Muutin juuri uuteen kämppään vuokralle ja alakerran remontin vuoksi lämmitys oli muutaman päivän pois käytöstä. Kun lämmitys laitettiin päälle patterit pysyivät kylminä.
Vuokranantaja sanoi, että ilmaa on pattereissa. Ilmasin ensimmäisen eteisen patterin, jossa olikin paljon ilmaa. Lopulta lämmintä vettäkin alkoi tulla tästä patterista.
Kun siirryin olohuoneeseen ilmaamaan, patterista alkoikin roiskua vettä samantien, mutta vesi oli kylmää. Miten voi olla mahdollista että toisessa patterissa on lämmintä vettä ja toisessa kylmää?. Olohuoneen patteri ei ole lämmennyt yhtään vaikka ilma on pois. Keittiön patterista en ole ilmausruuvia löytänyt ja alkovin patterista on ruuvi raiskattu siihen kuntoon ettei sitä normi ilmausavaimella saa enää auki.
Kaukolämpö ja kylmä patteri.
5
7171
Vastaukset
- naapuriasuja
Pattereiden ilmaus on talon huoltoyhtiön hommaa, ainakin niissä taloissa joissa itse olen asunut.
- Urpoeinari
Kyllähän vuokranantaja kysy, että tilaanko putkimiehen, mutta sanoin ettei tarvitse, koska tuo ilmaus on sen verran helppo homma. Ainakin aikaisemmissa kämpissä on ollut. Ja ilmahan on pattereista pois. Ongelma on tuo kylmä vesi olohuoneen patterissa.
- jossakin...
Urpoeinari kirjoitti:
Kyllähän vuokranantaja kysy, että tilaanko putkimiehen, mutta sanoin ettei tarvitse, koska tuo ilmaus on sen verran helppo homma. Ainakin aikaisemmissa kämpissä on ollut. Ja ilmahan on pattereista pois. Ongelma on tuo kylmä vesi olohuoneen patterissa.
Siihen olohuoneen patteriin ei vesi kierrä.
- Tikku
Urpoeinari kirjoitti:
Patterin säädin ja tarkistat termostaatin neulan et se liikkuu kunnolla laitat liikkumaan painamalla jos ei muuten liiku.Vesi on kylmää jos ei lämmittää tarvi säätimet toimii kuten asetettukin.
- lvipalvelija
Tällä palstalla suunnilleen kerran kuussa joku ihmettelee kylmää patteria - muutama variaatio:
1: ulkona on pakkasta ja mulla on ihan kylmä patteri
2: se ja se patteri on kuuma ja se ja se patteri on kylmä
jne jne
Koskaan en ole kenenkään nähnyt laittavan tietoa siitä, mikä kyseisessä huoneessa on ilman lämpötila.. Jos huoneessa on lämpimämpää, kuin lämpötila johon termari on säädetty on patteri kylmä (vaikka ulkona olisi pakkasta tai jos toisen huoneen patteri on kuuma jne jne).
Toki patterit pitää ilmata, mutta kerrostalon remonttien jäljiltä sen tekee putkiliike (koska patteriverkoston paine laskee pattereita ilmattaessa) - jos ihmiset ilmailee pattereitaan itse (ja ilmaa on paljon) laskee patteriverkon paine alle suositusten ja lämpötilojen muutoksista johtuvat hallitsemattomat paineenvaihtelut yms. ei toivotut ilmiöt lisääntyvät
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713