Onko kenelläkään allergisella kokemusta Perun karvattomasta koirasta? Tuleeko oireita? Millainen koira on lasten kanssa? Mitä mieltä olette, kannattaako hankkia? Meillä lapset ovat jonkin verran allergisia, ei tosin koiralle...mutta vaarahan on tietysti suuri altistua. Mitä k.o. koira suunilleen maksaa?
Allergia & Perun karvaton koira
3
716
Vastaukset
- Koira
Heti alkuun pitää muistuttaa että ihmiset ei oo koiran karvalle allergisia vaan hilseelle joka irtoaa koiran ihosta. Yleinen käsitys on että mitä vähemmän karvaa ja mitä lyhyempää se on niin sitä vähemmän allergisoi. Itse olen koiralle allerginen ja minulla on kaksi koiraa mutta molemmat on pitkäkarvaisia eikä kummastakaan tule mitään oireita = hilse ei pääse karvan läpi pölisemään. Esim. rotikasta ja ajokoirasta oireita tulee.
- CaNni
Itse olen TOSI allerginen koirille ja meillä on kaksi koiraa, jotka molemmat ovat niin sanottuja villarotuja. Kummastakaan ei kummempia oireita. Villakarva pitää hilseen hyvin! Tosin, myös näille ollaan allergisia, että jos meinaat koiraa, hommaa sille etukäteen virallinen varakoti paperisopimuksella :)
-villakoira
-bichon frise
-pumi
-espanjanvesikoira
- jne... - ellu
CaNni kirjoitti:
Itse olen TOSI allerginen koirille ja meillä on kaksi koiraa, jotka molemmat ovat niin sanottuja villarotuja. Kummastakaan ei kummempia oireita. Villakarva pitää hilseen hyvin! Tosin, myös näille ollaan allergisia, että jos meinaat koiraa, hommaa sille etukäteen virallinen varakoti paperisopimuksella :)
-villakoira
-bichon frise
-pumi
-espanjanvesikoira
- jne...Olen kuullut että vehnä terrieri ja coton de tulear eivät allergisoisi, mutta eihän sitä ikinä tiedä. Itsekin olen allerginen koirille ja omistan pitkä karvaisen koiran, josta ei ole tullut oireita. Minulle tulee lyhyt karvasista koirista oireita. Jos kuitenkin otatte koiran älä päästä koiraa lasten huoneeseen/huoneisiin tai ainakaan koira ei saa nukkua lasten kanssa jos on allergiaa. Siivota pitäisi useammin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791