volvo 2002 18hv

ilmaus

Koneessa tai oikeastaan ilmauksessa ongelmia.
Käsipumpussa siis pumpussa jolla ilmataan lienee vika, ilmaus ei sillä onnistu, kone ei käynnisty.
1)Täytin hienosuodattimen ilmaus korkista löpöllä ja kone pelittää hyvin. Seuraavana päivänä jouduin tekemään saman uudestaan. Minne löpö pakenee,suodatinkin oli meko tyhjä. Voisiko vika olla käsipumpuussa toisaalta miksi hienosuodatinkin oli käytön jälkeen melko tyhjä.
2) Onko koneessa jokin toinen pummppu joka imee löpöä tankista kun kone käy,käsipumppuhan ei sitä tee
3) Koneen käydessä s vetolaitteen öljykorkista pulppusi hieman öljyä tiiviste oli katkennut ,voiko pulppuaminen johtu jostakin muusta?

Näihinkun joku antaisi neuvoja pääsisin vesille

9

1213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelin

      kerran myös samaa ongelmaa. Minulla asia selvisi siten, että siinä käsipumpun vivussa on alussa pitkä ns tyhjä liike, jonka jälkeen vivussa tuntuu aika iso vastus ja alkaa sitten vasta varsinainen pumppausosuus. Minä siis lipsuttelin sitä tyhjää aluetta ja ihmettelin kun ei pumppaa. Se pumppausosuus siinä vivun liikkeen loppuosassa on siis aika lyhyt.

      • on kokeiltu

        ja temppu tiedossa ei auttanut kiitos


    • Mekaaninen siirtopumppu ottaa käyttönsä koneessa olevalta epäkeskoakselilta(nokka-akseli, väliakseli tms.). Tämän takia on käsinpumppauksessa koneen kampiakselia kiertämällä haettava kohta, jossa käsinpumppaus onnistuu. Toinen syy tässä tapauksessa voisi olla tämä: tiedossani on parikin tapausta nimenomaan näissä Volvon koneissa. Pumpun venttiili on irronnut pesästään, tarkemmin asiasta en tiedä. Jos muille on näin käynyt, voisivat ehkä kertoa tarkemmin.

      • on jo kokeiltu

        mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa


      • mysteerinen vika
        on jo kokeiltu kirjoitti:

        mutta tämä osoi kaksi siitä en ol kulluut enkä oikein ymmärrä kuka osaisi auttaa

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja


      • minor700
        mysteerinen vika kirjoitti:

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?


      • mainitsemani
        minor700 kirjoitti:

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?

        vika pumpussa oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85 . Se on ihan oikeasti tyyppivika sen aikaisissa pumpuissa ja uudemmissakin. Syy on 99 % siinä.
        T Seilaaja


      • vika
        minor700 kirjoitti:

        oli Volvon mallissa MD2B kauan sitten, venttiilit irtosivat siirtopumpussa.Minä sain ne pysymään napsauttamalla varovaisesti terävällä meisselillä venttiilien lähellä pumpun pohjassa niin että ne "kiilantuivat " kiinni.
        Olen kuullut että joissakin veneissä dieselin paluu loppuu tankin kannessa, silloin polttoaine voi juosta takaisin tankkiin,paluuletkun pitää mennä yhtä syvälle tankkiin kuin imu,mitä moottorimiehet sanoo tähän?

        oli ja on volvon 2003 28 hv vuodelta 85. Ostin siihen uuden pumpun vuonna 2003 ja siinä oli sama vika. Kyseessä on ihan oikesti tyypivika jonka myönsivät volvollakin ja uskon, että syy ilmaamisongelmaan on 98% siinä.
        T Seilaaja


      • mysteerinen vika kirjoitti:

        löytyy polttoainepumpun sisältä. Siellä on takaiskuventtiili jonka holkkilla on taipumuksena irrota. Itsellä on ollut sama vika kahdessa eri pumpussa. Moottorin käyntiin venttiilin korkkaaminen ei vaikuta mutta suodattimien vaihdossa kun sudattimet ovat tyhjät polttoaineesta ei konetta pysty ilmaamaan. Nyt irroitat polttoainepumpun ja aukaiset sen ja toteat tapahtuneen. Löydät pumpun sisältä jousen pienen muovilevyn ja sen holkin. Laitat ne takaisin järjestyksessä ensin jousi sitten pikku muovilevy ja sit napsautat holki päälle ja toimii. Holkki kannattaa yrittää liimata kiinni jolain polttoainetta kestävällä liimalla jotta se ei taas irtoaisi, näin nimittäin tapahtuu aina uudestaan ja uudestaan.
        T Seilaaja

        Minulla on VP 2002 -89. Siinä oli myös vastaava vika, että keväällä suodattimien vaihdon jälkeen ei polttoainetta tahtonut saada millään käsivivulla pumpatuksi riittävästi. Kesäisin kone kyllä kävi hyvin.
        Avoin pumpun ja siellä oli tosiaan toinen takaiskuventtiili irti. Tein kalliin ratkaisun ja ostin uuden pumpun pari vuotta sitten. sen jälkeen on pelittänyt. Mutta kun tämä näyttää olevan tyyppivika, voisi korjaaminenkin olla järkevää, jollei sitä vikaa ole parannettu uusissa varaosapumpuissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rakastatko?

      Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3085
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

      1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

      Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

      Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1555
    5. Oot ilkee paha noita

      Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1339
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

      Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1318
    7. Aaamu on täällä taas!

      Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

      Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1263
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

      Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1240
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

      Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1222
    Aihe