kirjeessä lähetetty
14
2405
Vastaukset
- kirjattuna
siinä semmoset 3 viikkoa.
Joskin varoituksen sana. Ystäväni kun haki sitä postista, niin postipoika sanoi, että se maksaa sitten 800d. Vaikka itse olin siitä maksanut Suomessa jo ison hinnan. Ystäväni oli tosi hämmentynyt, eikä hänellä ollut lainkaan rahaa. Jolloin postipoika sanoi, että voi tehdä ystävälleni palveluksen, ja ottaa siitä vain 300d. Posti oli Banjulissa, ja ystäväni joutui palaamaan hakemaan rahaa kotoaan Serrakundasta, ja menemään takaisin postiin maksamaan sen 300d.
Suomalainen ystävättäreni oli myös lähettänyt pienen paketin kirjattuna. Hänen gambialaiselta ystävältään oli myös yritetty pyytää rahaa. Joskin hän sanoi, että tavara on second hand kamaa, ja se on jo maksettu, joten ei sitä maksa. Eikä hänen tarvinnut sitä maksaa.- Muska
Postitin kirjeen 13.3.2008, ja toisen heti pääsiäisen jälkeen. Ainakaan tänään ne eivät ole tulleet perille. Vastaanottaja lupasi laittaa sähköpostia heti, kun hän saa kirjeen. Olen vähän epäuskoinen postin kulusta. Meidän lähettämämme kortit sieltä Suomeen tulivat kyllä 8 vuorokaudessa.
- mielenkiinnolla
Muska kirjoitti:
Postitin kirjeen 13.3.2008, ja toisen heti pääsiäisen jälkeen. Ainakaan tänään ne eivät ole tulleet perille. Vastaanottaja lupasi laittaa sähköpostia heti, kun hän saa kirjeen. Olen vähän epäuskoinen postin kulusta. Meidän lähettämämme kortit sieltä Suomeen tulivat kyllä 8 vuorokaudessa.
pääseekö lähetys perille. Kiitos teille vinkeistä.
- lähettänyt
mielenkiinnolla kirjoitti:
Lähetin kirjeen Gambiaan n. neljä viikkoa sitten. Eiliseen mennessä vastaanottajaa se ei ollut sähköpostinsa mukaan vielä tavoittanut. Suomeen sieltä helmikuulla lähettämäni kaikki kortit tulivat perille alle viikossa. Mikä paluupostissa mättää? Kuoressa oli tosin korttien suojassa parisataa dalasia, tietämäni mukaan täysin luvallisesti lähetettynä. Mikäli kirje menee perille liitän siitä tiedon tänne.
- perille
Muska kirjoitti:
Olen laittanut postia useasti Gambiaan, osa kirjattuna (arvokkaammat), osa ihan normaalina, kaikki ovat menneet perille 1-4vkossa..
- Muska
perille kirjoitti:
Olen laittanut postia useasti Gambiaan, osa kirjattuna (arvokkaammat), osa ihan normaalina, kaikki ovat menneet perille 1-4vkossa..
Nyt sain sähköpostin, että 13.3. lähettämäni kirje on tullut perille 7.4. Aikaa kului siis vähän yli kolme viikkoa. Luulenpa, että viive
voi johtua myös siitä, milloin vastaanottaja pääsee lähetyksiä postitoimistosta noutamaan. Kotiin jakelua ei siellä taida olla. - Käynnyt.
Muska kirjoitti:
Nyt sain sähköpostin, että 13.3. lähettämäni kirje on tullut perille 7.4. Aikaa kului siis vähän yli kolme viikkoa. Luulenpa, että viive
voi johtua myös siitä, milloin vastaanottaja pääsee lähetyksiä postitoimistosta noutamaan. Kotiin jakelua ei siellä taida olla.Gambian posti ei kauheasti vakuuttanut luotettavuudellaan,jos lähetetyistä korteista häviää postimerkit matkalla niin miten käy jonkun arvokkaamman??
Postileimat oli mut merkit puuttui kokonaan tai osa. - mvon
mielenkiinnolla kirjoitti:
vastaanottaja joutui maksamaan 500 dalasia. Harmittaa vähän , kun kysymyksessä vanha kännykkä.
- Muska
Käynnyt. kirjoitti:
Gambian posti ei kauheasti vakuuttanut luotettavuudellaan,jos lähetetyistä korteista häviää postimerkit matkalla niin miten käy jonkun arvokkaamman??
Postileimat oli mut merkit puuttui kokonaan tai osa.Tänään sain kirjeen Gambiasta. Kirjeen päiväys oli 28.3. - ei siis kovin pitkä aika postin mukana. Mielenkiintoisinta on se, että postimerkit olivat kyllä kuoressa, mutta kaksi leimaa oli leimattu 22.6.06! Mutta pääasia, että posti kulkee noin kolmessa viikossa. Lupasin lähettää lapsille kyniä ym. pientä. Pitääköhän heidän maksaa niistäkin? Onkohan viisainta viedä kaikki mukana, kun seuraavan kerran menen sinne!?
- Don Pedro
Muska kirjoitti:
voi johtua myös siitä, milloin vastaanottaja pääsee lähetyksiä postitoimistosta noutamaan. Kotiin jakelua ei siellä taida olla.vaan ne joilla on varaa ovat vuokranneet postitoimistosta boxin. Jos lähetät paketin joka ei mahdu boxiin laittaa posti sinne lapun paketista. Kuinka usein ihmiset sitten oman laatikkonsa tarkastavat on eri asia. Itse olen ilmoittanut joko tekstarilla tai e-maililla kun paketti on Suomesta lähtenyt. Edellisen kirjatun (ja kalliin) paketin meno kesti 6 viikkoa. Ilmoitin myös Alexille ettei maksa paketista mitään, kaikki on jo Suomessa maksettu ja tavarat ovat second-hand. Ei tarvinut maksaa. Sitä vaan ihmettelen, että mistä ne postipojat tietää minkä arvoista kamaa kirjeessä/paketissa on. Etteivät vaan pirulaiset avaisi niitä. Olen kuullut lähetyksistä jotka eivät koskaan ole menneet perille. No, jollekin postin työntekijälle on sitten tullut tarpeeseen jollekin muulle lähetetty tavara. Postisalaisuus taitaa siellä olla vähän eri tasoa kuin Suomessa.
- tapaan..
Don Pedro kirjoitti:
vaan ne joilla on varaa ovat vuokranneet postitoimistosta boxin. Jos lähetät paketin joka ei mahdu boxiin laittaa posti sinne lapun paketista. Kuinka usein ihmiset sitten oman laatikkonsa tarkastavat on eri asia. Itse olen ilmoittanut joko tekstarilla tai e-maililla kun paketti on Suomesta lähtenyt. Edellisen kirjatun (ja kalliin) paketin meno kesti 6 viikkoa. Ilmoitin myös Alexille ettei maksa paketista mitään, kaikki on jo Suomessa maksettu ja tavarat ovat second-hand. Ei tarvinut maksaa. Sitä vaan ihmettelen, että mistä ne postipojat tietää minkä arvoista kamaa kirjeessä/paketissa on. Etteivät vaan pirulaiset avaisi niitä. Olen kuullut lähetyksistä jotka eivät koskaan ole menneet perille. No, jollekin postin työntekijälle on sitten tullut tarpeeseen jollekin muulle lähetetty tavara. Postisalaisuus taitaa siellä olla vähän eri tasoa kuin Suomessa.
Kyllä ne toisinaan avaa paketit tai käskee vastaanottajan avaamaan postissa. Jos katsovat parhaakseen, niin tulli rapsautetaan päälle. Kertakäyttökamerastakin tuli niin kallis, että sitä ei kannattanut lunastaa, vaan jättää postiin.
- Muska
tapaan.. kirjoitti:
Kyllä ne toisinaan avaa paketit tai käskee vastaanottajan avaamaan postissa. Jos katsovat parhaakseen, niin tulli rapsautetaan päälle. Kertakäyttökamerastakin tuli niin kallis, että sitä ei kannattanut lunastaa, vaan jättää postiin.
Tiedän, ettei Gambiassa posti tule kotiovelle eikä edes portille asti. Siksi aina lähetänkin tekstarin tai sähköpostitietoa, milloin olen jotain lähettänyt. Tähän asti matka on kestänyt aina noin kolme viikkoa, joka mielestäni on aivan kohtuullinen aika.
Totta on, ettei mitään "arvokkaampaa" tavaraa
kannattaisi postissa lähettää. Nuo lasten kynät ym. pikkutavara meni ihan hyvin ilman muita maksuja. Tosin soitin Marielle - vastaanottajalle - ja sanoin, ettei mitään saa maksaa, koska ne ovat syntymäpäivälahja lapsille.
Eikä sitten ollut tarvinnut maksaa. Jos jotain kännykkää, laskinta tms. haluaisin antaa, niin veisin ne kyllä mukanani, kun menen.
- Jepsulis
Kaikista paras on jos Suomesta lähetätte postia Gambiaan niin lähettää se suoraan johonkin katuosotteeseen. Tällöin vastaanottajan ei tarvitse mennä postiin hakemaan pakettia jolloin yleensä joutuu maksamaan ns. veroa. Tietenkään suoraan kenenkään henkilön kotiin ei voi paketteja lähettää mutta itse lähetän paketin aina johonkin isomman firman osotteeseen josta sitten mieheni käy sen Gambiassa hakemassa. Semmoinen firma tietenkin mistä tunnemme jonkun henkilön joka sen voi vastaanottaa. Kätevää!
- Muska
Lähetin vappuaattona maksikirjeessä pikkutytöille
kyniä ja karkkeja ja joitain hiuskoristeita.
Pieneen tulliluetteloon kirjoitin "school
supplies and sweets" ja arvoksi laitoin 5 €.
Eilen oli lähetys tullut perille eikä ollut tar-
vinnut maksaa mitään veroa. Tähän asti kaikki
posti toiminut hyvin - aikaa vierähtää noin
kolme viikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1104326
- 793523
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843365Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223331Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?263268- 742936
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642817"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852579- 92522