Miten ruokkia västäräkkiä?

pihabongari

Mitä ruokaa västäräkille voi tarjota, kun hyönteisiä ei vielä ole? Lintulaudalla vierailee pari yksilöä ja tuntuvat etsivän jotain syötäväksi kelpaavaa. Tällä hetkellä tarjolla kauraa, hampunsiemeniä ja talviruokintapellettejä.

6

6687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...koska västäräkki on kai hyönteissyöjä. Tervapääskyn pojat voi ruokkia jauhelihalla,mutta lenteleviä västiksiä on ehkä vaikeampi ruokkia.

• pihabongari

Katselin tänään västäräkkejä pihallamme. Näppärästi vetelivät kastematoja maasta. Taitavat pärjätä ihan omilla avuillaan. Hyvä niin. Oneksi maa on sula ja lehtien alla majailee hyönteisiä västäräkeille.

• Maa bongari

Kirjani mukaan västäräkki keräilee puutarhoissa kahvipöydiltä pullanmuruja lisäravinnoksi huonoina hyönteiskesinä, jopa syöttäessään poikasia.
      Itse avustin kerran yhtä västäräkkiperhettä ranskanleivällä. Perhe asui viikkoja mökkini terassilla, pesä oli terassin kattolautojen ulokkeella ja oli tosi kuiva kesä ja hyöteisiä ei juuri lainkaan.

• !!!

kelpuuttaa ravinnokseen kaupasta saaatavia talipalloja, kunhan ne ensin murskaa.

• zzz2

Tänään Porissa on taas västäräkki ( poikanen väritykseltään ) kattelee evästä kovin..On aika kesy , mutta ei antaudu kiinni..En keksi mitään syötävää hänelle .lunta on noin sentti,, ja pakkastakin oli parhaillaan 9- c..

• Anonyymi

Murenna talipalloja ja ripottele maahan sulaan kohtaan.(poista ensin lumi) västäräkki ei osaa syödä lintulaudalta. Ripottelin maahan lintulaudan alle murskattua talipalloa ja pieniä hirssinsiemeniä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2437
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1607
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1346
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1034
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe