Moi vaan kaikki ! Olen tossa noin puoli vuotta sitten kylvänyt klementiinin siemeniä . Niistä kasvoi sitten noin kolmen viikon päästä pienet taimet pintaan . Nyt ne ovat päässeet uuteen kasvuun kun eivät alussa kasvaneet . Milloinkohan niille kehittyisi puu varsi ? Tietäisikö kukaan noista klementiineistä ? Kaikki ohjeet ovat tarpeen !! :)))
Klementiinipuut
9
6501
Vastaukset
- Josmare
Itse laitoin eilen kaksi appelsiinin siementä itämään. Saas nähdä miten käy.
Miten sun Klementtiinit?- jade r...
No hyvin kyllä !! Tai ainakin nyt kun on kasvuun innostunu ... :) Ei oo nirsoillu olo suhteista kunhan vain muistan sumutella niitä :)) Oletkos ennen kasvattanut noita hedelmäpuita ?
- Josmare
jade r... kirjoitti:
No hyvin kyllä !! Tai ainakin nyt kun on kasvuun innostunu ... :) Ei oo nirsoillu olo suhteista kunhan vain muistan sumutella niitä :)) Oletkos ennen kasvattanut noita hedelmäpuita ?
Hienoa! En ole aikaisemmin kasvattanut sitruspuita siemenistä. Paprikaa olen kyllä kokeillut ja ajattelin kokeilla uudestaan niiden kasvatusta tällä viikolla (siemenet jo hankittu).
Klementtiinin, appelsiinin ja sitruunan kasvatukseen voi kai samoja kasvatusohjeita noudattaa, ovathan ne kaikki sitruspuita.
Siemen istutetaan kuohkeaan multaan, niin että se juuri peittyy mullalla. Juuret vaativat ilmavan kasvupaikan. Muista kasvuastin ilmareiät esim. pohjassa.
Kylvös kastellaan hyvin ja laitetaan 25-28°c itämään. Siementen pitäisi itää noin 2-3 viikossa. Kun taimet ovat kasvaneet n.15 cm korkuisiksi, ne istutetaan ne erillisiin purkkeihin.
Ja näillä ohjeilla katsellaan lähteekö mullasta nousemaan mitään:) - jade r...
Josmare kirjoitti:
Hienoa! En ole aikaisemmin kasvattanut sitruspuita siemenistä. Paprikaa olen kyllä kokeillut ja ajattelin kokeilla uudestaan niiden kasvatusta tällä viikolla (siemenet jo hankittu).
Klementtiinin, appelsiinin ja sitruunan kasvatukseen voi kai samoja kasvatusohjeita noudattaa, ovathan ne kaikki sitruspuita.
Siemen istutetaan kuohkeaan multaan, niin että se juuri peittyy mullalla. Juuret vaativat ilmavan kasvupaikan. Muista kasvuastin ilmareiät esim. pohjassa.
Kylvös kastellaan hyvin ja laitetaan 25-28°c itämään. Siementen pitäisi itää noin 2-3 viikossa. Kun taimet ovat kasvaneet n.15 cm korkuisiksi, ne istutetaan ne erillisiin purkkeihin.
Ja näillä ohjeilla katsellaan lähteekö mullasta nousemaan mitään:)Onnea yritykseen :)) Miten sulla on paprika joskus aikoinaan kasvanu ? kauanko eli ? :)
- Jade r...
voisitteko auttaa sitruksen hoidossa ?
- Ruubeni Von Rubinstein
Hei! Minulla sitrus, en tosin muista mikä, mutta nyt 4 vuotias. Tahtoo tiputtaa kaikki lehtensä kevät talvellä, lienee syynä liian kuiva- ja liian kuuma huoneilma. Ei hätää lehtiä ja uusi verso/oksa syntyy kyllä sitten keväällä. Kuohkeaa hyvää multaa, ja suihkutusta ja normaali lannoistus suosittelen esim. kastelulannoitusta. Lopeta lannoitus joskus elokuun tietämillä ja anna vaikka kerran-kaksi talven aikana lannoitus vettä (laimeaa) mieluiten vähä typpistä, mutta käytännössähän se on sitä "normikamaa" joten muista kohtuu!!! Jos talveksi viileä max. 15 asteinen valoisa paikka, niin mahtavaa! Kesällä voit siirtää ulos, älä kuitenkaan mihinkään hirveään auringon paahteeseen vie puutasi suoraan, vaan mieluiten lempeää lämpöä :)
- Anonyymi
Tää ei kyllä ole vastaus enemminkin kysymys: mulla on komea klementiinnipuu joka on 67cm pitkä. Se on ikkunalaudalla ja sillä on tukiköysi. Kastelen sitä ja taputtelen sen lehtiä vedellä (koska minulla ei ole ruiskepulloa) joka päivä. Vaihdoin hetki sitten mullankin ja se sai HUIMAN kasvupyrähdyksen!! Sillä ei ole vielä varsinaista runkoa, enkä tiedä milloin se tulee... Mutta ongelmani on se, että alimmat lehdet muuttuvat ruskeiksi, kovettuvat, kuihtuvat ja tippuvat pois! EN HALUAISI ETTÄ KLEMENTIINIPUUNI KUOLEE OLEN HOITANUT SITÄ JO MELKO KAUAN!! Joten jelppiä pliis!! olisiko syy liiassa valossa??
T: Huolestunut klementiinipuun kasvattaja - Anonyymi
Moi! Olen hyvin saanut kasvamaan sitruspuun, en tiedä minkä. Jotkut lehdet ovat nyt kuolleita ja alkavat kuolla... Talvi on tulossa on syksy. Minua huolestuttaa kuoleeko se. Se on jo noin 70cm pitkä.. Tänään tuli kukat!! Olen iloinen ja huolissani. Haluaisin tietää mikä sitruspuu se on.. Kukat ovat keltaisia, vaikka netissä sanotaan, että niiden pitäisi olla valkoisia... Aika monta kysymystä..
- Anonyymi
Sanoisin, että kyseessä on omenapuu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231205
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede19746- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511