Auttakee joku!!!

KumpiKampi?

Eli autoa olisin ostamassa ja kahdesta pitäis valita eli kannattaiskos ostaa Carina E 1.6 XLI Touring -93 (bensa)
Vasta sisään ajettu (300 000km):) Mutta eihän nämä kilometrejä pelkää vai??

Lisävarusteita löytyy ja huoltokirjaa yms..

Ja hp. 2990e. Ainaki kuvista päätellen ihan nätti peli.

Kertokaapas hyvät ja huonot puolet tuon ikäisistä Carinoista,esim ruostuuko pahasti yms. mitkä kohdat kannattaa tutkia jne..

Toinen vaihtoehto Vectra B -96 1.8i (bensakone tämäkin) ajettu 240tkm ja nätiltä näyttää sekin kuvissa. Hp. 2900e.

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsisivät vastata.! ja asiallisia vastauksia kiitos. :)

6

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koeajamaan.

      carinasta kannattaa katsoa kori, etenkin ovien alareunat ja rapakaarien reunat tarkasti. eikä pohjaan vilkaisukaan ole pahasta, hyvä on jos olisi massattu. itselläni on carina 2 -90 1.6 (4a-f) 411000 ajettu, moottori on ok kuntoinen, kori se on joka lähtee ensin alta..

      vectra on varmaan carinaa parempi ajettava (terävämpi ohjaus), en tiedä sitten paljonko opelin moottorit kestävät kilometrejä. ooppeleista ei ole minulla paljoa kokemusta, sinun pitää koeajaa ja vertailla itse mitä haluat autoltasi.

    • vikasarja...

      ...yhtä tyhjän kanssa, ei kannata edes lukea. Tuon vuosimallin carinat on tehty vielä japanissa jolloin nekin olivat kunnollisia. Kilometreja tuo moottori kestää sen 500tkm helposti jos vain huollot on tehty ajallaan. Itselläni carina jossa 4a-f, joka on tuon moottorin kaasarimalli. Tällä on nyt rullattu 360tkm ja ei vie öljyä vielä yhtään kymppitonnin vaihtovälillä. Koneen puolesta ei siis huolta, oikealla pidolla kestää varmasti :>

      Koria on noistakin jo sinkitty joiltakin osin, muistelisin että ainakin puoliväliin koria on sinkitty, joten ei ole yhtä herkkä ruosteelle kuin edeltäjänsä. Toki eniten vaikuttaa alkuaikoina tehdyt suojaukset ja muut huollot.

      Jos nyt tarkastamaan lähtisin niin mahdollisuuksien rajoissa katsoisin pohjan, etu- ja takakaaret sekä takaiskarikotelon. Näistä paikoista kakkoscarina ruostui. Moottoria katsoisin sen verran että mitenkä se käy.

      Ooppelia en edes katsoisi :p

    • jotain-

      E Carinan vanhuudenvikoihin kuuluu:
      - ruostuminen.Mutta se on vaan silmälle rumaa.Ei vaikuta ajoon.Pohja on suojattu maahantuojalla.
      -300 000km kohdalla alkaa kytkin olla loppu.Siinäkin jälkiviisaana tiedän,että pelkkä kytkinlevy esim. motonetistä riittää.
      -jäähdytin saattaa alkaa vuotaa,vaihto tarpeen
      -pakoputken alkukäyrän teräsjouhi alkaa vuotaa.
      Omassa Carinassani ei ole ollut mitään sähkövikoja,käynnistysongelmia,lämmitysongelmia,vaihdeongelmia,alustaongelmia.Ainut mikä ärsyttää on,kun muut vaihtaa autojaan.Ja itse en raaski antaa vanaa Carinaa vaihdossa.Tyhmä tilanne kun olisi rahaa hankkia uusikin:D Vectraa en tunne ,muuta kuin että on Opel.

      • jotain-

        ...kytkinlevy KAMPIAKSELIN STEFA(kytkimen puoleinen)


      • Taidanpa...
        jotain- kirjoitti:

        ...kytkinlevy KAMPIAKSELIN STEFA(kytkimen puoleinen)

        Siihen Carinaan sitten kallistua, vaikkakin yksi vaihtoehto olisi kyllä vielä eli Mondeo 1.8 -98 alle 200tkm ajettu, sen hinta on suurinpiirtein sama kuin Carinan joka on 5 vuotta vanhempi ja yli 100tkm enemmän ajettu. Eipä taida Fordin laatu olla lähelläkään Tojoa. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe