Miks F-S ei tunnistanu?

Mummeli-"nörtti"

Toissapvänä ku liikuskelin tuol Windowsin omilla sivuilla, kokeilin Nortonin nopeaa virus-scannausta (tuliks oikeilla "termeillä?!") joka ilmotti, et mun koneella on vakoiluohjelma. Omasta mielestäni osasin eristää ja poistaa sen. Sit hetken päästä mun "oma" F-Secure antaa saman ilmotuksen ja eristi ko ohjelman, minkä mä poistin. Kyseessä oli juttu minkä mä olin asentanu jo monta kuukautta sitte! Mikä on homman nimi? Miks F-Secure ei ilmottanu siitä aikasemmin? Vai oonks mä noviisina hölmöilly jotai? Välillä on muutenki tuntunu, et toi F ei toimi ihan niinko ok. Voisko joku kertoo mulle selkeellä suomella, oonko mokannu, vai kandeisko vaihtaa turvaohjelmaa?

2

463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123

      Heti aluksi myönnettäköön että minäkään en ole mikään ekspertti näissä asioissa... Mutta, mulla on kans ollut joskus niin, että F-S on tunnistanut jonkin jutun vasta aikojen päästä. Oletan sen liittyvän virustunnisteiden päivittymiseen, F-S ei siis ole aiemmin tunnistanut ko. vakoiluohjelmaa. Korjatkaa jos olen väärässä...

      Mitä tuohon F-Secureen muuten tulee, niin en itekään oo aina niin vakuuttunu sen toiminnasta. Jos epäilet ettei se toimi oikein, niin viisainta olisi asentaa se uudestaan. Soittamalla F-Securen tekniseen tukeen saa neuvoja poistoon ja uudelleen asennukseen.

      Ehkä koneella kannattais kans pitää toista ohjelmaa, itse olen asentanut toisen joka sitten löysi sellaista, mitä F-S ei löytänyt. Tässä vaan sitten pitää muistaa että kahta virusohjelmaa ei voi pitää koneella yhtä aikaa sillä ne riitelee keskenään. Itse asensin AVG Anti-Spywaren johon kyllä pitää asetuksissa tehdä jotain muutoksia ja muistaa valita Inactive-tila (mitä minä en ensin älynnyt, heh..) Mutta, jospa joku viisaampi neuvoisi ja osaisi kertoa mitä kannattaa tehdä =)

      • mummeli too

        No olipa helpotus huomata, et en ollu ainakaa ite sössiny! Kiitti tiedosta! Oottelen viel tuisko lisää ohjeita... kokemuksia...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe