Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taormina infoa, kiitos!

Don Matkaaja

Terve!
Olisi aikomus lähteä parin viikon kuluttua Sisiliaan. Lennot on varattu, kortteeri auki. Meinasin olla siellä n. kolme viikkoa. Olisiko infoa "kortteerista". Siisteys ja kaunis maisema eivät olisi haitaksi -niin ja paikkana olisi Taormina.
Mitä kannattaa muuta huomioida? Vörkkiikö tietsikka normaalisti -eli onko sähköjännite "meikäläinen" - Miten onnistuu matkailu esim Palermoon - Junalla? Kauanko kestää matka?
Minkälainen mahtaa keli olla huhtikuunlopussa / toukokuun alussa, notta tuota tarkeneeko ilman pitkiäkalsonkeja?
Mitenkäs muuten ehtoolla saapi ajan kulumaan, jos telkkarista ei tule hyvää ohjelmaa....
Infosta kiitollinsena!

32

4450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinne rannalle

      En menisi sinne vuoren rinteelle...

      Aivan meren tuntumassa on hotelleja. Helppoa retkeillä paikallisbusseilla lähikyliin. Syracusaan ja Etnalle ehkä ryhmän mukana.

      Paikallinen musiikki on unohtumatonta.

    • ilman kortteeria

      Kolme viikkoa kuulostaa kyllä aika pitkältä ajalta... Onkohan se meri vielä lämmin. Ilma on tietysti sopivampaa kuin heinä-elokuussa, jolloin on ainakin synyperäiselle suomalaiselle liian kuumaa.

      Jos uit tarpeeksi, eiköhän uni tule illalla silmään. Se raitisilmamyrkytys, ellet ole kovinkin kokenut matkailija.

    • Naxos -fani sempre

      Hei! Kolme viikkoa kuulostaa hyvälle.
      Olen kyllä samaa mieltä, että kannattaisi etsiä kortteeripaikka Naxosista.
      Siitä hyvä liikkua sitten linja-autolla...
      Ja juna-asema on myös Naxosissa n. 1km rannalta. (taitaa olla Palermoon ainakin 4 tunnin matka?)
      Tähän aikaan vielä varmasti löydät itsellesi paikan hotellista. Myöhemmin kesäaikaan voi olla jo työn takana.
      Ja varmasti tarkenet ilman niitä pitkiäkalsareitasi. Ihan on meidän kesäkelit jo. (20 näyttää nyt mittari). Rannalla ei varmasti porukkaa vielä ole. Eli jotakin muuta tekemistä olisi keksittävä. Miten olisi vaikka Savocan kylään meno, kummisedän maisemiin? Taorminassa nyt on ihan pakko käydä "pari" kertaa jos siellä 3 viikkoa olet. Junalla Palermoon ja Cataniaan. Jotakin tälläistä, mutta tuskin katselet siellä telkkaria. Niin paljon siellä on kaunista katseltavaa.
      Pistorasiaan tarvitsee välikappaleen. Joissakin uudemmissa hotelleissa ei kuulema enää sitä tarvitse. En sitten tiedä mistä sen saat ostettua. Itse, kun ostin sen Naxosista, mutta kaveri vei vespalla jonnekin huitsin takatien taakse... Ja sieltä se löytyi, heh. No kait sieltä jostain se löytyy lähempääkin?
      Itse olen aikomuksissa lähteä Naxosiin n. viikon päästä. Täåmä on nyt 9s kerta, kun sinne päädyn.
      Että mukavaan paikkaan olet menossa.
      Ja avuliaita ihmisiä siellä on paljon, eikä varkaita tarvitse pelätä.
      Toivottavasti tästä oli sinulle apuva!
      Hyvää lomaa sinulle!
      T. Naxos -fani sempre

      • Don Matkaaja

        Naxos ja Taromina? Olen surffaillut netissä kuvia katselemassa ja kovasti Taormina näyttäisi minun projektiin mieleiseltä...Olen meinaan menossa "kirjailijaksi" kolmisen viikkoa olisi aikaa ja sinä aikan pitäisi saada kirja valmiiksi. Eli siinä mielessä en uskalla kovin moneen kylään asustelemaan mennä - muuten uteliaisuus ja tutustumisenhalu vie voiton - ja kirja jääpi kirjoittelematta.
        Taorminan rinteeltä varailin yhtä hotellia - maisemien takia - mutta olisiko sittenkin "paree" olla rannalla? - Aurinko näyttää nousevan 6,30 aikoihin, joten parin tunnin aamulenkin jälkeen ja aamupalan jälkeen olisi aikomus kirjoittamiseen syventyä 4-5 tuntia - "päikkärit" ja ehtoolla 2-3 tuntia ja sitten ruokailemaan - joten sitä rataa. Eikös kuulosta aika mielenkiintoiselta operaatiolta?
        Mikä Sinu sinne Naxosiin saa uudelleen ja uudelleen?


      • Don Matkaaja

        Naxos vai Taormina? Olen menossa kirjoittelemaan kirjaa ko. maisemiin. Aikaisemmin en ole Saarella pistäytynyt, kuin mitä nyt tarunhohtoisen Kummisetä elokuvan myötä...
        Kolmisen viikkoa on lyhyt aika kirjoittamiseen ja varsinkin jos yhdistää useampia kyliä asuinpaikkana. Uteliaisuus vie liikaa aikaa - tokihan nähtävyydet kiinnostavat...Tuovat oman sävyn kirjoittamiseenkin..
        Olen varaillut vähän hotellia Taorminan rinteeltä, maisemien takia. Ajatus olisi aamulla 6,30 kun aurinko nousee tempaista parin tunnin aamulenkki - ja aamupalan jälkeen paneutua kirjoittamaan 4-6 tuntia - jonka jälkeen paussi, päikkärit - par olutta ja uusi 2-3 tunnin kirjoittaminen. Sen jälkeen illalliselle ja unten maille ja sitä rataa....Eikö kuulosta ainakin nostalgiselta?
        Mikä Sinut sinne Naxosiin saa uudelleen ja uudelleen? Miksi ei Taormina? Mikä hotelli olisi Naxosissa hyvä?
        Miten muuten on - miten pääsee lentokentältä parhaiten Naxisiin tai Taorminaan? Onko kuljetuksia vai taksi?


      • Don Matkaaja

        OHO - kuten huomaat, intoa on...ensin "hukkui" kirjoitus - ja sitten kuumissani jo toiseen kertaan, joten tekstiä kyllä tulee ja toisto on markkinoinissakin valttia - niin myös kysymyksissä...Kiitollisena odottelen infoa!


      • Naxos -fani sempre
        Don Matkaaja kirjoitti:

        OHO - kuten huomaat, intoa on...ensin "hukkui" kirjoitus - ja sitten kuumissani jo toiseen kertaan, joten tekstiä kyllä tulee ja toisto on markkinoinissakin valttia - niin myös kysymyksissä...Kiitollisena odottelen infoa!

        Hei, nyt käy jo kateeksi! Taormina on kyllä kirjailijalle paras mahdollinen paikka!! Että mene ihmeessä sinne. Varmasti saat kirjan siellä valmiiksi.
        Ajattelin aluksi, että haluat liikkua siellä tuon 3 viikon aikana enemmänkin.
        Taormina on sitten ihan hyvä paikka jos vietät enemmän aikaa yhdessä paikassa.
        Sieltä, kun on sitten lähdettävä linja-autolla aina alas jos haluaa esim, Palermoon, Naxosiin, Cataniaan...
        Taormina on todella kaunis kaupunki ja sen mahtavampia maisemia ei mistään löydy.
        Taorminassa kannattaa käydä kaupungin puutarhassa, se näyttää kuvissa niin kauniilta. (en ole siellä vielä itse käynyt, mutta nyt seuraavalla matkallani aion sinne mennä. Kuvia sieltä on tässä ketjussa!! Käy vilkaisemassa.)
        Itse siis ihastui Naxosiin 14 vuotiaana, kun menimme sinne sisareni kanssa Jyväskylästä autolla! Sen jälkeen minun vain oli pakko päästä sinne joka kesä 2 viikoksi.
        Siellä vaan on niin kaunista, ihmiset ihania, ruoka hyvää, kukkia = kun olen kukkahullu, ja niitä on todella paljon puissa, pensaissa...
        Mahtavat on nuo maisemat Taorminasta alas Naxosiin. Ehkä jonakin päivänä sinulla on aikaa ja haluat kävellä Taorminasta alas Naxosiin. Sitä suosittelen. Tuo mahtava maisema on koko ajan edessäsi, sypressit tuoksuvat, sirkat sirittävät... Matkaa Taorminasta Naxosiin on vain 6km, että aika lyhyt se matka kuitenkin on. Linja-autoja menee n. puolentunnin välein. Ja matka edestakaisin maksaa vain 2,70e.
        Itselleni käy muuten välillä noin, että kirjoitus hukkuu. Ja sitten, kun laittaa uuden niin molemmat ilmestyvät sitten yht´aikaa tänne.
        Voi, että saisinpa itse olla Naxosissa 3 viikkoa. Taitaa jäädä nyt yhteen viikkoon, mutta hyvä jos edes sen aikaa saa siellä olla.
        Haaveilen myöhemmin pienen talon ostosta Naxosista. Sitten voisi olla pidempiä aikoja siellä...
        Ja tuo kirjankirjoitus olisi yksi haaveeni myös.
        Tulee sinulla olemaan mahtava "työpaikka" 3 viikon ajan, onnittelut!
        Jos tulee jotain kysyttävää niin vastailen mielelläni jos vain osaan :).
        T. Naxos -fani sempre


      • Naxos -fani sempre
        Don Matkaaja kirjoitti:

        OHO - kuten huomaat, intoa on...ensin "hukkui" kirjoitus - ja sitten kuumissani jo toiseen kertaan, joten tekstiä kyllä tulee ja toisto on markkinoinissakin valttia - niin myös kysymyksissä...Kiitollisena odottelen infoa!

        Hei vielä! Catanian kentältä pääsee linja-autolla Taorminaan (tai ainakin Naxosiin asti). Itselläni oli syyskuussa vain pelkät lennot Cataniaan. Me pääsimme silloin aurinkomatkojen kyydillä Cataniasta Naxosiin. Että jos näet kentällä aurinkomatkojen tai finnmatkojen linja-autoja niin voisit kysyä pääsisikö kyytiin... Me siis päästiin ja kyyti maksoi 20e per lärvi. Kysyin oppaalta mitä matka olisi maksanut paikallisella linja-autolla niin hän vastasi, että 6,80! Oli joku aurinkomatkojen lisä?
        Taxi on sitten tosi kallis, että sitä ei kannata kyllä käyttää. Matka Naxosista taxilla Etnalle maksaisi kuulema 170e. En tiedä tarkkaa km määrää, mutta ehkä n.10-20km tuo matka on. Eli kalliit on kilometrit taxilla? Cataniasta matkaa Naxosiin on n50km.
        En osaa sanoa onko linja-autoa vaihdettava sitten Naxosissa vai meneekö kentältä autoa suoraan Taorminaan asti. (Luulisi, että auto menisi Taorminaan asti, mutta varma en siis ole)
        Naxosista on kyllä sitten helppo mennä Taorminaan. Ja paikalliset kyllä neuvovat ja ovat avuliaita. Että perille kyllä pääset :). T. Naxos -fani sempre


      • Don Matkaaja
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei, nyt käy jo kateeksi! Taormina on kyllä kirjailijalle paras mahdollinen paikka!! Että mene ihmeessä sinne. Varmasti saat kirjan siellä valmiiksi.
        Ajattelin aluksi, että haluat liikkua siellä tuon 3 viikon aikana enemmänkin.
        Taormina on sitten ihan hyvä paikka jos vietät enemmän aikaa yhdessä paikassa.
        Sieltä, kun on sitten lähdettävä linja-autolla aina alas jos haluaa esim, Palermoon, Naxosiin, Cataniaan...
        Taormina on todella kaunis kaupunki ja sen mahtavampia maisemia ei mistään löydy.
        Taorminassa kannattaa käydä kaupungin puutarhassa, se näyttää kuvissa niin kauniilta. (en ole siellä vielä itse käynyt, mutta nyt seuraavalla matkallani aion sinne mennä. Kuvia sieltä on tässä ketjussa!! Käy vilkaisemassa.)
        Itse siis ihastui Naxosiin 14 vuotiaana, kun menimme sinne sisareni kanssa Jyväskylästä autolla! Sen jälkeen minun vain oli pakko päästä sinne joka kesä 2 viikoksi.
        Siellä vaan on niin kaunista, ihmiset ihania, ruoka hyvää, kukkia = kun olen kukkahullu, ja niitä on todella paljon puissa, pensaissa...
        Mahtavat on nuo maisemat Taorminasta alas Naxosiin. Ehkä jonakin päivänä sinulla on aikaa ja haluat kävellä Taorminasta alas Naxosiin. Sitä suosittelen. Tuo mahtava maisema on koko ajan edessäsi, sypressit tuoksuvat, sirkat sirittävät... Matkaa Taorminasta Naxosiin on vain 6km, että aika lyhyt se matka kuitenkin on. Linja-autoja menee n. puolentunnin välein. Ja matka edestakaisin maksaa vain 2,70e.
        Itselleni käy muuten välillä noin, että kirjoitus hukkuu. Ja sitten, kun laittaa uuden niin molemmat ilmestyvät sitten yht´aikaa tänne.
        Voi, että saisinpa itse olla Naxosissa 3 viikkoa. Taitaa jäädä nyt yhteen viikkoon, mutta hyvä jos edes sen aikaa saa siellä olla.
        Haaveilen myöhemmin pienen talon ostosta Naxosista. Sitten voisi olla pidempiä aikoja siellä...
        Ja tuo kirjankirjoitus olisi yksi haaveeni myös.
        Tulee sinulla olemaan mahtava "työpaikka" 3 viikon ajan, onnittelut!
        Jos tulee jotain kysyttävää niin vastailen mielelläni jos vain osaan :).
        T. Naxos -fani sempre

        No hjuva! - itsekin olin siinä ajatuksessa, että Taormina olisi sopiva tukikohta. Sain siis vahvistusta uskolle... ja sen varassahan koko elo pyörii.
        Vai JKL:stä autolla,,,Samasta suunnasta veri vetänee tuohon suuntaan. Käväisin kirjamessuilla juuri JKL:ssä katsastamassa viimeisimpiä uutisia "alalta".
        Tutkailin juuri, että sattuupi joku juhlapyhä Sisilialaisille 24-25 pvän aikoihin - joten mielenkiintoinen nähdä mitä se käytännössä tarkoittaa..Ja Vappu...
        Mahtavia vinkkejä - varsinkin tuo "vakuuttelu" Taorminan oikeellisuudesa.
        Oluet tarjoan - tai viinin - mikäli vain satutaan samojen astioiden äärelle.


      • Naxos -fani sempre
        Don Matkaaja kirjoitti:

        No hjuva! - itsekin olin siinä ajatuksessa, että Taormina olisi sopiva tukikohta. Sain siis vahvistusta uskolle... ja sen varassahan koko elo pyörii.
        Vai JKL:stä autolla,,,Samasta suunnasta veri vetänee tuohon suuntaan. Käväisin kirjamessuilla juuri JKL:ssä katsastamassa viimeisimpiä uutisia "alalta".
        Tutkailin juuri, että sattuupi joku juhlapyhä Sisilialaisille 24-25 pvän aikoihin - joten mielenkiintoinen nähdä mitä se käytännössä tarkoittaa..Ja Vappu...
        Mahtavia vinkkejä - varsinkin tuo "vakuuttelu" Taorminan oikeellisuudesa.
        Oluet tarjoan - tai viinin - mikäli vain satutaan samojen astioiden äärelle.

        testaus


    • Naxos -fani sempre

      Hei! Käy katsomassa tuon otsakkeen alla = Naxos ja Taormina 3. Siellä on niitä valokuvia Taorminasta. Ne on niin hyvät kuvat, että sen parempia en ole täällä netissä Taorminasta nähnyt. Siinä myös kuvia sieltä kaupungin puutarhalta.
      Tuo kuvissa oleva Wunderbar on sitten muuten kallis paikka. Cappuccino siellä maksoi 4,40e (kun se muualla maksaa n.2e) Samoin cola siellä maksoi 4,40e ja cola kaupassa maksaa 0,50e. Taorminassa on hieman korkeampi hintataso muutenkin, kuin Naxosissa.
      Tuolla Naxos ja Taormina 3 otsakkeen alla on myös yksi englanninkielinen matkakertomus. Siinä on hyvää tietoa Naxosin joistakin ravintoloista! Mitä ruokia he olivat siellä syöneet ja mitä ne olivat maksaneet jne.
      Olut on muuten sitten hyvää. Suosittelen Morettia ja Messinaa :). T. Naxos -fani sempre

    • Naxos -fani sempre

      Hei! Tämä on nyt taas testi kirjoitus, jolla saan tänne tulemaan tuon hukkuneen kirjoitukseni. Näin tulevat molemmat näkyviin? T. Naxos -fani sempre

    • Naxos -fani sempre

      Hei! Ei anna tämä kone taas vastata sinun kirjoitukseen, ihmeellistä.
      No yritän uudelleen.
      Hyvä jos kirjoituksestani oli sinulle jotakin apua.
      Tuo juhlapyhä saattaa tarkoittaa jotakin kulkuetta tai hevoskärryillä ajoa. Kulkueita siellä on aika usein. Ja ilotulituksia myös. Toukokuun lopussa, kun siellä olin oli joka ilta ilotulitukset. Näyttää hienolta siellä illalla merenyllä.
      Kyselit tuolla jossain rullaluistelusta. Jalkakäytävät on siellä aika kapeita ja ihmisiä liikkuu aina paljon. Mutta kyllä sieltä varmaan jostain löytyy paikka missä voisi myös luistella. Kunhan et ota vauhtia Taorminasta :). (joku sinulle näytti vastaavankin jo tyyliin, että laita viestiä jos selvisit hengissä)
      Katsotaan tuleeko tämä viesti nyt näkyviin Jatkan sitten toisella :). T. Naxos -fani sempre

    • Naxos -fani sempre

      Hei!
      Nyt se sitten toimi.
      Niin piti kysyä, että oletko lukenut kirjan nimeltä: Taormina rakastettuni? Sen on kirjoittanut joku suomalainen mies (hänen nimeään en muista).Nyt hän on tehnyt ainakin kerran runomatkan Taorminaan (20 henkeä lähti hänen mukaansa sinne...)
      Taormina on kyllä mahtava ympäristö kirjailijoille!
      Itse tilasin vasta kirjan Sisilia tulenjumalten saari. Se taitaakin sitten olla se toinen Sisiliasta koskaan kirjoitettu kirja, heh.
      Saa nyt nähdä milloin minä sinne Naxosiin pääsen. Yritys on kyllä kova. Tekisi mieli kanssa ottaa lennot ja olla siellä 2 viikkoa. Eihän sitä tiedä vaikka siellä törmäisimmekin.
      Mitä hotellia Taorminasta varailit?
      T. Naxos -fani sempre

      • Don Matkaaja

        Eipä ole moiset kirjat kynsiin tarttuneet. Hotellipuoli on vielä auki, täytynee ensiviikolla joku varata, josko menisi pariksi päiväksi aluksi. Voisi sitten paikanpäällä tehdä "muuton" - jos/kun havaitsee sopivamman kortteerin. Onko Sinulla tiedossa joku, jota voisit suositella?


      • Don Matkaaja

        Lukaisin tuolta muualta Sisiliajuttuja ja täytyyäpä todeta sinut varsin aktiiviseksi markkinoinjaksi. Heh, ala sinäkin kirjoittamaan kirjaa, tekstiä ainakin näyttää putoavan siihen mallliin, ettei sisällöstä ainakaan pulaa tule.


      • Naxos -fani sempre
        Don Matkaaja kirjoitti:

        Lukaisin tuolta muualta Sisiliajuttuja ja täytyyäpä todeta sinut varsin aktiiviseksi markkinoinjaksi. Heh, ala sinäkin kirjoittamaan kirjaa, tekstiä ainakin näyttää putoavan siihen mallliin, ettei sisällöstä ainakaan pulaa tule.

        Hei Don! Olen kyllä ollut aktiivinen, kuten huomasit. Mutta, kun aihe on niin hyvä :). Turhaan en sitä kehu, vaikka jotkut täällä sitä mieltä ovatkin. Hyvä, ettei tappeluksi mene välillä nämä kirjoittelut? Ja toisia koko aihe ei edes kiinnosta, mutta on ihan pakko tulla väliin kommentoimaan...
        No, mutta jos minä olen aktiivinen niin on myös tuo x.x.71 ja vielä salapoliisi ainesta?
        Miestäni kiinnostaisi kyllä nuo metsäpuolen asiat...
        Minua tuo sinun Taormina kirja! Käsitinkö nyt oikein, että kirjoitat kirjan Taorminasta? Jos näin on ostan heti ensimmäisen!! Laita tietoa kirjastasi tänne sivuille, kun se valmistuu.
        Jos minä kirjoittaisin kirjan Naxosista/Taorminasta se ei olisi perinteinen, kirjoitettu kirja. Vaan siinä olisi paljon valokuvia maisemista, kukista... Sellaista kirjaa itse kaipailen! En välitä hirveästi historiasta ja niitä kirjoja jo löytyy ennestään. Jotakin uutta pitäisi saada ja nopeasti.
        Taorminan hotelleissa en ole itse ollut. Eräs Sisilialainen ystäväni on ollut töissä Taorminan hotellissa nimeltä, Ariston. Se on varmasti hyvä hotelli. Paljon siellä kuitenkin on hotelleja. Etsi sellainen mistä hyvät maisemat Naxosin lahdelle! Siinä silmä lepää ja sielu...
        T. Naxos -fani sempre
        ps. älä unohda ilmoittaa kirjasi valmistumisesta!


      • Don Matkaaja /RL
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei Don! Olen kyllä ollut aktiivinen, kuten huomasit. Mutta, kun aihe on niin hyvä :). Turhaan en sitä kehu, vaikka jotkut täällä sitä mieltä ovatkin. Hyvä, ettei tappeluksi mene välillä nämä kirjoittelut? Ja toisia koko aihe ei edes kiinnosta, mutta on ihan pakko tulla väliin kommentoimaan...
        No, mutta jos minä olen aktiivinen niin on myös tuo x.x.71 ja vielä salapoliisi ainesta?
        Miestäni kiinnostaisi kyllä nuo metsäpuolen asiat...
        Minua tuo sinun Taormina kirja! Käsitinkö nyt oikein, että kirjoitat kirjan Taorminasta? Jos näin on ostan heti ensimmäisen!! Laita tietoa kirjastasi tänne sivuille, kun se valmistuu.
        Jos minä kirjoittaisin kirjan Naxosista/Taorminasta se ei olisi perinteinen, kirjoitettu kirja. Vaan siinä olisi paljon valokuvia maisemista, kukista... Sellaista kirjaa itse kaipailen! En välitä hirveästi historiasta ja niitä kirjoja jo löytyy ennestään. Jotakin uutta pitäisi saada ja nopeasti.
        Taorminan hotelleissa en ole itse ollut. Eräs Sisilialainen ystäväni on ollut töissä Taorminan hotellissa nimeltä, Ariston. Se on varmasti hyvä hotelli. Paljon siellä kuitenkin on hotelleja. Etsi sellainen mistä hyvät maisemat Naxosin lahdelle! Siinä silmä lepää ja sielu...
        T. Naxos -fani sempre
        ps. älä unohda ilmoittaa kirjasi valmistumisesta!

        Kirjan kirjoitan Taorminassa, en Taorminasta. Metsäalasta kirjoitan; sen kummallisuuksista, haasteista, mahdollisuuksista, lainalaisuuksista ja jopa laittomuuksista.Siinä mielessä tuo saari tarjoaa oivat ja ideologiset puitteet.... Innokkaana valokuvaajana kyllä uskon saavani aikaan kohtuullisen laajan valokuvakavalgadin, jota kukaan ei voi välttyä nettisivuiltani bongaamasta,,,kun vain aiko koittaa....Eli ei enää kauaa...


      • Naxos -fani sempre
        Don Matkaaja /RL kirjoitti:

        Kirjan kirjoitan Taorminassa, en Taorminasta. Metsäalasta kirjoitan; sen kummallisuuksista, haasteista, mahdollisuuksista, lainalaisuuksista ja jopa laittomuuksista.Siinä mielessä tuo saari tarjoaa oivat ja ideologiset puitteet.... Innokkaana valokuvaajana kyllä uskon saavani aikaan kohtuullisen laajan valokuvakavalgadin, jota kukaan ei voi välttyä nettisivuiltani bongaamasta,,,kun vain aiko koittaa....Eli ei enää kauaa...

        Hei! En ollutkaan ihan varma käsitinkö oikein...
        Mutta ei se mitään, maisemakuvat Taorminasta on sitten ainakin nähtävä. Odotellaan sitten niitä ja matkoja. Hyvää matkaa sinulle! Ja muista piipahtaa täällä sivulla, kun matkaltasi palaat.
        T. Naxos -fani sempre


      • luettu on

        "Niin piti kysyä, että oletko lukenut kirjan nimeltä: Taormina rakastettuni? Sen on kirjoittanut joku suomalainen mies (hänen nimeään en muista).Nyt hän on tehnyt ainakin kerran runomatkan Taorminaan (20 henkeä lähti hänen mukaansa sinne...)"

        Luin tuon kirjan muutama päivä sitten. Kirjan on kirjoittanut Matti Särkkä. Kirjailija (kirjan päähenkilö) oli myös Naxosessa ja asui Sant Antoniossa.


      • Naxos -fani sempre
        luettu on kirjoitti:

        "Niin piti kysyä, että oletko lukenut kirjan nimeltä: Taormina rakastettuni? Sen on kirjoittanut joku suomalainen mies (hänen nimeään en muista).Nyt hän on tehnyt ainakin kerran runomatkan Taorminaan (20 henkeä lähti hänen mukaansa sinne...)"

        Luin tuon kirjan muutama päivä sitten. Kirjan on kirjoittanut Matti Särkkä. Kirjailija (kirjan päähenkilö) oli myös Naxosessa ja asui Sant Antoniossa.

        Hei! Mielestäni hän oli majoittuneena juuri Taorminassa olisiko ollut Soleado hotellissa? Tälläinen muistikuva minulle jäi. T. Naxos -fani sempre


      • asui sielläkin
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Mielestäni hän oli majoittuneena juuri Taorminassa olisiko ollut Soleado hotellissa? Tälläinen muistikuva minulle jäi. T. Naxos -fani sempre

        Tuo Soleado hotelli ei ole minulle tuttu, joten en kiinnittänyt siihen huomiota. Sant Antonio on jäänyt tältä palstalta mieleen, joten siksi se oli "yllättävää". Kirjoitan tähän pari pätkää kirjasta.

        "Olin hankkinut Naxoksesta asunnon, Villa Sant'Antoniosta. Ikkunastani näkyisi suoraan Etnalle.

        Parvekkeen toisesta päästä voisin ihailla suuria sembroja ja valtavan korkeaksi kasvanutta norfolkinaraukariaa eli huonekuusta; parvekkeen toisesta päästä näkisin arkeologisille kaivauksille, missä kasvoi rottinkia, papyruskaislaa ja sädekaislaa, viikunakaktuksia, sitruspuita ja johanneksenleipäpuita, plataaneja, eukalyptuksia ja aitosypressejä."
        s.65

        "Asuttuani pari päivää Sant'Antoniossa muistin motorinoni. Se oli kiireessä unohtunut Gigi Samperin bottegan nurkalle."
        s.66

        "Asuin yksin Sant'Antoniossa turistikauden loppuun ja muutin takaisin Monte Veneren taloon, jonka makuuhuoneen lattian omistajat olivat kesälomillaan korjanneet."
        s.67


      • Naxos -fani sempre
        asui sielläkin kirjoitti:

        Tuo Soleado hotelli ei ole minulle tuttu, joten en kiinnittänyt siihen huomiota. Sant Antonio on jäänyt tältä palstalta mieleen, joten siksi se oli "yllättävää". Kirjoitan tähän pari pätkää kirjasta.

        "Olin hankkinut Naxoksesta asunnon, Villa Sant'Antoniosta. Ikkunastani näkyisi suoraan Etnalle.

        Parvekkeen toisesta päästä voisin ihailla suuria sembroja ja valtavan korkeaksi kasvanutta norfolkinaraukariaa eli huonekuusta; parvekkeen toisesta päästä näkisin arkeologisille kaivauksille, missä kasvoi rottinkia, papyruskaislaa ja sädekaislaa, viikunakaktuksia, sitruspuita ja johanneksenleipäpuita, plataaneja, eukalyptuksia ja aitosypressejä."
        s.65

        "Asuttuani pari päivää Sant'Antoniossa muistin motorinoni. Se oli kiireessä unohtunut Gigi Samperin bottegan nurkalle."
        s.66

        "Asuin yksin Sant'Antoniossa turistikauden loppuun ja muutin takaisin Monte Veneren taloon, jonka makuuhuoneen lattian omistajat olivat kesälomillaan korjanneet."
        s.67

        Hei!
        Hän on siis ollut tuolla Antoniolla.
        Eikös kuulostakin ihanalta tuo kuvaus Antonion parvekkeelta?
        Siellä on niin paljon erilaisia puita, kukkia...
        Luonto Sisiliassa on aivan mahtava!
        T. Naxos -fani sempre


      • Sant Antonio
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Hän on siis ollut tuolla Antoniolla.
        Eikös kuulostakin ihanalta tuo kuvaus Antonion parvekkeelta?
        Siellä on niin paljon erilaisia puita, kukkia...
        Luonto Sisiliassa on aivan mahtava!
        T. Naxos -fani sempre

        Et varmastikaan ole turhaan kehunut Antoniota. Paikka kuullostaa hyvältä niin sinun kuin tuon kirjailijankin kirjoituksissa. Olen täysin vakuuttunut, että minulle tuo paikka on oikea kun Naxokseen menen. Hienoa, että jaksat kirjoittaa ja vastailla Naxosesta, sekä kaikesta siihen liittyvästä.


      • Naxos -fani sempre
        Sant Antonio kirjoitti:

        Et varmastikaan ole turhaan kehunut Antoniota. Paikka kuullostaa hyvältä niin sinun kuin tuon kirjailijankin kirjoituksissa. Olen täysin vakuuttunut, että minulle tuo paikka on oikea kun Naxokseen menen. Hienoa, että jaksat kirjoittaa ja vastailla Naxosesta, sekä kaikesta siihen liittyvästä.

        Hei! Kiitoksia sinulle!
        Tämä on minulle niin mieluinen aihe/paikka, että joidenkin mielestä jaksan liikaakin :).
        Minusta on mukava kirjoitella täällä juuri sinunlaisillesi ihmisille.
        Toiset osaavat arvostaa avuliaita ihmisiä.
        Toisten taas ikäväkyllä, on pakko tulla tänne pilaamaan, kerta toisensa perään hyvä asia?
        Ja se on todella harmi.
        Ja esim, nyt tuo Matti ja Maija juttu taas.
        Jokainen tekee niin, kuin itse haluaa?
        Mielestäni ei ole väliä tekeekö joku matkatoimisto matkoja kyseiseen hotelliin vai ei.
        Vaan pääasia kai on, että viihtyy valitsemassaan hotellissa itse?
        Sillähän ei sitten ole väliä jos joku muu ei viihdy samassa.
        Don kyllä varmasti löytää mieleisensä hotellin Taorminasta. Tämä oli vain vinkki tai jotain siihen suuntaan. (halusin korjata aikaisempaa tietoa Ariston hotellista...)
        Ja ainahan joku matkatoimisto matkoja hotelleihin tekee? Suomalainen tai sitten joku muu.
        No tämä tästä ja kommentteja varmaan seuraa jatkossakin jos vanhat merkit paikkansa pitää :).
        T. Naxos -fani sempre


      • samaa mieltä
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei! Kiitoksia sinulle!
        Tämä on minulle niin mieluinen aihe/paikka, että joidenkin mielestä jaksan liikaakin :).
        Minusta on mukava kirjoitella täällä juuri sinunlaisillesi ihmisille.
        Toiset osaavat arvostaa avuliaita ihmisiä.
        Toisten taas ikäväkyllä, on pakko tulla tänne pilaamaan, kerta toisensa perään hyvä asia?
        Ja se on todella harmi.
        Ja esim, nyt tuo Matti ja Maija juttu taas.
        Jokainen tekee niin, kuin itse haluaa?
        Mielestäni ei ole väliä tekeekö joku matkatoimisto matkoja kyseiseen hotelliin vai ei.
        Vaan pääasia kai on, että viihtyy valitsemassaan hotellissa itse?
        Sillähän ei sitten ole väliä jos joku muu ei viihdy samassa.
        Don kyllä varmasti löytää mieleisensä hotellin Taorminasta. Tämä oli vain vinkki tai jotain siihen suuntaan. (halusin korjata aikaisempaa tietoa Ariston hotellista...)
        Ja ainahan joku matkatoimisto matkoja hotelleihin tekee? Suomalainen tai sitten joku muu.
        No tämä tästä ja kommentteja varmaan seuraa jatkossakin jos vanhat merkit paikkansa pitää :).
        T. Naxos -fani sempre

        Eipä noille valittajien kommenteille kannata antaa kovin suurta arvoa. Tärkeintä on, että itse viihtyy hotellissa.

        Itseäni huvittaa nämä "omatoimimatkaajat", jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle ja halveksuvat pakettimatkailijoita. Olen matkustanut itsenäisesti sekä pakettimatkoilla ja aina olen ollut tyytyväinen.


      • Don Matkaaja /RL

        Napakymppi. Jopas oli nopea jäljitys. Kyllä, tuosta on kyse. Olen kohtuullisen aktiivisesti kirjoitellut viimeisien vuosien aikana metsäalan asioista mm. tuolla nettisivuillani. Riipaseppa siitä "uutiset" otsikon alta ja selaile....pääset vähän jyvälle ideologiastani...

        Notta tuota, näin on. Tuosta aiheesta olisi tarkoitus riipaista oma näkemys...aika näyttää mitä siitä tulee. Olosuhteista ei ainakaan pitäisi jäädä kiinni, heh. Eeeen - utelias ole, mutta x.x71, mistäpä pääsit jäljille?


    • Naxos -fani sempre

      Hei!
      Käy katsomassa tuolla aurinkomatkojen sivuilla.
      Siellä on paljon Taorminan hotelleja.
      Niistä on siellä myös videoesittely.
      Monte Tauro vaikuttaa tosi hyvältä, sieltä on näköala Naxosksen lahdelle!
      Aikaisemmin kerroin tuosta Ariston hotellista.
      Sekin näyttää ihan kivalta, mutta näköalan kohdalla sanottiin, että näkyy vuorenseinämä :).
      Edullisia hotelleja on varmasti tuo Soleado ja Splendid.
      Nämä edellä mainitut ovat siis aurinkomatkojen hotelleja.
      Finnmatkoilta löydät lisää...
      T. Naxos -fani sempre

      • maailmalta

        Minkä helvetin takia joku asuisi AM:n ja FM:n hotellissa ? Ihmisillä on netti, josta senkuin poimii haluamansa. Minä matkustan aina omatoimisesti ja kartan kuin ruttoa hotelleja missä suomalaiset asuvat jos niin haluaisin ,ottaisin kait koko matkankin heiltä. Tällaiset neuvot pistää kyllä itsenäisen matkailijan nauruhermot koville.


      • käytöstavat hukassa?
        maailmalta kirjoitti:

        Minkä helvetin takia joku asuisi AM:n ja FM:n hotellissa ? Ihmisillä on netti, josta senkuin poimii haluamansa. Minä matkustan aina omatoimisesti ja kartan kuin ruttoa hotelleja missä suomalaiset asuvat jos niin haluaisin ,ottaisin kait koko matkankin heiltä. Tällaiset neuvot pistää kyllä itsenäisen matkailijan nauruhermot koville.

        "Minkä helvetin takia joku asuisi AM:n ja FM:n hotellissa ?"

        Minä esitän vastakysymyksen. Miksi kukaan EI asuisi kyseisisssä hotelleissa? Et voi kuitenkaan välttää suomalaisia turisteja jos Naxokseen menet. Jokainen valitsee sen hotellin minne haluaa mennä ja kuka tahansa saa suositella hyväksi kokemaansa hotellia.

        "Tällaiset neuvot pistää kyllä itsenäisen matkailijan nauruhermot koville."

        Vähissä ovat huvisi jos tuo rasittaa nauruhermojasi..


    • naxos -fani sempre

      Hei!
      Joko olet palnnut matkalta?
      Millaista oli?
      Olin itse Naxosissa 20-27.4 ja sitten 11-18.5.
      Että samaan aikaan siellä oltiin, mutta ei satuttu
      samoille astioille :).
      Laitahan viestiä tulemaan mitä pidit paikasta ja saitko kirjan valmiiksi?
      T. Naxos -fani sempre

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe