Varauksesta

aloittelija=/

Eli kirjan varauksesta netin kautta. Varasin itselleni kirjan, koska kyseinen kirja on näköjään koko ajan menossa. Tuleeko minulle ilmoitus milloin saan kirjan hakea lainaan kirjastosta vai miten tämä toimii? Ja mihin mennessä kirja pitää sitten käydä hakee? Onko siihen määritelty jotain aika rajaa? Näenkö onko kirjalla muita varauksia (tätä en ainakaan huomannut sivulla palloillessani) vai onko se salaista tietoa?

3

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harms

Jos on kyse pk-seudun Helmet kirjastosta, tulee ilmoitus sinulle postissa tai sähköpostissa. Kun se varauksesi sitten kirjastoon saapuu, pidetään sitä sinulle varattuna kymmenen päivää. Jos katsot Helmet.fi sivulta omia tietojasi, näkyy siellä varaustiedoissa esim. 3/30, joka tarkoittaa että kirjasta on 30 varausta ja itse olet varausjonossa kolmantena.

• tietämätön=/

jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)

Kiitti vastauksesta!:)

• kirjastonhoitaja
        tietämätön=/ kirjoitti:

jykylän pääkirjastosta kyse. Luulisi että saman käytännön olevan jokaisessa isommassa kirjastossa. Noh, se jää nähtäväksi:)

Kiitti vastauksesta!:)

Itse asiassa Jyväskylässä on käytössä PallasPro-järjestelmä, joka toimii eri tavalla kuin pääkaupunkiseudun järjestelmä. Voit luultavasti nähdä aineistoluettelosta varausten määrän.

Varauksista kyllä ilmoitetaan aina kotiin. Toivottavasti olet pitänyt yhteystietosi ajan tasalla, sillä joskus ongelma on juuri siinä, että kirjastolla on vanha osoite tai sähköpostiosoite. Kirjastot eivät saa maistraatista osoitteenmuutosta (eivätkä varsinkaan sähköpostiosoitteen!).

Mutta sinä jonotat siis vain Jyväskylän pääkirjaston kappaletta kirjasta ja voit toki katsoa, montako varausta siitä on.
        Tietopalvelun numerosta (014) 624 440 voit varmasti kysyä neuvoa. Kirjastossa ollaan iloisia aina, kun voi neuvoa asiakkaita. Kokeilepa joskus haahuilla tietoa etsivän näköisenä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Eikös se mene niin että Jumala loi maailman ihmisille eikä päinvastoin

joten saatana yrittää vääristää ja jota nyt vouhotetaan??? https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/bovaer-tutkimuksissa-
      Maailman menoa
      88
      444
    3. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    4. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    5. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    6. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    7. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    8. 0
      90
    9. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    Aihe