Opettajaksi?

pulma

Voiko lievänpuoleisen aspergerin omaava olla ala-asteen luokanopettaja? Kyseinen ammatti nimittäin kiinostais mua, vaikken tiedäkkään pystyisinkö siihen loppupeleissä :( Ammatti tuntuu mukavalta, mutta jotkut siihet kuuluvat seikat vähemmän mukavilta. Se on kuitenkin melkein ainoa työ mikä mua kiinnostaisi. Tulen mielestäni hyvin toimeen lasten ja nuorten kanssa. Aistinhäiriöistä kärsin ainoastaan pienestä kuuloaistiin ja hajuaisiin liittyvästä yliherkkyydestä. Enpä vaan tiedä suostuttaisiinko edes OKL:ään ikinä valitsemaan ihmistä joka omaa aspergerin lisäksi vielä transtaustan :/

Mitkä ammatit teitä muita as-nuoria kiinnostaa? Ite opiskelen siis tällä hetkellä ekaa vuotta lukiossa.

6

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • estekään opinnoille

... opettajan ammatti on perinteinen assin ammatti.

( ) Varsinkin aineenopettajina asseja on oman kiinnostuksen mukaisissa tehtävissä. Päteviä ja työlleen omistautuneita ihmisiä...

(-) Pokkeava yksilö voi tulla kiusatuksi, mutta lain mukaan ei ole esteitä sukupuolisella suuntautumisella, joka ei kohdistu lapsiin tai oppilaisiin...

(Muuten asperger kiinnostaa. Wikipediassakin aspergeria on katsonut kuukaudessa yli 8000 kävijää)

• pulma

Piristävää kuulla, että ashenkilökin voi pärjätä opettajana siinä missä muutkin :)

• ritalin
        pulma kirjoitti:

Piristävää kuulla, että ashenkilökin voi pärjätä opettajana siinä missä muutkin :)

Assi voi pärjätä melkein millä tahansa alalla hyvin, kun vain hänelle annetaan mahdollisuudet toimia omien toimintatapojensa mukaan, jotka ovat ihan yhtä hyviä, kuin muidenkin, vaikka erilaisia olisivatkin.

Ongelmia assille tulee lähinnä siitä, kun hänen oma tapansa toimia kielletään, tai häntä yritetään ehdollistaan tarkoituksettomiin olosuhteisiin. Assi myös kokemuksen kautta tulee lopulta samaan lopputulokseen toimintatapojen suhteen, kuin normaalikin ihminen ja jos assia ehdollistetaan, hän ei koskaan saavuta joustavaa ja ehdollistamisen tavoittelemaa toimintatapaa.

• ritalin

Minulla oli tosin lukiossa, assi opettajana. Oli mielestäni hyvä opettaja, mutta yleisesti hänestä sanottiin, että ei osaa opettaa.
      Luulen, että assilla paras opettaja saattaisi olla assi, mutta kun otin aiheen täällä joskus puheeksi, niin kukaan ei tukenut mielipidettäni.

• Anonyymi

Pääsiksä siihe ammattiin? Kysyn koska oon samassa tilanteessa

• Anonyymi

Älä mene. Varsinkaan missä on lapsia tai nuoria. Ne syö sut elävältä. Assit ei ole kuuluisia sosiaalisista taidoistaan. Muut näkee mutta ne ei ymmärrä mitä näkevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      67
      3798
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3179
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      98
      2436
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1659
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1418
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1280
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      42
      1218
    8. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1030
    9. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1021
    10. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1021
    Aihe