Jees elikkäs kuten viestistä ilmenee,tarviin jeesii ja "vinkkejä" veneen suunnitteluun..
Eli suunnitteilla on tollainen 13-15m teräsvene..
kaikkee mikä liittyy ja kantsii ottaa huomioon ko homassa..
Itselläni on CAD.. ja mahdollisuus plasmalla(CNC)
työstää levyt..
palautetta voi lähettää os.
[email protected]
Veneen suunnitteluun APUA!!
7
1551
Vastaukset
- Välittäjä
antaa tällä palstalla Sir BB.
- Minä
Täällä on ollut mukavan rauhallista ilman BB:n fantasioita, joten älkää nyt edes leikillänne heitelkö tällaisia vinkkejä!
- vinkki
Tuolla laivat ja merenkulku -osiossa vinkattiin venesuunnittelusivuista. Kannattaa käydä katsomassa, jos sieltä löytyy jotakin apua.
http://www.boatdesign.net/ - Sir BB
ennen kuin aloitat, menee yhdeltä mieheltä 5 työvuotta, ja silti on itsetehdyn näköinen. Rungon osuus kokonaiskustannuksista on n.10%, eli
alumiini on jo huomattavasti fiksumpi materiaali.
Mailmassa on yli 30.000 käytettyä ja varusteltua venettä myynnissä.
Pertiltä voisi varmaan saada hyviä vinkkejä miten teräsvenettä ei pidä tehdä.
Nykyajan veneet suunnitellaan tuulitunnelissa mutta peran vene on suunniteltu umpitunnelissa.
Eli jos lähtökohta on todella jo aloituksessa tolla tasolla:
"Jees elikkäs kuten viestistä ilmenee,tarviin jeesii ja "vinkkejä" veneen suunnitteluun.. "
Parempi että et edes aloita, tai vuoden kuluttua on teräsvalmis runko myytävänä.- Välittäjä
Hyvä neuvo tulla napsahti! Unohda koko paatti. Mee rantsuun ongelle! Ota viinaa mukaan!
- designer
Eiih tule kysymykseenkään..
Jos apu on tota luokkaa nii vois olla viisaampi kun sinä menisit sinne biitsille.
Kun kuitenkin teen sen veneen =)
- Steelyacht
Katso http://www.bruceroberts.com
Minä en alkaisi itse suunnittelemaan, ei se onnistu kuitenkaan. Päijänne on pullollan "saippualaatikoita" jotka on sekkkupojan kanssa hitsattu kasaan, myös minulla.
Suomessa Olli Salmela suunnittelee myös tyylikkäitä teräsveneitä ja on myös mahdollisuus esileikkattuihin peltiosiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3211230- 568923
- 1375435
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353594- 403318
- 592665
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak702373- 321887