Moi ootteko kasvattaneet onnsituneesti yrttejä ihan vaan keittiön ikkunalla? Mulla ei ole edes parveketta, mutta haluaisin käyttää tuoreita yrttejä ruokiin. Viikonloppuna ajattelin alkaa kokeilemaan, täältä löysin jo alkuun ohjeita. Onko muita vinkkejä kui mitä tässä on?
http://www.kotiliesi.fi/puutarha/arkisto/2008/4/8/yrttien-kasvatusta-ikkunalla.aspx
Yrttejä keittiön ikkunalla
1
987
Vastaukset
- Vihrinkäinen
Kaupasta ostetut (esim. K-kaupan tarjous) ruukkuyrtit viihtyvät hyvin keittiön pöydällä, ja ovat kauniita katsella. Basilikan olen joskus saanut kasvamaan tosi hyvin vaihdettuani sille isomman ruukun ja kunnon mullan. Kaikki yrtit taitavat pitää siitä, että niitä leikataan aika ronskistikin välillä. Odotankin nyt suurella mielenkiinnolla jospa saisin nämä yrttini menestymään sisätiloissa niin kauan että voisin istuttaa ne ulos.
Viime kesänä yritin istuttaa siemenistä yrttejä huonolla menestyksellä. Ilokseni kuitenkin huomasin että meirami oli säilynyt hengissä talven yli vaikkei paljon miltään viime kesänä näyttänytkään. Ehkä se tänä kesänä alkaa rehottaa ihan toden teolla.
Olen joskus ulkomailla ollessani nähnyt vanhan munkkien perustaman yrttitarhan ja se on aina mielessäni kun kokeilen kasvattamista. Ehkä minäkin vielä joskus jotain opin ja puutarhani kukoistaa. Onnea vaan Sinullekin sinne kotikeittiöviljelmille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882