Naapurillamme on 4 vuotias kissa, joka pissii matoille, raapii ihmisiä ja huonekaluja, kerjää ruokaa(mitä sille myöskin annetaan)ja herättää öisin. Naapurimme eivät ikinä leiki kissansa kanssa,eikä sille ole mitään aktiiviteettejä. Olen myös maininnut asiasta heille, tuloksetta.Ottakaa kantaa!
HÄIRIINTYNYT KISSA
1
505
Vastaukset
- Speedy
Ensinnäkin yleisin syy siihen, että kissa pissaa muualle kuin laatikkoon, on virtsatientulehdus, jos kyse on siitä, sen saa lääkkeillä kuntoon. Jos ei, muita konsteja löytyy, mutta ensimmäinen etappi on aina eläinlääkäri.
Kissat hyvin harvoin ovat häiriintyneitä, niiden käytökseen on melkein aina jokin syy, useimmiten ihminen on sen aiheuttanut. Jos kissan kanssa ei leikitä, se turhautuu ja tylsistyy ja keksii itse itselleen tekemistä -> tekee tuhojaan (ihmisen mielestä). Jos kissaa on pentuna leikitetty käsien kanssa, sama jatkuu aikuisena.
Samoin, jos kissalla ei ole mitään keinoa purkaa energiaansa, se yrittää purkaa sitä itse hyökkäämällä liikkuviin kohteisiin, kissa on saalistaja jolla on saalistajan vaistot. Tästäkin käytöksestä pääsee koulutuksen avulla eroon. Kissa on myöskin yöeläin, mutta yöherätyksistäkin on mahdollista päästä eroon.
Jos kissalle annetaan ruokaa kun se kerjää, totta kai se kerjää.
Jos kissan ottaa, on siitä sitouduttava huolehtimaan, se on elävä olento, ei mikää karvainen koriste-esine. Vaikuttaa siltä, että naapurisi eivät viitsi vaivautua, mutta kissan tyytyväisenä pitäminen ei vaadi mitään älyttömiä ponnisteluja, vain hieman aikaa, maalaisjärkeä ja tekoja, samalla myös omistajien elämä olisi helpompaa, kun ei tarvitsisi kestää "häiriintyneen" kissan temppuja, jotka ovat siis itse aiheuttaneet.
Mutta jos jättää kissansa yksin koko päiväksi, ei leiki sen kanssa ja kuvittelee, että riittää jos vain ruokkii sen ja antaa sen itse keksiä huvituksensa, voi olla varma, että ongelmia tulee.
Paha sanoa, mitä tuossa tilanteessa tekisi, mutta varmaa on, että se joka eniten tilanteesta kärsii, on kissa, joka saa syyt niskoilleen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770