ostin ensimmaisen sijoitus asunnon pari vuotta sitten ja oli todella hyva paatos! Nyt vuokralainen maksaa lainaa pois ja siita jaa viela vahan kateenkin. Asunnon hinta on noussut noin 10 000:lla eurolla, ja korot ja kaikki oman osakkeeni remontti kustannukset saa tietysti verovahennyksina. Ainoa miinus puoli on etta jos haluan myyda asunnon ilman myyntivoitto veroa pitaa itse asua siella kaksi vuotta yhtajaksoisesti. Onko muilla kokemusta asunto sijoituksista?
sijoitusasunto
3
308
Vastaukset
- poorman
itselläni on ollut sijoitusasunto n.12 vuotta. Asuin itse asunnossa ennen kuin siitä tuli ns. sijoitusasunto, eli muutimme isompaan asuntoon. Nyt myydessäni (ehkä) tätä asuntoa, niin voin myydä sen verovapaasti, kun olen asunut ja omitstanut asuntoa 2 vuotta. Eli aina kun muuttaa isompaan asuntoon, vanha kannattaa jättää vuokralle ( 2vuotta asuttava ) niin joskus voit myydä sijoitusasuntosi verovapaasti.
- osta ja asu
2 vuotta ja sitten vasta vuokralle, niin ei tule jälkipuheita eikä elämäntilanne ehdi muuttua sellaiseksi, ettei vuokramiehen sotkema bungalow enää omaksi asunnoksi kelpaisikaan. Maku muuttuu vanhetessa.
- S.ijoittaja
osta ja asu kirjoitti:
2 vuotta ja sitten vasta vuokralle, niin ei tule jälkipuheita eikä elämäntilanne ehdi muuttua sellaiseksi, ettei vuokramiehen sotkema bungalow enää omaksi asunnoksi kelpaisikaan. Maku muuttuu vanhetessa.
Muuten olisin noin tehnytkin mutta kun en asu suomessa talla hetkella, enka ole asunut viimeiseen 7 vuoteen ja tyopaikka yms. on taalla. Ehka joskus tulevaisuudessa muutan siihen jos muutan takaisin suomeen... onkohan joku muu tapa saada olla maksamatta sita myyntivoitto veroa muuten kuin asumalla siina...?? Ei silla etta sen haluaisin nyt myyda mutta sitten kun myyn niin en kovin mielellani maksa 28% veroa siita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255