Jos esim. sähköposti tunnukseni on [email protected] niin nyt saan sähköroskapostia, jossa lähettäjä on VilleVirtanen.
Ikäänkuin roskapostin lähettäjä olisi VilleVirtanen eli lähetän siis sähköpostia itse itselleni?
Suodatan roskapostin pois mutta... nyt "VilleVirtanen" lähettää maailmalle roskapostia???
Roskaposti minun
5
988
Vastaukset
- Ilmiön
Kyllä ne roskapostittajat osaa värkätä. En ole vielä kuitenkaan saanut kiukkuisten ihmisten posteja takaisin. Muutama perillemenmättömyys ilmoitus on tullut.
- zxcvbnm
On siis muistettava.
- Sähköpostia ei kuljeteta sähköpostissa näkyvän osoitteen perusteella.
- Lähettäjän osoitteena voi olla aivan mitä vain. Noita on kolmenlaisia, väärennettyjä, koneltasi muiden lähettämiä ja e-mail operaattorille murtautuvia, tunnustasi käyttäviä.
Ensimmäisille et voi enää mitään, paitsi muuttamalla e-mailisi tunnuksen toiseksi ja poistamalla vanhan, sen jälkeen kyllä postia liikkuu nimissäsi maailmalla, mutta tarvittaessa voit todistaa tunnuksesi lakkauttamispäivämäärän.
Kahteen jälkimmäiseen vaihtoehtoon voit vaikuttaa muuttamalla tiheästi salasanoja tiukentamalla virussuojaa ja sulkemalla palomuurista kaikki ylimääräiset ulospääsyt poikki. Nykyisin nuo kuokkavieraat odottavatkin käyntiäsi valmiina toisten sivuilla, jossa käyt, näinollen ne pääsevät selaimen läpi suoraan koneellesi, jos virussuoja ei ole parhaimmillaan.
Satavasmaa virussuojaa taas ei ole olemassakaan. Sitten vielä, älä koskaan julkaise e-mailiasi missään sivuilla, jossa se on julkisesti näkyvillä.- itselläsi on e-mail tunnus
Suomi24:n galleriassa parhaalla paikalla.
itselläsi on e-mail tunnus kirjoitti:
Suomi24:n galleriassa parhaalla paikalla.
Siinähän lukee tunnukseni perässä, että se "toimii vain näppäiltynä".
Nääs tietokone on niin ihmeellinen laite, että siitä voi eroitella spammi-robotin tai vaikka Ctrl-C/V:llä poimitut, muistissa käyneet tekstit näppäillyistä.
Omat tunnukseni olen suojannut moiselta ammattimaisesti, eikä kukaan haittaohjelmien tekijä tee kiusaa kirjoittelemalla, vaan ne poimitaan sähköisesti.
Kokeile, jos et usko, kloonaa Ctrl-C/V:llä ja siirrä se vastaanottajariville ja lähetä, niin saat sen heti operaattoriltasi takaisin returnina, jossa ilmoitetaan, että vastaanottajaa ei löydy, mutta kirjoita se näppäimistöllä, niin silloin se tulee minulle perille.
Simppeliä, eikö totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070