Lihasnykinä ja Neurotol Slow

Mulle määrättiin Neurotol Slowta lihasnykinään. Oon ottanut sitä nyt reilu puoli vuotta 2 x 200 g vuorokaudessa. Lääke tuntui auttavan tosi hyvin, mutta nyt viime päivinä tuntuu et nykinät ovat taas pahentuneet. Pitäisikö mun nostaa annostusta, vai mennä lääkäriin? Vai onkohan tällänen "kausivaihtelu" normaalia?
52147
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Ota yhteys lääkäriin, koska lääkeainepitoisuus on voinut laskea veressä esim, tai nykinä(sairaus) pahentunut. Siksi lääke ei auta .

Lääkettä ei myöskään saa itse nostaa koska lääkeainepitoisuus pitää tarkistaa ja pitää turvarajoissa.

em. lääke auttaa tosi hyvin nykinään, itselläni on ollut myös nykinää ja em lääke, mutta haittavaikutusten vuoksi se vaihdettiin pois.

saanko kysyä onko nykinä epilepsiasta johtuvaa? onko ne myoklonisia kohtauksia?

Äänestä
  • Mulla on ollut lapsena epilepsia, ja lääkärit on epäilleet että tämä nykinä on "jälkitauti", joka johtuu yliherkästä hermostosta. Epilepsia parani aikanaan lääkityksen avulla. Nykinää lukuun ottamatta olen ollut terve yli 20 vuotta.

    Tänään on taas mennyt hyvin (sain nukuttua yöllä kunnolla), eli nykinöitä ei ole ollut. Mietin, josko tähän vaikuttaisi vireystila - samalla tavalla kuin ilman lääkitystäkin, eli stressi, väsymys ja kahvinjuontihan näitä pahentavat.

    Kuinka isoilla annostuksilla sinä otit Neurotol Slowta? Millaisia haittavaikutuksia sinulle tuli?
    Entä oletko löytänyt toista lääkettä tilalle?

    Itselleni lääke tuntuu sopivan hyvin, ja se on ollut ihan oikeasti pelastus. Kärsin tästä vaivasta yli 10 vuotta ennen kuin löysin tämän lääkkeen. Välillä vaan pelottaa, että sen vaikutus lakkaa...

    Äänestä

  • Puhun lääkkeen "löytämisestä", koska lääkärit eivät ole oma-aloitteisesti määränneet minulle tätä, vaan luin netistä muiden kokemuksia, joiden kautta osasin pyytää reseptiä juuri kyseiselle lääkkeelle :-).

    Äänestä

  • Minulla epiä lääkitty Neurotol Slow 200 mgx2 Keppra 1500 mgx2 yhdistelmällä jo 2 vuotta. Tänään oli soittoaika neurologille (kahdeksas neurologi kolmen vuoden aikana!) ja Neurotol Slow annosta nostettiin 300 mgx2. Toivottavasti riittää ja lihasnykinät jäävät taas pois! Eilisiltana menin nukkumaan Diapamin voimin kun silmäluomet eivät nykinän takia tahtoneet pysyä kiinni.Pari kuukautta seurailin tilannetta, ennenkuin tuo silmäluomien nykinä oli viimeinen tikki ja oli pakko soittaa lääkärille.

    Äänestä

  • alkup. kirjoitti:

    Mulla on ollut lapsena epilepsia, ja lääkärit on epäilleet että tämä nykinä on "jälkitauti", joka johtuu yliherkästä hermostosta. Epilepsia parani aikanaan lääkityksen avulla. Nykinää lukuun ottamatta olen ollut terve yli 20 vuotta.

    Tänään on taas mennyt hyvin (sain nukuttua yöllä kunnolla), eli nykinöitä ei ole ollut. Mietin, josko tähän vaikuttaisi vireystila - samalla tavalla kuin ilman lääkitystäkin, eli stressi, väsymys ja kahvinjuontihan näitä pahentavat.

    Kuinka isoilla annostuksilla sinä otit Neurotol Slowta? Millaisia haittavaikutuksia sinulle tuli?
    Entä oletko löytänyt toista lääkettä tilalle?

    Itselleni lääke tuntuu sopivan hyvin, ja se on ollut ihan oikeasti pelastus. Kärsin tästä vaivasta yli 10 vuotta ennen kuin löysin tämän lääkkeen. Välillä vaan pelottaa, että sen vaikutus lakkaa...

    tarkistin ihan vanhasta reseptistä, minulla oli 2 x 300mg /pv. haittavaikutuksina oli todella paha päänsärky sekä niin paha silmäsärky jokaisen lääkkeen jälkeen että olisi tehnyt mieli kaivaa lusikalla silmät päästä, lisäksi näin kaiken viitenä (siis "kaksoiskuvat x 2,5 ) . varmaan kuukauden kestin, kun ei helpottanut ja lähipiirini katsoi kauhulla 2krt päivässä kun pitelin päätäni lääkkeen oton jälkeen ja itkin kivusta, lopetin lääkkeen tästä syystä. Lisäksi muutuin lyhyessä ajassa todella masentuneen oloiseksi näin lähipiirini sanoi. heti kun lopetin lääkeen palasin reilussa viikossa omaksi itsekseni.

    Tällä hetkellä käytössä on deprakine, mutta en pidä sitä niin tehokkaana, mutta plussaa on se ettei sillä ole noin kivuliaita haittavaikutuksia. Tunteet se tappaa ja turvottaa. Neurologi kyllä väitti ettei deprakine vaikuta tunteisiin, nyt mietin kyllä kovin että miksi sitä sitten syötetään "mielialan tasaavana lääkkeenä jollekkin masennusryhmälle jonka nimeä en nyt muista.

    Olen kuullut muutamalta neurologilta ettei "nykinä" liity epilepsiaan mutta olen myös kuullut että selkeä oire. tämäkin on aivan kenen kanssa sattuu olemaan kasvokkain.

    aivan samoin kun toinen sanoo että olet vain hajamielinen ja toinen sanoo että sinulla on poissaolokohtauksia. Ota näistä todellakin selvää sitten. Niin monta on näkökulmaa kuin on lääkäriä. yritä siinä sitten juosta heidän aivoitustensa mukana kun lääkäri vaihtuu vielä monta kertaa vuodessa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


huolestunut vaan kirjoitti:

Mulle määrättiin Neurotol Slowta lihasnykinään. Oon ottanut sitä nyt reilu puoli vuotta 2 x 200 g vuorokaudessa. Lääke tuntui auttavan tosi hyvin, mutta nyt viime päivinä tuntuu et nykinät ovat taas pahentuneet. Pitäisikö mun nostaa annostusta, vai mennä lääkäriin? Vai onkohan tällänen "kausivaihtelu" normaalia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu