Klementiinipuut

jade r..

Moi vaan kaikki ! Olen tossa noin puoli vuotta sitten kylvänyt klementiinin siemeniä . Niistä kasvoi sitten noin kolmen viikon päästä pienet taimet pintaan . Nyt ne ovat päässeet uuteen kasvuun kun eivät alussa kasvaneet . Milloinkohan niille kehittyisi puu varsi ? Tietäisikö kukaan noista klementiineistä ? Kaikki ohjeet ovat tarpeen !! :)))

8

4871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josmare

      Itse laitoin eilen kaksi appelsiinin siementä itämään. Saas nähdä miten käy.
      Miten sun Klementtiinit?

      • jade r...

        No hyvin kyllä !! Tai ainakin nyt kun on kasvuun innostunu ... :) Ei oo nirsoillu olo suhteista kunhan vain muistan sumutella niitä :)) Oletkos ennen kasvattanut noita hedelmäpuita ?


      • Josmare
        jade r... kirjoitti:

        No hyvin kyllä !! Tai ainakin nyt kun on kasvuun innostunu ... :) Ei oo nirsoillu olo suhteista kunhan vain muistan sumutella niitä :)) Oletkos ennen kasvattanut noita hedelmäpuita ?

        Hienoa! En ole aikaisemmin kasvattanut sitruspuita siemenistä. Paprikaa olen kyllä kokeillut ja ajattelin kokeilla uudestaan niiden kasvatusta tällä viikolla (siemenet jo hankittu).

        Klementtiinin, appelsiinin ja sitruunan kasvatukseen voi kai samoja kasvatusohjeita noudattaa, ovathan ne kaikki sitruspuita.

        Siemen istutetaan kuohkeaan multaan, niin että se juuri peittyy mullalla. Juuret vaativat ilmavan kasvupaikan. Muista kasvuastin ilmareiät esim. pohjassa.

        Kylvös kastellaan hyvin ja laitetaan 25-28°c itämään. Siementen pitäisi itää noin 2-3 viikossa. Kun taimet ovat kasvaneet n.15 cm korkuisiksi, ne istutetaan ne erillisiin purkkeihin.

        Ja näillä ohjeilla katsellaan lähteekö mullasta nousemaan mitään:)


      • jade r...
        Josmare kirjoitti:

        Hienoa! En ole aikaisemmin kasvattanut sitruspuita siemenistä. Paprikaa olen kyllä kokeillut ja ajattelin kokeilla uudestaan niiden kasvatusta tällä viikolla (siemenet jo hankittu).

        Klementtiinin, appelsiinin ja sitruunan kasvatukseen voi kai samoja kasvatusohjeita noudattaa, ovathan ne kaikki sitruspuita.

        Siemen istutetaan kuohkeaan multaan, niin että se juuri peittyy mullalla. Juuret vaativat ilmavan kasvupaikan. Muista kasvuastin ilmareiät esim. pohjassa.

        Kylvös kastellaan hyvin ja laitetaan 25-28°c itämään. Siementen pitäisi itää noin 2-3 viikossa. Kun taimet ovat kasvaneet n.15 cm korkuisiksi, ne istutetaan ne erillisiin purkkeihin.

        Ja näillä ohjeilla katsellaan lähteekö mullasta nousemaan mitään:)

        Onnea yritykseen :)) Miten sulla on paprika joskus aikoinaan kasvanu ? kauanko eli ? :)


    • Jade r...

      voisitteko auttaa sitruksen hoidossa ?

      • Ruubeni Von Rubinstein

        Hei! Minulla sitrus, en tosin muista mikä, mutta nyt 4 vuotias. Tahtoo tiputtaa kaikki lehtensä kevät talvellä, lienee syynä liian kuiva- ja liian kuuma huoneilma. Ei hätää lehtiä ja uusi verso/oksa syntyy kyllä sitten keväällä. Kuohkeaa hyvää multaa, ja suihkutusta ja normaali lannoistus suosittelen esim. kastelulannoitusta. Lopeta lannoitus joskus elokuun tietämillä ja anna vaikka kerran-kaksi talven aikana lannoitus vettä (laimeaa) mieluiten vähä typpistä, mutta käytännössähän se on sitä "normikamaa" joten muista kohtuu!!! Jos talveksi viileä max. 15 asteinen valoisa paikka, niin mahtavaa! Kesällä voit siirtää ulos, älä kuitenkaan mihinkään hirveään auringon paahteeseen vie puutasi suoraan, vaan mieluiten lempeää lämpöä :)


    • Anonyymi

      Tää ei kyllä ole vastaus enemminkin kysymys: mulla on komea klementiinnipuu joka on 67cm pitkä. Se on ikkunalaudalla ja sillä on tukiköysi. Kastelen sitä ja taputtelen sen lehtiä vedellä (koska minulla ei ole ruiskepulloa) joka päivä. Vaihdoin hetki sitten mullankin ja se sai HUIMAN kasvupyrähdyksen!! Sillä ei ole vielä varsinaista runkoa, enkä tiedä milloin se tulee... Mutta ongelmani on se, että alimmat lehdet muuttuvat ruskeiksi, kovettuvat, kuihtuvat ja tippuvat pois! EN HALUAISI ETTÄ KLEMENTIINIPUUNI KUOLEE OLEN HOITANUT SITÄ JO MELKO KAUAN!! Joten jelppiä pliis!! olisiko syy liiassa valossa??

      T: Huolestunut klementiinipuun kasvattaja

    • Anonyymi

      Moi! Olen hyvin saanut kasvamaan sitruspuun, en tiedä minkä. Jotkut lehdet ovat nyt kuolleita ja alkavat kuolla... Talvi on tulossa on syksy. Minua huolestuttaa kuoleeko se. Se on jo noin 70cm pitkä.. Tänään tuli kukat!! Olen iloinen ja huolissani. Haluaisin tietää mikä sitruspuu se on.. Kukat ovat keltaisia, vaikka netissä sanotaan, että niiden pitäisi olla valkoisia... Aika monta kysymystä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3720
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      209
      1823
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1384
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1275
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      165
      923
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      880
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      860
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      840
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      839
    Aihe