Onko jollain hyvää konstia miten saisi sammaleen pysymään poissa nurmikolta,muuten kuin tekemällä uuden.
Vastaukset 9
- mineehvaan
tee nurmikosta sammaleelle elinkelvoton vaikka kuivattamalla :'D
- Netta
Sammal ei tykkää kalkista joten ripottele sitä pihallesi. Kalkkia myydään puutarhakaupoissa.
Sammal viihtyy hyvin kuusien seurassa joten jos tontillasi on paljon kuusia niin sekin vaikuttaa sammaleen määrään.
- H.C.
poista sammaleen kasvua edistävät olosuhteet 1.varjo 2.hapan maa 3.kosteus/tiivistyminen
Elikkä poista isot varjostavat puut, kalkitse ja tee talikolla nurmeen reikiä ja täytä ne hiekkalla.- kysyisin
Onko jo myöhäistä kalkita? Olisi käsitys, että tarvitsisi heittää sulavan lumen päälle keväällä, vai ajaako perään kastelu saman asian?
- kalkita
kysyisin kirjoitti:
Onko jo myöhäistä kalkita? Olisi käsitys, että tarvitsisi heittää sulavan lumen päälle keväällä, vai ajaako perään kastelu saman asian?
vaikka vuoden ympäri tarvittaessa.
Kalkkia löytyy rakeisena,helppo levittää,eikä pölyä.
Salpietari tehoaa sammaleeseen myös hyvin. - aakkoo
kalkita kirjoitti:
vaikka vuoden ympäri tarvittaessa.
Kalkkia löytyy rakeisena,helppo levittää,eikä pölyä.
Salpietari tehoaa sammaleeseen myös hyvin.Ajaako tuhkan levittäminen samaa asiaa? On käsittääkseni emäs.
- levittää
aakkoo kirjoitti:
Ajaako tuhkan levittäminen samaa asiaa? On käsittääkseni emäs.
Itse levitin kalkin vapun alla ja olen kastellut, kun ei ole satanut, Kyllä sammal alko vetäytyä silmissä.
- Kalkkipetteri.
levittää kirjoitti:
Itse levitin kalkin vapun alla ja olen kastellut, kun ei ole satanut, Kyllä sammal alko vetäytyä silmissä.
Ei se kalkki vie sammalta mihinkään. Sammal lähtee kuivumaan lannoitteilla. Esm. salpietari on edullinen runsastyppinen lannoite, silloinkin menee pari viikkoa ennenkuin huomaa kuivumista silmillä.
- juurimato
Hei, lueppa netistä ruokasoodasta. Siitä oli pitkä lista, mihin kaikkeen se käy. Muunmuassa poistaa nurmikosta sammaleen tehokkaasti. En ole itse kokeillut, on minullekin uusi asia mutta aion nyt keväällä kokeilla, sittenhän se nähdään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 43935
- 95913
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19775- 116721
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t80668- 43621
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34604Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45600- 19586
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke20535- 33533
- 36512
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.66509- 25492
Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44476Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok106467Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka132460- 44454
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7427