ei sikiönseulontaan!

marjo

Onko muita tulevia äitejä jotka ei ole suostuneet sikiönseulontaan!!!???
onko pelkoa vammaisesta lapsesta?
kertokaa kohtalon toverit!!

4

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Metu

et mene sikiöseulontaan niin miksi PELKÄÄT vammaista lasta?

• marjo

jos tuleekin vammainen lapsi! kysyin vaan onko muitakin ketkä ei ole käyneet sikiöseulontaa?? että sitä vaan

• "vanha" äiti
        marjo kirjoitti:

jos tuleekin vammainen lapsi! kysyin vaan onko muitakin ketkä ei ole käyneet sikiöseulontaa?? että sitä vaan

Olin toista lasta odottaessani jo 37 -vuotias, joten neuvolaterveydenhoitaja työnsi minulle rutiininomaisesti tukun papereita lapsivesi- ym. tutkimuksista. Kun sitten sanoin hänelle, ettei niitä tarvita, hän vaikutti melkein tuohtuneelta, että niin moni sanoo, mutta lopulta kuitenkin menevät tutkimuksiin. Hänen jatkaessaan selostusta tutkimuksista, sanoin, etten ole menossa yhteenkään testiin. Lopulta hän uskoi ja sanoi, että taidat olla jo päättänyt tämän asian.
        Olin päättänyt olla menemättä mihinkään testeihin jo ensimmäistä odottaessani, koska lasten tulo meidän perheeseen kesti niin turkasen monta vuotta. Kun tulin lopulta raskaaksi, olisi tuntunut typerältä alkaa varmistella lapsen terveyttä, sama kuin katsoisi lahjahevosen suuhun.

• marjo
        "vanha" äiti kirjoitti:

Olin toista lasta odottaessani jo 37 -vuotias, joten neuvolaterveydenhoitaja työnsi minulle rutiininomaisesti tukun papereita lapsivesi- ym. tutkimuksista. Kun sitten sanoin hänelle, ettei niitä tarvita, hän vaikutti melkein tuohtuneelta, että niin moni sanoo, mutta lopulta kuitenkin menevät tutkimuksiin. Hänen jatkaessaan selostusta tutkimuksista, sanoin, etten ole menossa yhteenkään testiin. Lopulta hän uskoi ja sanoi, että taidat olla jo päättänyt tämän asian.
        Olin päättänyt olla menemättä mihinkään testeihin jo ensimmäistä odottaessani, koska lasten tulo meidän perheeseen kesti niin turkasen monta vuotta. Kun tulin lopulta raskaaksi, olisi tuntunut typerältä alkaa varmistella lapsen terveyttä, sama kuin katsoisi lahjahevosen suuhun.

itse odotan esikoista ja en halunnu ollenkaan sikiöseuolontaan vaikka neuvolassa ehdottivat ja eihän se pakollinen olekkaan. päätimme yhdessä mieheni kanssa että se on joko vammainen tai terve lapsi mutta silti terve tullut meidän perheeseen.
        Yli 30 vuotiaille odotavilleäiteille eikö kuulu seurantaan että pitää sikiöseulanta käydä!
        Ikää mulla ei ole kuin karvan yli kakskymmentä.
        on meillä muutenkin 50% mahdollisuus saada
        sairas lapsi kun mieheni " sairastaa" .
        mutta en pelkää sitäkään koska jos niin tapahtuu niin se on hyväksyttävä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4446
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3303
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1113
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1036
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      12
      1033
    8. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe