Toissapvänä ku liikuskelin tuol Windowsin omilla sivuilla, kokeilin Nortonin nopeaa virus-scannausta (tuliks oikeilla "termeillä?!") joka ilmotti, et mun koneella on vakoiluohjelma. Omasta mielestäni osasin eristää ja poistaa sen. Sit hetken päästä mun "oma" F-Secure antaa saman ilmotuksen ja eristi ko ohjelman, minkä mä poistin. Kyseessä oli juttu minkä mä olin asentanu jo monta kuukautta sitte! Mikä on homman nimi? Miks F-Secure ei ilmottanu siitä aikasemmin? Vai oonks mä noviisina hölmöilly jotai? Välillä on muutenki tuntunu, et toi F ei toimi ihan niinko ok. Voisko joku kertoo mulle selkeellä suomella, oonko mokannu, vai kandeisko vaihtaa turvaohjelmaa?
Miks F-S ei tunnistanu?
2
499
Vastaukset
- 123
Heti aluksi myönnettäköön että minäkään en ole mikään ekspertti näissä asioissa... Mutta, mulla on kans ollut joskus niin, että F-S on tunnistanut jonkin jutun vasta aikojen päästä. Oletan sen liittyvän virustunnisteiden päivittymiseen, F-S ei siis ole aiemmin tunnistanut ko. vakoiluohjelmaa. Korjatkaa jos olen väärässä...
Mitä tuohon F-Secureen muuten tulee, niin en itekään oo aina niin vakuuttunu sen toiminnasta. Jos epäilet ettei se toimi oikein, niin viisainta olisi asentaa se uudestaan. Soittamalla F-Securen tekniseen tukeen saa neuvoja poistoon ja uudelleen asennukseen.
Ehkä koneella kannattais kans pitää toista ohjelmaa, itse olen asentanut toisen joka sitten löysi sellaista, mitä F-S ei löytänyt. Tässä vaan sitten pitää muistaa että kahta virusohjelmaa ei voi pitää koneella yhtä aikaa sillä ne riitelee keskenään. Itse asensin AVG Anti-Spywaren johon kyllä pitää asetuksissa tehdä jotain muutoksia ja muistaa valita Inactive-tila (mitä minä en ensin älynnyt, heh..) Mutta, jospa joku viisaampi neuvoisi ja osaisi kertoa mitä kannattaa tehdä =)- mummeli too
No olipa helpotus huomata, et en ollu ainakaa ite sössiny! Kiitti tiedosta! Oottelen viel tuisko lisää ohjeita... kokemuksia...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1913145
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.662862- 2032260
- 741896
- 1021803
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91731- 1081585
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2191186- 811140
- 951099