Eli kirjan varauksesta netin kautta. Varasin itselleni kirjan, koska kyseinen kirja on näköjään koko ajan menossa. Tuleeko minulle ilmoitus milloin saan kirjan hakea lainaan kirjastosta vai miten tämä toimii? Ja mihin mennessä kirja pitää sitten käydä hakee? Onko siihen määritelty jotain aika rajaa? Näenkö onko kirjalla muita varauksia (tätä en ainakaan huomannut sivulla palloillessani) vai onko se salaista tietoa?
Varauksesta
3
650
Vastaukset
- Harms
Jos on kyse pk-seudun Helmet kirjastosta, tulee ilmoitus sinulle postissa tai sähköpostissa. Kun se varauksesi sitten kirjastoon saapuu, pidetään sitä sinulle varattuna kymmenen päivää. Jos katsot Helmet.fi sivulta omia tietojasi, näkyy siellä varaustiedoissa esim. 3/30, joka tarkoittaa että kirjasta on 30 varausta ja itse olet varausjonossa kolmantena.
- tietämätön=/
jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)
Kiitti vastauksesta!:) - kirjastonhoitaja
tietämätön=/ kirjoitti:
jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)
Kiitti vastauksesta!:)Itse asiassa Jyväskylässä on käytössä PallasPro-järjestelmä, joka toimii eri tavalla kuin pääkaupunkiseudun järjestelmä. Voit luultavasti nähdä aineistoluettelosta varausten määrän.
Varauksista kyllä ilmoitetaan aina kotiin. Toivottavasti olet pitänyt yhteystietosi ajan tasalla, sillä joskus ongelma on juuri siinä, että kirjastolla on vanha osoite tai sähköpostiosoite. Kirjastot eivät saa maistraatista osoitteenmuutosta (eivätkä varsinkaan sähköpostiosoitteen!).
Mutta sinä jonotat siis vain Jyväskylän pääkirjaston kappaletta kirjasta ja voit toki katsoa, montako varausta siitä on.
Tietopalvelun numerosta (014) 624 440 voit varmasti kysyä neuvoa. Kirjastossa ollaan iloisia aina, kun voi neuvoa asiakkaita. Kokeilepa joskus haahuilla tietoa etsivän näköisenä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lataus pakkaskelissä
En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu1676444Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?
Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv982979Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?1021835Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!
Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am441554Kyllä mä suren
Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko101266Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin
Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m81144- 131137
- 511087
- 171040
Yhteen hiileen velanottoveljet V P K
Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N751023