Pariisista - La Gardeen

La Garde

Minun pitäisi matkustaa Pariisista La Gardeen suunnitelmien mukaan 25.8.03.
En vielä tiedä minne lentokentälle laskeudun mutta pitäs päästä Pariisin lentokentältä jonnekkin juna-asemalle ja sieltä sit junalla La Gardeen...

Olen vasta 15 vuotta ja ekaa kertaa yksin lähdössä matkalle niin kaikenlainen info ja muut vinkit on todella tarpeen... Ei oikein vanhemmat suostu auttaa kun eivät tykkää mun matka suunitelmista...

La Garden sijainti:
http://med-sea.tripod.com/lagarde.htm

5

480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Madame

La Gardeen matkaaja. Omat tyttäreni palasivat juuri etelänlomalta.
      Nuorempi on sinun ikäinen. Minua äitinä jännitti jonkin verran.
      Onhan sinnulla kännykkä käytettävissä. Pidä se koko ajan auki matkalla.
      Anna äitisi auttaa matkasuunnitelmissa.
      Netistä saat paljon tietoa. Jos et löydä sieltä, niin matkatoimistossa käydessäsi
      virkailija antaa sinulle yhteystiedot kädenkäänteessä.
      Osaatko edes auttavasti ranskaa.
      Luin Helsingin ilmaislehdestä matkakertomuksen Ranskaan.
      Siellä ei vieläkään suostuta puhumaan muuta kieltä kuin ranskaa.
      Ota Berlitz-matkaopas, sanakirja, mahdolliset ranskan oppikirjat ym. mukaan.
      Englannilla et pärjää. Espanjassakaan eivät hotellivirkailijat olleet osanneet
      englantia. Uskomatonta.
      Minunkin tekisi mieli Ranskaan. Nuorena ihminen on huimapää.
      Keski-ikäisenä laiska tai muuten arkajalka.
      Iltalehden Tsau-keskustelupalstalla löydät lisää vinkkejä.
      Me Naiset-heinäkuun numerossa oli myös Pariisista tietoa.
      Turvallista ja hyvää matkaa.
      Pidä vanhempasi turvallisella mielellä.
      Bon voyage!

• La Garde

No olen kysynyt matkatoimistosta ja nyt on asiat jotenkin järjestyksessä, mutta kuitenkin on varmasti paljon asioita jotka pitää vielä hoitaa...

En todellakaan osaa ranskaa vain sen verran että:
        Mercy ja bounjour tai jotain sellasta...

Kyllä viimeksi ainakin osasivat englantia, kun kävin, mut ei kaikki tietenkään osaa... Ja pikku kylässä tuskin kovin hyvin osaavat...

Mun äiti ei kyl osaa auttaa... Sisko kylläkin osaa auttaa.

• Madame
        La Garde kirjoitti:

No olen kysynyt matkatoimistosta ja nyt on asiat jotenkin järjestyksessä, mutta kuitenkin on varmasti paljon asioita jotka pitää vielä hoitaa...

En todellakaan osaa ranskaa vain sen verran että:
        Mercy ja bounjour tai jotain sellasta...

Kyllä viimeksi ainakin osasivat englantia, kun kävin, mut ei kaikki tietenkään osaa... Ja pikku kylässä tuskin kovin hyvin osaavat...

Mun äiti ei kyl osaa auttaa... Sisko kylläkin osaa auttaa.

Hei Madmoiselle, laitoin eilen hakusanan La Garde ja sain lähemmäs 100 osumaa.
        Kotona katsoin isosta Valittujen Palojen kartasta matkakohteesi sijainnin.
        La Garde on pikkukaupunki Etelä-Ranskassa Toulou:n lähellä pitääkö paikkansa.
        Hyvä, että olet käynyt siellä ennenkin.
        Ihme, että äitisi ja siskosi päästävät sinut yksin matkaan.
        Kotona ulkomailta palanneet tyttäreni kohottelivat kulmakarvojaan, kun kerroin
        matka-aikeistasi. Eikö koulun käyntisi kärsi matkalle lähdöstä?
        Jäitä hattuun. Ehkä ehdit reissuun myöhemminkin.
        Omapa on asiasi, mutta ei kaikille mieliteoilleen kannata aina antaa periksi.

• La Garde
        Madame kirjoitti:

Hei Madmoiselle, laitoin eilen hakusanan La Garde ja sain lähemmäs 100 osumaa.
        Kotona katsoin isosta Valittujen Palojen kartasta matkakohteesi sijainnin.
        La Garde on pikkukaupunki Etelä-Ranskassa Toulou:n lähellä pitääkö paikkansa.
        Hyvä, että olet käynyt siellä ennenkin.
        Ihme, että äitisi ja siskosi päästävät sinut yksin matkaan.
        Kotona ulkomailta palanneet tyttäreni kohottelivat kulmakarvojaan, kun kerroin
        matka-aikeistasi. Eikö koulun käyntisi kärsi matkalle lähdöstä?
        Jäitä hattuun. Ehkä ehdit reissuun myöhemminkin.
        Omapa on asiasi, mutta ei kaikille mieliteoilleen kannata aina antaa periksi.

Kyllä La Garde sijaitsee sielä. =)

"Jäitä hattuun. Ehkä ehdit reissuun myöhemminkin."
        En todellakaan jaksa venata mitään syyslomaa haluan sinne mahd. pian.
        Mulla on ikävä yhtä huippua tyyppiä...
        Tosin jos lähtisin muutamaa päivää ennen syyslomaa niin mulla olisi aikaa olla Ranskassa melkein kaks viikkoa... Tosin vastaan tulee sit raha kysymys...
        Kun kun, nytkin ottaa jo melko tiukille, kun äiti ei suostu rahoittaan matkaani...

"Hyvä, että olet käynyt siellä ennenkin."
        Niin en ole käynnyt La Gardessa koskaan ennen, mutta Pariisissa kylläkin. Tänä kesänä kävin Pariisissa ja nyt haluan La Gardeen...

Joo, kyllähän mun koulu siitä varmaan kärsii, olen nyt kauppakoulussa ja sieltä on muutenkin vähän hankala olla poissa ja sillein...
        Mutta kärsikööt.

No ei mun vanhemmat ja sisko oikein tykkää ajatuksesta lähteä sinne yksin, mutta minähän lähden jos ei muu auta... Sitä paitsi elämässä täytyy olla jännitystä muuten oikeestaan
        mikään, ei oo mitään.
        Ja kyllä mä luulen et mä jotenkin sielä Ranskassa pärjään... =S

• Hannes Basa

menet välittömästi lentokentän RER asemalle joka on paikallinen lähijunasysteemi. Sillä Pariisin keskustaan, sehän tuleekin jo suoraan juna-asemalle. Ja niitä isoja juna asemia on ainakin kaksi Gare du Nord ja Gare du, ouest tai jotain.. sun täytyy selvittää miltä asemalta junasi lähtee La Gardiaan. Jos RER ei vie sinua sille asemalle mistä juna lähtee niin sitten vaan metroon ja sillä pääsee erittäin nopeasti paikasta toiseen.. hyvää matkaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe