Varauksesta

aloittelija=/

Eli kirjan varauksesta netin kautta. Varasin itselleni kirjan, koska kyseinen kirja on näköjään koko ajan menossa. Tuleeko minulle ilmoitus milloin saan kirjan hakea lainaan kirjastosta vai miten tämä toimii? Ja mihin mennessä kirja pitää sitten käydä hakee? Onko siihen määritelty jotain aika rajaa? Näenkö onko kirjalla muita varauksia (tätä en ainakaan huomannut sivulla palloillessani) vai onko se salaista tietoa?

3

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harms

      Jos on kyse pk-seudun Helmet kirjastosta, tulee ilmoitus sinulle postissa tai sähköpostissa. Kun se varauksesi sitten kirjastoon saapuu, pidetään sitä sinulle varattuna kymmenen päivää. Jos katsot Helmet.fi sivulta omia tietojasi, näkyy siellä varaustiedoissa esim. 3/30, joka tarkoittaa että kirjasta on 30 varausta ja itse olet varausjonossa kolmantena.

      • tietämätön=/

        jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)

        Kiitti vastauksesta!:)


      • kirjastonhoitaja
        tietämätön=/ kirjoitti:

        jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)

        Kiitti vastauksesta!:)

        Itse asiassa Jyväskylässä on käytössä PallasPro-järjestelmä, joka toimii eri tavalla kuin pääkaupunkiseudun järjestelmä. Voit luultavasti nähdä aineistoluettelosta varausten määrän.

        Varauksista kyllä ilmoitetaan aina kotiin. Toivottavasti olet pitänyt yhteystietosi ajan tasalla, sillä joskus ongelma on juuri siinä, että kirjastolla on vanha osoite tai sähköpostiosoite. Kirjastot eivät saa maistraatista osoitteenmuutosta (eivätkä varsinkaan sähköpostiosoitteen!).

        Mutta sinä jonotat siis vain Jyväskylän pääkirjaston kappaletta kirjasta ja voit toki katsoa, montako varausta siitä on.
        Tietopalvelun numerosta (014) 624 440 voit varmasti kysyä neuvoa. Kirjastossa ollaan iloisia aina, kun voi neuvoa asiakkaita. Kokeilepa joskus haahuilla tietoa etsivän näköisenä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      469
      11005
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      316
      7629
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      28
      4615
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      340
      2407
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1817
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1663
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1410
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1313
    9. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      1194
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      54
      1028
    Aihe