Mitä ruusuja voi kasvattaa siemenestä? Pensas-, terttu-, jalo-, puisto- ja mitä kaikkia niitä onkaan. Itävätkö helposti? Milloin voi odottaa kukintaa? Minkälaisia jälkeläisiä mistäkin? Kaikki aiheeseen liittyvä kiinnostaa.
Ruusujen siemenlisäys
3
5150
Vastaukset
- puuhaa vaan
kärsivällisen ihmisen harrastus.
Vaativat jopa useita talvia kylmäkäsittelyä eikä silloinkaan itävyysprosentti ole vakuuttava.
Kerää siemenet, kylvä ne johonkin sellaiseen paikkaan jonka tiedät olevan kaivelematta seuraavan 5 vuotta ja sitten odottamaan.
Osa itää (todella hitaasti, puhutaan vuosista, ei viikoista) ja osa ei.
Toisaalta kun ne on kylvänyt voi keskittyä muihin puutarhahommiin ja luonto hoitaa lopun.
Jos itää niin kukintaa voit odottaa muutaman vuoden kuluttua.
Itse olen varastoinut pestyjä siemeniä jääkaappiin
odottamaan että kylvän ne puutarhan perälle pieneen penkkiin kevään edetessä.Saavat kesällä lämpöhoidon, tulevana talvena taas kylmää jne. - htm'''
Kuten edellä kerrottiin, ruusujen siemenlisäys on kärsivällisen ihmisen puuhaa.
Ruusut lisäksi risteävat keskenään helposti, joten lopputulos voi ollakin risteymä, eikä puhdaslajinen. Jännää.- Anonyymi
Kyllä lopputulos voi olla risteymä, mutta vaikka ruusu olisi pölyttänyt itse itsensä se ei koskaan ole identtinen geenillisesti. Vanhempansa kanssa eli kerrotun punakukkaisen siemenestä saattakin tulla valkoinen ja kertomattomalla kukalla ym. Tämän tähden lajipuhtaus säilytetään lisäämällä ruusut pistokkaista tai silmuista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1751915- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931792- 54691