Hei vaan äidit! Mulla on yks ongelma, joten voisko joku paremmin tietävä auttaa.
Mulla on nyt 4kk ikäinen poika, ja olen lopettanut imettämisen ja siirtynyt pulloon (Nan:ia). Tähän asti olen osittais imettäny, mutta nyt kaksi päivää ollaan menty pelkästään Nan:lla. Seurauksena poika ei nuku öitä, 3h välein herää huutamaan (nälkä), ja vetäsee 130ml maitoa ja nukahtaa. Eli nyt pitäsi alkaa antaa kiinteitä kun korvike ei riitä. Olen maistattanut nyt 3pv porkkana pilttiä, joten kysymys kuuluu: Voinko alkaa iltaisin antamaan tosta vaan vauvoille tarkoitettuja puuroa vai onko velli parempi vaihtoehto?? Alanko myös päivällä säännöllisin välein antamaan pilttiä?
Mulla kun on tämä ensimmäinen niin ei ole asiosta kokemusta. Kovasti kaipaisin että saatais yöllä nukkuua pitempiä pätkiä kuten ennenkin (kun imetin poika nukku 5-6h pätkän).
Kun Korvike ei riitä!!
6
673
Vastaukset
- ä07
Jatkaisin sen porkkanan maistelua vielä muutaman päivän ja ajoittaisin sen iltapuolelle (en tiedä mihin aikaan olet antanut). Velli ennen nukkumaanmenoa voisi olla täyttävämpää, mutta siihenkin täytyy totuttautua, jollei sitten ole jotain porkkanapitoista velliä :) Tietysti myös maito vellin kanssa.
Jostain olen kuullut tai lukenut (siis ihan kokemuksia), että nan on miedompaa kuin tutteli. Meillä on pääsääntöisesti syöty tuttelia, ja joskus kun olen nania antanut, on nukkunut levottomammin. En sitten tiedä, onko ollut maidon täyttävyydessä vika, mutta ehkä voisit kokeilla jos lapsesi maha kestää. Itse en vain kiirehtisi noiden kiinteiden kanssa, vaan juuri niiden mahdollisten allergioiden takia on hyvä maistattaa yhtä ruokalajia se viikko. - ettei Nan riitä meillä
Meillä myös oli käytössä aluksi pelkästään Nan rintamaidon ohella. Sitten kuulin kaverilta, että heillä nukutaan pitkiä öitä Tutteli Omneolla. Kokeilin huvikseni ja siihen siirryttiin kokonaan, kun tuntuu syystä tai toisesta "kantavan" paremmin. Tavallista Tuttelia en ole kokeillut, joten en tiedä onko se täyttävämpää kuin Nan. Meillä nukutaan kokonaisia öitä 4kk:n iässä, ollaan nukuttu jo pitkään. Jos annan Nan:iä yötä vasten, herää yöllä syömään. Eli korvikemerkin anto voisi myös auttaa näin alkuun, kun kiinteitä vasta maistellaan. Kyllähän siinä voi mennä pitkäkin aika, ennen kuin vauva alkaa syömään niitä kunnon määriä.
- alkup.
kiitos teille neuvoista Tuttli Omneosta, mä haen sitä heti kaupasta ja ei kun kokeilemaan :) mä ilmoittelen oliko vaikutusta.
tanks!
- vatsan täytteeksi
Meillä poika 3kk niin nälkäinen että oli pakko antaa maitoa vahvempaa, nyt on niin iloinen poika. Seuraavaksi alan antaa perunaporkkana velliä ja sitten aletaan perunan maistelu. Velli ei alkuun pidä nälkää juurikaan pidempään, mutta jo parin päivän jälkeen vatsa huomaa että se on vahvempaa kuin maito ja nälkä pysyy pidempään poissa.
- ei kai
saa antaa vielä noin pienelle, mutta koita sitä velliä illalla...
- 4:n äiti
2 päivää sitten lopetit imetyksen, ja 3 päivää sitten aloitit porkkanan, ja näiden seurauksena yöt ovat menneet risaisiksi. Oltko aivan varma, ettei kyse ole siitä, että porkkana käy mahaan ja lapsi herää sen vuoksi yöllä? Jos kyse ei ole siitä, kannattaa ensiksi kokeilla lisätä porkkanan määrää. Jos yöt eivät siitä miksikään muutu, niin perunaporkkanavelliä voisi seuraavaksi kokeilla, tai ihan perunaporkkanasosetta.
Kokemuksesta sanon, että kaikilla päivän aikana syödyillä ruoilla on vaikutusta yöuniin. Eli yöunet voivat rauhoittua silläkin, että kiinteän ruoan määrää lisätään aamupäivälle. Joillakin vauvoilla liian "raskas" ilta-ateria tekee yöunesta levottoman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652232Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2152090- 1171418
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711180Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj131148- 1031041
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73939Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki71913Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933865