pullojukka

Heipsannnn

voisitteko kertoa pullojukan hoidosta, ja kasvu nopeudesta ?? Olisi kiva tietää :))) Haluaisin paljon vastauksia :))))))) Kaikki saa vastata jos haluaa :)))))))))

3

3250

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaisen omistaja

Tässä taas suoraan kopsattua tietoa, mutta tässäpä on kaikki oleellinen ko. kukasta.
      Tuosta kastelusta sen verran, että minulle ainakin kukkakauppias sanoi, että riittää kun kerran kuussa kastelee kunnolla. Sen mukaan olen kastelun tehnyt ja hyvin näyttää jukka voivan, oletan kyllä että kesän lähestyessä vaatii vähän useammin kastelua. Itselläni tuo jukka on ollut vasta vuoden verran.

Ruukkukasvina pullojukka on erittäin hidaskasvuinen. Pullojukan varren tyvi on mukulamaisesti turvonnut ja kapeat pitkät lehdet sijaitsevat ruusukkeena varren latvassa. Laji kukkii hyvin harvoin huonekasvina, ja silloinkin vain saadessaan olla pitkään kuivana ja voimakkaassa auringonpaisteessa. Kasvi pääsee oikeuksiinsa yksittäis-kasvina. Pullojukka on erittäin helppohoitoinen kasvi, joka tulee toimeen niin puolivarjossa kuin auringossakin. Lämpötilankaan suhteen se ei ole nuuka, sillä se viihtyy sekä normaalissa huoneenlämmössä että 10 asteessa. Kastele pullojukkaa keväästä syksyyn niin, että annat sille kerrallaan runsaasti vettä. Unohda sen jälkeen kastelu joksikin aikaa ja anna vettä uudelleen vasta, kun multa on kunnolla kuivahtanut. Pidennä talvella kastelujen väliä lämpötilan mukaan ja anna kerrallaan vähemmän vettä. Lannoita kesällä parin viikon välein. Lehtiruusukkeen alimmat lehdet kuolevat ajan myötä, ja kun ne ovat kauttaaltaan ruskeita, voit poistaa ne varovasti käsin repäisemällä.Samalla saat kasvin runko-osaa yhä enemmän näkyville. Vanhimpien lehtien kärkien kuivuminen on täysin normaalia, ja voit leikata kuivuneet osat pois saksilla, kunhat et vahingoita elävää vihreää lehtisolukkoa. Voit viedä kasvin kesäksi ulos, mutta suojaa se silloin paahtavalta keskipäivän auringolta.

• Pullojukka

Pullojukka on täydellinen kasvi, jos olet hieman laiskempi hoitamaan viherkasvejasi..niin kuin minä olen!! =)

Itse olen saanut ensimmäisen noin metrin mittaisen pullojukan kymmenen vuotta sitten. Hirveää kasvua en ole havainnut (ehkä noin 10cm), tai sitten en vain itse sitä huomaa! Liikaa kastelua kehoittaisin varomaan. Ihmettelenkin ihmisten puheita siitä kuinka usein he kastelevat omaa pullojukkaansa. Kuulin eräältä maahantuojalta joka tuo siis pullojukkaa maahan, että sitä saisi kastella vain noin kahden kk välein ja talvella sitäkin vähemmän. Heti kun vähensin kastelut lopetti jukkani lehtien kuivattamisen. Tietenkin vanhat lehdet kuivavat uusien alta mutta siis pullojukalle "tyypillisen" lehtien päistä kuivumisen se lopetti kokonaan..tai siis ainakaan kahteen vuoteen se ei ole näin tehnyt.

Olen myös kuullut että pullojukan täytyy olla mahdollisimman matalassa ruukussa, mutta yritin vuosia turhaan etsiä "tarpeeksi matalaa" ruukkua kunnes laitoin sen syvempään ruukkuun ja suureksi yllätykseksi se näytti pitävän siitä.

Suosittelen ehdottomasti tätä kasvia kaikille..se on todella näyttävä ja erittäin helppohoitoinen vaikka jotkut näyttävät tekevän siitä oikean tieteenlajin..=)

• PULLOJUKKA

minullakin on pullojukka mutta tuli mieleen eilen kun ostin pullojukan pitääkö ruukun
        iso vai siilei että se mahtuu ruukkuun täpärästi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1690
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1306
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1265
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1008
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      916
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      913
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      830
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe