Laitoimme viime kesänä siirtonurmikkokaistaleen n. 40 cm asfalttien väliin jääneelle kaistaleelle. Pohjat tehtiin ohjeen mukaan ja kasteltiin runsaasti.
Nyt se kaistale kuitenkin liikkuu. Ei siis ole juurtunut kunnolla. Viime kesän se kuitenkin oli vihreä ja elävä. Vielä en osaa sanoa alkaako vihertämään.
Mikä vikana? Mikä auttaisi? Kastelu? lannoitus? APUA!!!!
SIIRTONURMIKKO
10
4774
Vastaukset
- Siirtonurma harkinnut
Heip.
Tuohon kysymykseesi en osaa vastata, mutta kiinnostaisi tietää, että minkä verran tuli maksamaan siirtonurmen laitto?
Pohjat pitää tehdä kunnolla ja eihän se multa/sorakaan niin halpaa ole. Onko isoja hintaeroja eri toimittajien välillä?- Myy ainakin
Kakkoslaatua alle kolme euroa/neliö.
- alkuperäinen kyselijä
En voi antaa mitään hintatietoja koska en muista nurmen hintaa, ei se kallis ollut. Nurmea ostettiin 40 cm x 15 m joten ala ei ole suuri.
Mullan ja soran sain ilmaiseksi naapurin maansiirtoyrittäjältä kun hain itse.
- ÖRRRRRRR!!!
ruohonsiemeniä tolvana! ei tarvinnu ku kevääl levittää helkkaristi nurmikonsiemeniä, jo oli kesällä nurmikko! irtonurmikot on p******ä, kun ne ei juurru.
- Alkuperäinen kyselijä
Koska kutsuit minua tolvanaksi tulen kummittelemaan lapsillesi (tuleville) öisin.
- puliko
Olet kastellut sitä viime kesänä liian usein ja pinnallisesti, eli rullan alapuolinen maa ei ole saanut riittävästi vettä. Juuristo on siis saanut vetensä pinnasta. Nyt kasteltava harvoin ja todella reilusti kerralla jolloin kastelujen välillä pinta kuivuu ja juurien haettava vetensä syvemmältä.
- alkuperäinen kyselijä
näin on luultavasi tapahtunut. Kiitos neuvoista.
- tiedän
alkuperäinen kyselijä kirjoitti:
näin on luultavasi tapahtunut. Kiitos neuvoista.
minäkin.
Äläkä lannoita kaistaletta.Juurtuu paremmin,koska joutuu hakemaan ravinnon syvemmältä.
- puutarhuri 1111111
naulaa se ratanauloilla kiinni
- siirtonurmikon onnellinen o...
Mistä tällaisia nauloja voi ostaa? Kunnassamme ei ole junarataa joten en voi käydä niitä irroittamssa ratapölkyistä eikä ole junatarvikekauppaakaan.Kuulostaa muuten hyvältä idealta. Voiko niiden yli ajaa autolla niin ettei renkaat mene puhki? pitääkö ne ruostesujata ennen maahan laittamista?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288328- 2342798
- 262641
Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo42378- 1782090
- 1211941
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218