Mikahan logiikka saksalaisilla on ollut, kun uusi BMW650GS onkin oikeasti 800-kuutioinen?
Luulisi tallaisen ratkaisun poikivan jatkossa ainakin vaikeuksia varaosatilausten kanssa, kun on olemassa kaksi F650GS-mallia, joiden tekniikalla ei ole juuri mitaan tekemista keskenaan, toinen on 650-kuutoinen yksisylinterinen, ja toinen 800cc twini.
Bemareissa on paljon muutakin kummallista, mm. vilkut, joiden kayttamiseen tarvitaan niin monta katta, ettei aina meinaa viitsia. Ei mahdu tama uusi nimipolitiikkakaan tavallisen tallaajan kaaliin.
Sinansa uusi F"650"GS vaikuttaa kylla mielenkiintoiselta mallilta, ja on nakojaan hinnaltaankin huomattavasti huokeampi kuin "oikea" 800GS.
650 onkin 800?
19
3999
Vastaukset
- pitää minkä lupaa
Eix se ole hyvä, että joskus asia on näinkin päin?
Yleensä se on niin, että luvataan esim. 900 kuutioata vaikka niitä todellisuudessa onkin vain 851!! BMW pitää mitä lupaa!!!!
Noista varaosa ongelmista selviää aina jos tietää pyöränsä vuosimallin - sitähän yleensä kysytään AINA kun ostaa/tilaa varaosia vastuunsa tuntevissa liikkeissä.
Elikä - "Turo--Inkeri" - oletin sinua asiantuntevammaksi näissä mp-jutuissa kuin sitten osoittaudutkaan!
Kaksi vilkkua on vain omintakeinen ratkaisu - ei "vika" - jota melekin kaipaa sitten kun siihen on tottunut! Itse olen ajellut "kaksivilkkuisella" niiden markkinoille tulosta asti enkä koe sitä mitenkään haittaavana. Päinvastoin! Mutta tämä on mitä suurimmassa määrin makuasia eikä siitä kannata kiistellä.
Mukavia mp-reissuja sulle "Turo--Inkeri" ja kaikille toisillekin kaksipyöräilijöille.
Markkinoilla on nyt ainakin sitten yksi peli joka ylittää lupaukset;-)- Turo--Inkeri
kylla tiedetaan hammastyttavan heikosti. Uutena se viela voi menna oikein, mutta auta armias kun peli on vaikkapa 5-6 vuotta vanha, niin jo alkaa menna poskelleen.
Ylittaako uusi F650GS lupaukset, sen nakee vasta kun on kaynyt kunnon koeajolla. Kuten sanoin, paperilla se on mielenkiintoinen uutuus. Ja toivottavasti BMW ei talla kertaa ole tehnyt kuluttajista "betaversion" testaajia, kuten GS1200:n kanssa taisi kayda. Semmoisessa karsii hyvakin maine aikamoista vauhtia. - sekoilija?
Turo--Inkeri kirjoitti:
kylla tiedetaan hammastyttavan heikosti. Uutena se viela voi menna oikein, mutta auta armias kun peli on vaikkapa 5-6 vuotta vanha, niin jo alkaa menna poskelleen.
Ylittaako uusi F650GS lupaukset, sen nakee vasta kun on kaynyt kunnon koeajolla. Kuten sanoin, paperilla se on mielenkiintoinen uutuus. Ja toivottavasti BMW ei talla kertaa ole tehnyt kuluttajista "betaversion" testaajia, kuten GS1200:n kanssa taisi kayda. Semmoisessa karsii hyvakin maine aikamoista vauhtia.Ei nyt ymmärrä, eikö vuosimalli näy rekisteri otteessa ja varaosaluettelossa on varaosa numeroitu vuosimallin mukaan? Ainakin mun pyörän rekisteritiedoissa vuosimalli on selvästi merkitty. Mie ei nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat?
- Turo--Inkeri
sekoilija? kirjoitti:
Ei nyt ymmärrä, eikö vuosimalli näy rekisteri otteessa ja varaosaluettelossa on varaosa numeroitu vuosimallin mukaan? Ainakin mun pyörän rekisteritiedoissa vuosimalli on selvästi merkitty. Mie ei nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat?
Kiitos, kun tietamattasi tulit kertoneeksi aivan JUURI sen, mita ajoin takaa.
Pyoran vuosimalli EI OLE yhta kuin se, mita lukee rekisteriotteessa. Rekisteriotteessa lukee pyoran ensirekisterointipaivamaara. Jos kyseessa on ns. ylivuotinen pyora, se voi todellisuudessa olla vuoden (tai enemmankin) vanhempaa vuosimallia kuin otteessa lukee. Jos kyseessa on sellainen uutuus, joka tulee kauppiaille joskus loppukaudesta (kuten vaikkapa Suzuki B-king viime syksyna) se voi olla tuoreempaa vuosimallia kuin rekisteriotteessa lukee.
Kun joku nyt ostaa F650GS:n, joka on ylivuotinen (minka jokaisen rehellisen kauppiaan kylla tulee kertoa, varsinkin kun nyt on merkittava mallimuutos 07-08 valilla) ja han sitten vaikkapa tarvitsee siihen parin vuoden paasta jotain osia, ja han katsoo rekisteriotteesta pyoransa vuosimallin (kuten esim. sina teet) niin on jo aika hyva mahdollisuus, etta menee perseelleen. Toki jos myyja on yhtaan hereilla, han tietaa pyytaa tarkastamaan, mika on pyoran valmistenumero, ja sita kautta tulee oikeat osat.
Niin tosiaan, sen vuosimallin kertoo VALMISTENUMERO, joskus runkonumeroksikin kutsuttu numerosarja, joka on tavallisimmin meistattu emaputkeen. Mikaan muu pyoran papereissa oleva ei kerro vuosimallia 100% varmuudella.
Eli, tama F650GS --> F650GS muutos, vaikka tekniikassa on perustava ero, on resepti juuri edella kuvatunlaisille ongelmille.
Olisivat vaan nimenneet tuon kalliimman F800GS:ksi ja halvemman F800GL:ksi (esimerkiksi), niin kenenkaan ei olisi tarvis pahkailla moisia. Nykyaan (muilla paitsi nakojaan Bemarilla) on muutenkin tapana seka myos taysin loogista kutsua pyoria kuutiotilavuutensa mukaan. - ei ole ollut
Turo--Inkeri kirjoitti:
Kiitos, kun tietamattasi tulit kertoneeksi aivan JUURI sen, mita ajoin takaa.
Pyoran vuosimalli EI OLE yhta kuin se, mita lukee rekisteriotteessa. Rekisteriotteessa lukee pyoran ensirekisterointipaivamaara. Jos kyseessa on ns. ylivuotinen pyora, se voi todellisuudessa olla vuoden (tai enemmankin) vanhempaa vuosimallia kuin otteessa lukee. Jos kyseessa on sellainen uutuus, joka tulee kauppiaille joskus loppukaudesta (kuten vaikkapa Suzuki B-king viime syksyna) se voi olla tuoreempaa vuosimallia kuin rekisteriotteessa lukee.
Kun joku nyt ostaa F650GS:n, joka on ylivuotinen (minka jokaisen rehellisen kauppiaan kylla tulee kertoa, varsinkin kun nyt on merkittava mallimuutos 07-08 valilla) ja han sitten vaikkapa tarvitsee siihen parin vuoden paasta jotain osia, ja han katsoo rekisteriotteesta pyoransa vuosimallin (kuten esim. sina teet) niin on jo aika hyva mahdollisuus, etta menee perseelleen. Toki jos myyja on yhtaan hereilla, han tietaa pyytaa tarkastamaan, mika on pyoran valmistenumero, ja sita kautta tulee oikeat osat.
Niin tosiaan, sen vuosimallin kertoo VALMISTENUMERO, joskus runkonumeroksikin kutsuttu numerosarja, joka on tavallisimmin meistattu emaputkeen. Mikaan muu pyoran papereissa oleva ei kerro vuosimallia 100% varmuudella.
Eli, tama F650GS --> F650GS muutos, vaikka tekniikassa on perustava ero, on resepti juuri edella kuvatunlaisille ongelmille.
Olisivat vaan nimenneet tuon kalliimman F800GS:ksi ja halvemman F800GL:ksi (esimerkiksi), niin kenenkaan ei olisi tarvis pahkailla moisia. Nykyaan (muilla paitsi nakojaan Bemarilla) on muutenkin tapana seka myos taysin loogista kutsua pyoria kuutiotilavuutensa mukaan.merkitystä nyky pyörissä uskoakseni koskaan. Yleensä pyörän valmistenumero on ainut tieto joka on uskottava varmiste mallista. Jo 70-luvulla valmistussarjat ainakin autoissa vaihtuivat kesken mallivuotta osatoimittajissa ja varaosa tiskillä piti olla valmistusnumero.
PS osa ylivuotisista pyöristä on rekisterikatsastettu edellisen vuodenpuolella lähinnä päästömääräysten muuttuessa ja se on luettavissa rekisteriotteen selitysosassa. - KRS
Turo--Inkeri kirjoitti:
kylla tiedetaan hammastyttavan heikosti. Uutena se viela voi menna oikein, mutta auta armias kun peli on vaikkapa 5-6 vuotta vanha, niin jo alkaa menna poskelleen.
Ylittaako uusi F650GS lupaukset, sen nakee vasta kun on kaynyt kunnon koeajolla. Kuten sanoin, paperilla se on mielenkiintoinen uutuus. Ja toivottavasti BMW ei talla kertaa ole tehnyt kuluttajista "betaversion" testaajia, kuten GS1200:n kanssa taisi kayda. Semmoisessa karsii hyvakin maine aikamoista vauhtia.jo on aikoihin eletty!!! Mihin kaveri, joka ei tiedä, onko pyörä yksi- vai kaksisylinterinen, ylipäänsä mitään varaosia tarvitsee??? Tuskin tietää eroa ruuvimeisselillä ja jakoavaimellakaan. Eikö tuollaisille poropeukaloille kannata suositella ammattilaisten huolto- ja varaosapalveluita?
Looginen ajattelu kannattanee ennen "itkun ja valituksen" aloittamista, vai mitä "Turo-P"?
- M.R.
Mä ihmettelin RM-Heinolla tota samaa kummallisuutta. Selittivät, että "kun se on 650, niin se madaltaa ALOITTELIJOIDEN KYNNYSTÄ HANKKIA SEN LAITTEEN". Eivät kuulemma uskaltaisi ostaa moista ekaks pyöräksi, jos se olis 800:nen!!??
Taitaa olla kikka, jolla on helppo kusettaa "mammaa"??
No, onhan toi jonkinmoinen selitys toikin.
Mä en kyllä tykkää tollaisesta kikkailusta ollenkaan ja ajatelkaa nyt toisin päin. Kun "iso mies" menee 650:lla kiskalle, kuinka saa loppuikänsä selitellä, et se onkin 800:nen!! Sit lähtee juorut kulkemaan, et " se väittä, et sil on 800:nen, mutku siinä kyljessäkin lukee 650!!!
Heh hee......vitsi vitsi, vai mitens se nyt onkaan???
Vakavastiottaen, laite vaikuttaa tosi asialliselta! Hiukka vähemmän tehoja, ku oikeassa 800, mut tuhat kierrosta alempana, kuten myös vääntö. Voi olla sikamukava käsitellä. Mut selkeesti soolopyörä.
Ja kulkee, kuulemma yli kakssataa, millä nyt ei ole mitään merkitystä, paitsi saksan...plää päää....
Meinaan mennä koeajamaan 10.5., mutta en ostamaan, ku rakas mamma ei mahtuis enää kyytiin kunnolla....nyyh...- tämä inkeri
Menisi ostamaan vaikkapa automopiilia? Siellä olsi saappi jossa lukisi saap 900 Pirskatti kun menisi inkeri sekaisin, alle tonnista en osta.
- Volvo v70
tämä inkeri kirjoitti:
Menisi ostamaan vaikkapa automopiilia? Siellä olsi saappi jossa lukisi saap 900 Pirskatti kun menisi inkeri sekaisin, alle tonnista en osta.
Juu - tähän en sano muuta ku Amen!
Niin totisen heikkopäistä kirjoittelua tuo on.
onkohan mun volvossa vain 70hv;tä vai mitä tuo "70" tarkoittanee? Vaiko vain 70 kuutioata?
Voihan INKERIIIIIIIIIIIIII!! - tu(y)hmaa!
tämä inkeri kirjoitti:
Menisi ostamaan vaikkapa automopiilia? Siellä olsi saappi jossa lukisi saap 900 Pirskatti kun menisi inkeri sekaisin, alle tonnista en osta.
Mulla on BMW 528. Eli aika vähän kuutioita autoksi! HUHHUH - eikö ole kellään isoompia ongelmia?
- Turo--Inkeri
tu(y)hmaa! kirjoitti:
Mulla on BMW 528. Eli aika vähän kuutioita autoksi! HUHHUH - eikö ole kellään isoompia ongelmia?
...autosivustolle ruotimaan niita hikisia kopperoitanne.
Jokainen mp-hommista jotain tietava tietaa, etta niita on jo jokunen vuosikymmen ollut tapana kutsua kuutiotilavuutensa mukaan. Ja autoissa asia on toisella lailla. - ole tilaa!
Turo--Inkeri kirjoitti:
...autosivustolle ruotimaan niita hikisia kopperoitanne.
Jokainen mp-hommista jotain tietava tietaa, etta niita on jo jokunen vuosikymmen ollut tapana kutsua kuutiotilavuutensa mukaan. Ja autoissa asia on toisella lailla.Turo_Inkeri kirjoittaa;
"Jokainen mp-hommista jotain tietava tietaa, etta niita on jo jokunen vuosikymmen ollut tapana kutsua kuutiotilavuutensa mukaan."
Elikä hänestä asia on näin eikä muutoksille ole tilaa!
Olen kuitenkin Turo_Inkeriä avoimempi ja suvaitsen, jopa kannatan muutoksia ja uutuuksia!
Eläköön BMW:n aloitus!!! - Turo--Inkeri
ole tilaa! kirjoitti:
Turo_Inkeri kirjoittaa;
"Jokainen mp-hommista jotain tietava tietaa, etta niita on jo jokunen vuosikymmen ollut tapana kutsua kuutiotilavuutensa mukaan."
Elikä hänestä asia on näin eikä muutoksille ole tilaa!
Olen kuitenkin Turo_Inkeriä avoimempi ja suvaitsen, jopa kannatan muutoksia ja uutuuksia!
Eläköön BMW:n aloitus!!!muutetaan ihmeessa asioita muutoksen vuoksi.
Esimerkiksi KTM:han voisi alkaa tituleeraamaan uutta yli 1000-uutioista sporttiaan "250:ksi", jotta se rinnastuisi paremmin tehtaan kilpapyoriin.
Ja hemmetti, Hondakin voisi laittaa piikkisiin CBR:iin tonnisten tarrat, niin jo alkaisi kauppa kaymaan kuin kokispulloilla.
Tosin kukaan ei enaa kohta tieda, minka kokoiset moottorit missakin on. Mutta elakoon BMW, kun se viitoittaa jalleen tieta!! - okie
Turo--Inkeri kirjoitti:
...autosivustolle ruotimaan niita hikisia kopperoitanne.
Jokainen mp-hommista jotain tietava tietaa, etta niita on jo jokunen vuosikymmen ollut tapana kutsua kuutiotilavuutensa mukaan. Ja autoissa asia on toisella lailla.sen verran, että vaikka mun mopossa lukee K100 se kyllä laukkaa kokoonsa nähden ihan hyvin....:)
Eihän BMW:llä ole pyörien mallinumerot ja sylinteritilavuus ollut yksi yhteen ennenkään.
- Tiger1050
Keski ja etelä-Euroopassa on paremmat markkinat 650 pyörille. TS jotku ihmiset pelkäävät kuutioita ????
Luettu ulkolaisesta MC-lehdestä - Turo_Inkerille
Rauhoitu hyvä mies!
Maailma muuttuu ja me sen mukana. Joskus autotkin olivat tunnistettavissa siitä, mitä takaluukussa luki - nykyisin useat takaluukut ovat puhtaan neitseellisiä. Ei moponkaan tankin kyljessä välttämättä tarvi lukea kuutioita eikä kengän numeroa - peräkylän einari
tuskinpa henkilö, joka ei tiedä pyörästään edes sylinterien määrää, itse koskaan tilaa varaosia.
- miettimistä
kerrakseen,hui !
- kuin 850GS
Tutustupas lähemmin noihin pyöriin, ne ovat täysin eri pyöriä vaikka kuutioita onkin yhtä monta. Kuutioihin se yhtäläisyys sitten päättyykin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384