Mitä ruokaa västäräkille voi tarjota, kun hyönteisiä ei vielä ole? Lintulaudalla vierailee pari yksilöä ja tuntuvat etsivän jotain syötäväksi kelpaavaa. Tällä hetkellä tarjolla kauraa, hampunsiemeniä ja talviruokintapellettejä.
Miten ruokkia västäräkkiä?
6
8614
Vastaukset
...koska västäräkki on kai hyönteissyöjä. Tervapääskyn pojat voi ruokkia jauhelihalla,mutta lenteleviä västiksiä on ehkä vaikeampi ruokkia.
- pihabongari
Katselin tänään västäräkkejä pihallamme. Näppärästi vetelivät kastematoja maasta. Taitavat pärjätä ihan omilla avuillaan. Hyvä niin. Oneksi maa on sula ja lehtien alla majailee hyönteisiä västäräkeille.
- Maa bongari
Kirjani mukaan västäräkki keräilee puutarhoissa kahvipöydiltä pullanmuruja lisäravinnoksi huonoina hyönteiskesinä, jopa syöttäessään poikasia.
Itse avustin kerran yhtä västäräkkiperhettä ranskanleivällä. Perhe asui viikkoja mökkini terassilla, pesä oli terassin kattolautojen ulokkeella ja oli tosi kuiva kesä ja hyöteisiä ei juuri lainkaan. - !!!
kelpuuttaa ravinnokseen kaupasta saaatavia talipalloja, kunhan ne ensin murskaa.
- zzz2
Tänään Porissa on taas västäräkki ( poikanen väritykseltään ) kattelee evästä kovin..On aika kesy , mutta ei antaudu kiinni..En keksi mitään syötävää hänelle .lunta on noin sentti,, ja pakkastakin oli parhaillaan 9- c..
- Anonyymi
Murenna talipalloja ja ripottele maahan sulaan kohtaan.(poista ensin lumi) västäräkki ei osaa syödä lintulaudalta. Ripottelin maahan lintulaudan alle murskattua talipalloa ja pieniä hirssinsiemeniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k733951- 1013515
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah823358Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241649
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361526Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191144Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421120Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1191038