Mitä ruusuja voi kasvattaa siemenestä? Pensas-, terttu-, jalo-, puisto- ja mitä kaikkia niitä onkaan. Itävätkö helposti? Milloin voi odottaa kukintaa? Minkälaisia jälkeläisiä mistäkin? Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa.
Ruusujen siemenlisäys
3
4858
Vastaukset
- puuhaa vaan
kärsivällisen ihmisen harrastus.
Vaativat jopa useita talvia kylmäkäsittelyä eikä silloinkaan itävyysprosentti ole vakuuttava.
Kerää siemenet, kylvä ne johonkin sellaiseen paikkaan jonka tiedät olevan kaivelematta seuraavan 5 vuotta ja sitten odottamaan.
Osa itää (todella hitaasti, puhutaan vuosista, ei viikoista) ja osa ei.
Toisaalta kun ne on kylvänyt voi keskittyä muihin puutarhahommiin ja luonto hoitaa lopun.
Jos itää niin kukintaa voit odottaa muutaman vuoden kuluttua.
Itse olen varastoinut pestyjä siemeniä jääkaappiin
odottamaan että kylvän ne puutarhan perälle pieneen penkkiin kevään edetessä.Saavat kesällä lämpöhoidon, tulevana talvena taas kylmää jne. - htm'''
Kuten edellä kerrottiin, ruusujen siemenlisäys on kärsivällisen ihmisen puuhaa.
Ruusut lisäksi risteävat keskenään helposti, joten lopputulos voi ollakin risteymä, eikä puhdaslajinen. Jännää.- Anonyymi
Kyllä lopputulos voi olla risteymä, mutta vaikka ruusu olisi pölyttänyt itse itsensä se ei koskaan ole identtinen geenillisesti. Vanhempansa kanssa eli kerrotun punakukkaisen siemenestä saattakin tulla valkoinen ja kertomattomalla kukalla ym. Tämän tähden lajipuhtaus säilytetään lisäämällä ruusut pistokkaista tai silmuista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1275279Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1894986"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste853464Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1082998Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan252341Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2371771- 1081354
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.821335Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.1391055Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.741030