Hölmöyksissäni tuli kylvettyä elämänlankaa, mustasilmää ja kelloköynnöstä liian aikaisin maaliskuulla. Nyt minulla on puolimetrisiä köynnöksiä sisällä. Mitä ihmettä teen niille että saan säilymään ehjinä kuukauden-pari ja voin viedä ne ulos suunnitelluille paikoilleen? Tilaa ei ole niin paljon että voisin köynnöskehikkoja sisälle laittaa näin paljon, osalle olen kyhäillyt sellaisiakin tänne. Voiko köynnökset katkoa? Kasvaako uudelleen vai tyrehtyykö kasvu?
Kesäköynnökset jo liian pitkiä
6
1434
Vastaukset
- latva B
eli leikkaa latvasta poikki, 10-30 cm, riippuen kuinka pitkiä ne ovat nyt, niin ne tuuheutuvatkin, etkä ole vaikeuksissa !
- kukkahullu
Heissan!
mulla oli sama ongelma...
Latvoin susannan ja kelloköynnöksen jo ensimmäisten oikeiden lehtien ollessa isoja...
Lähti hyvin haarottumaan...
Tosin mulla tilava paikka kasvattaa niin laitoin jo kehikkoihin eilen kasvmaan. Miekin kylvin jo maaliskuun alussa... siemenet itivät tosi hyvin... Muista lannottaa jotteivät tule honteloiksi:) - konsteja on
Tuo latvominen auttaa, sitä voi tehdä useammankin kerran.
Hyvä konsti on ohjata köynnökset kasvamaan jotain lankaa pitkin. Laita keppi roikkumaan yläpuolelle ja sido langat siihen, on helppo ottaa irti siirrettäessä. Tuki vähentää pituuskasvuakin, kun verso ei venyttele etsimään tukea kauempaa.
Viileässä kasvu vähän hidastuu, pudota huonelämpöä niin paljon kuin voit.
Lannoita kohtuullisesti äläkä kastele liikaa. - ruusupapu ongelmana
Ihan samalla tavalla olisin voinut oman viestini aloittaa: hölmöyksissäni...jne.
Minä kylvin ruusupapua viikko sitten sisälle ruukkuihin ja nyt ne ovat puolimetrisiä. Eihän niitä ulos saa vielä aikoihin.
Nyt olen vielä lähdössä pois kotoa viikoksi ja hätäpäissäni lähdin täältä etsimään apua.
Kai sitten ruusupapuakin voi latvoa, vai mitä arvelette?
Auttaisiko asiaa, jos siirtäisin ne pois valosta, vähän hämärämpään paikkaan? Nyt ne ovat kaikki suoraan ikkunasta tulevassa valossa.
Onneksi ei enää tunnu ihan niin hölmöltä, muitakin hätäisiä multasormia siis on.
Oikein hyvää kasvukevättä kaikille!- vie!
Mitä vähemmmän valoa, sen enemmän venyvät.
Latvo reilusti ja viilennä huonetta, semmonen 15 astetta hillitsee jo ihan kivasti ja vähentää kastelun tarvetta myös. - ruusupapu ongelmana
vie! kirjoitti:
Mitä vähemmmän valoa, sen enemmän venyvät.
Latvo reilusti ja viilennä huonetta, semmonen 15 astetta hillitsee jo ihan kivasti ja vähentää kastelun tarvetta myös.Kiitos Sinulle neuvostasi.
Voinko siis tosiaan latvoa vaikka kymmensenttiseksi, siis ennen lehtiä, jo varresta?
Varrethan ovat kasvaneet sen puolisen metriä ennen ensimmäisiä lehtiä.
Kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk274625Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin132998Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141249Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.451035Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231004PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht120824Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport39807- 37774
- 110758
- 137697