Eli kirjan varauksesta netin kautta. Varasin itselleni kirjan, koska kyseinen kirja on näköjään koko ajan menossa. Tuleeko minulle ilmoitus milloin saan kirjan hakea lainaan kirjastosta vai miten tämä toimii? Ja mihin mennessä kirja pitää sitten käydä hakee? Onko siihen määritelty jotain aika rajaa? Näenkö onko kirjalla muita varauksia (tätä en ainakaan huomannut sivulla palloillessani) vai onko se salaista tietoa?
Varauksesta
3
628
Vastaukset
- Harms
Jos on kyse pk-seudun Helmet kirjastosta, tulee ilmoitus sinulle postissa tai sähköpostissa. Kun se varauksesi sitten kirjastoon saapuu, pidetään sitä sinulle varattuna kymmenen päivää. Jos katsot Helmet.fi sivulta omia tietojasi, näkyy siellä varaustiedoissa esim. 3/30, joka tarkoittaa että kirjasta on 30 varausta ja itse olet varausjonossa kolmantena.
- tietämätön=/
jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)
Kiitti vastauksesta!:) - kirjastonhoitaja
tietämätön=/ kirjoitti:
jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)
Kiitti vastauksesta!:)Itse asiassa Jyväskylässä on käytössä PallasPro-järjestelmä, joka toimii eri tavalla kuin pääkaupunkiseudun järjestelmä. Voit luultavasti nähdä aineistoluettelosta varausten määrän.
Varauksista kyllä ilmoitetaan aina kotiin. Toivottavasti olet pitänyt yhteystietosi ajan tasalla, sillä joskus ongelma on juuri siinä, että kirjastolla on vanha osoite tai sähköpostiosoite. Kirjastot eivät saa maistraatista osoitteenmuutosta (eivätkä varsinkaan sähköpostiosoitteen!).
Mutta sinä jonotat siis vain Jyväskylän pääkirjaston kappaletta kirjasta ja voit toki katsoa, montako varausta siitä on.
Tietopalvelun numerosta (014) 624 440 voit varmasti kysyä neuvoa. Kirjastossa ollaan iloisia aina, kun voi neuvoa asiakkaita. Kokeilepa joskus haahuilla tietoa etsivän näköisenä :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1393095- 81686
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221374Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371051
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381032Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47964
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.38918