Ohjeita ja vinkkejä avuttomalle :)

kaprikas-

No hei te kaikki! Tarvitsisin nyt vähän apua kun en oo taas muutamaan vuoteen käyny Stockiksessa ja tarttis vähä tietää missäpäin siel on mikäkin yms.

Elikkä mun tarttis ainaki löytää sielt lacosten liike, ja se keskustan liike sijaitsee Norrmalmstorg 14:ssa ja Åhlenssi taas Klarabergsgatan 50. Mietin että kuinkakohan lähellä nuo on toisiaan?

Ja mitä mieltä porukat tääl on mieltä et onks nois käyttötavaroissa (esim.kengät) mitää hinta eroo? Että saiskohan sielt ehkä hitusen edullisemmin noi?

Nii joo ja sit tää ikuisuus kysymys, josta varmaa on tääläki kymmeniä ketjuja mut jos ny viititte tähänki ne laittaa nii, missä niit kruunuja kannattaa vaihtaa et saa parhaimman kurssin? Meinasin esim. sitä että onko Stockiksen Viking linen satamassa Nordean automaatti mist sais ilmaseks nosgtaa rahaa parhaalla kurssilla?

Kiitän vastauksista jo etukäteen ja ehkä niiden myötä taas vähän viisastun ;P

8

1342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa kartoissa

      Laitoin reittihakuun nuo sun antamasi osoitteet. Näyttää siltä että toinen Lacoste on joko NK:ssa tai sitten ihan sen vieressä.
      Itse maksaisin ostokseni kortilla, siis vaikka visalla. Jos hinnat on edullisempia. Yleensä hinnat on olleet aikalaila samat. Yleensä pankit veloittaa nostoista, koska et nosta euroja vaan vierasta valuuttaa. Ja kiinteä nostopalkkio päälle, euron-kaksi.

    • on_eroja

      Kaupoissa saattaa olla hintaeroja puoleen ja toiseen. Riippuen vähän ketjusta. Jos todella haluaa tehdä edullisia löytöjä kannattaa suunnata Barkarby-nimiselle alueelle. Siellä hinnoista on nykäisty useita kymmeniä prosentteja pois.

      Eniro.se on hyvä apu suunnitukseen. Toinen hyvä karttapalvelu on hitta.se.

    • mistä pankkiautoomaatista

      nostat rahaa. Kaikista saat jos sulla on rahaa tilillä. Ruotsissa on niin. Ja ICA ketjun kauppojen kassoiltakin saat rahaa kortillasi.

    • vaihtamisesta

      en tiedä onko forex pankki halvin mutta jos muistan oikein niin näistä pankeista saa, takaisin vaihtomaksun jos vaihdat takaisin es. euroihin samassa pankissa. Ja jos muistan oikein niin näillä on ruotsiksi "lägsta pris garanti" alin hinta takuu, ehkä näin suomeksi, elikkä jos löydät toisen pankin joka on halvempi, niin saat samalla hinnalla ostaa forexilta. Mutta sinulla täytyy olla kuitti toisesta pankista. Eikös suomessakin ole Forex pankkeja? Luulen niin, että käykää niiden kotisivulla katsomassa. terveisiä ruotsista.

    • aina plan B

      Eräs sääntö, jonka voin näin paljon reissanneena kertoa. Koskaan, siis ei koskaan, kannata olla vain yhden kortin varassa. Aina voi olla jossain automaatissa toimintahäiriö, sinulta kortti kadota tai se ei jostain syystä toimi.

      Eli vaihda ENNEN matkan alkua vähän käteistä, esim Forexissa. Löytyy ainakin suurimmilta paikkakunilta Suomessa, Tukholman keskustasta useita paikkoja (katso firman kotisivut).

      Jos olet Nordean asiakas, voit nostaa automaatista suoraan kruunuja ilman välityspalkkiota (mutta käytännössä samaan kurssiin kun forexista). Joten näiden kahden paikan välillä ei ole eroa.

      Jos sinulla on Visa/pankkikortti, maksat ostokset sillä kortillasi ja vain pienet ostokset (esim kahvila, tori) käteisellä.

      • Estatina

        Olen menossa kesäksi Ruotsiin töihin ja mietiskelin raha-asioiden hoitoa.
        Minulla on vain OP:n Visa Electron, jolla ei hirveästi viitsisi nostella käteistä Ruotsissa rahaa. "Muu kuin euromääräinen automaattinosto pankkitililtä 2,00 euroa ja 2,50 % noston määrästä"

        Ruotsissa aion joka tapauksessa avata tilin palkkojani varten, mutta mietin, kannattaisiko alku ajan turvaamiseksi avata Suomessa tili Nordeassa, jonka kortilla voi kruunujakin Nordean omista automaateista ilman maksuja nostella?


      • eikö OP:lla ole kumppanipan...
        Estatina kirjoitti:

        Olen menossa kesäksi Ruotsiin töihin ja mietiskelin raha-asioiden hoitoa.
        Minulla on vain OP:n Visa Electron, jolla ei hirveästi viitsisi nostella käteistä Ruotsissa rahaa. "Muu kuin euromääräinen automaattinosto pankkitililtä 2,00 euroa ja 2,50 % noston määrästä"

        Ruotsissa aion joka tapauksessa avata tilin palkkojani varten, mutta mietin, kannattaisiko alku ajan turvaamiseksi avata Suomessa tili Nordeassa, jonka kortilla voi kruunujakin Nordean omista automaateista ilman maksuja nostella?

        Joskus muinaisina aikoina kaikilla suomalaisilla pankeilla oli kumppanipankki Ruotsissa, ja noissa pankeissa pystyi nostamaan rahaa suomalaiselta pankkitililtä ihan tiskillä.
        Jos OP:lla ei ole niin käänny sitten Nordean puoleen, itse olen Nordean asiakas, mutta en ole aikoihin käynyt Tukholmassa tai ylipäänsä Ruotsissa.


      • ja kortit matkaan
        Estatina kirjoitti:

        Olen menossa kesäksi Ruotsiin töihin ja mietiskelin raha-asioiden hoitoa.
        Minulla on vain OP:n Visa Electron, jolla ei hirveästi viitsisi nostella käteistä Ruotsissa rahaa. "Muu kuin euromääräinen automaattinosto pankkitililtä 2,00 euroa ja 2,50 % noston määrästä"

        Ruotsissa aion joka tapauksessa avata tilin palkkojani varten, mutta mietin, kannattaisiko alku ajan turvaamiseksi avata Suomessa tili Nordeassa, jonka kortilla voi kruunujakin Nordean omista automaateista ilman maksuja nostella?

        Tee juuri noin kun sinulle edellinenkin vastaaja kertoi. Mene heti avaamaan tili Nordeaan ja ota myös heiltä Visa Electron (oletan että olet iältäsi vielä nuori, etkä ehkä oikeutettu varsinaiseen Visaan).
        Näin säästätä turhia nostokuluja. Matkan aluksi kuitenkin on aina hyvä olla vähän käteistä, sitä voit vaihtaa kotimaassa jo ennen lähtöä. Ja jakossa maksat siis kaikki mikä mahdollista sillä Nordean kortillasi.

        Tukholma on ihana kaupunki, kivaa kesää ja toivottavasti viihdyt myös kesätyöpaikassasi! :))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5275
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3287
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1415
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe