Sinne katosi runo aina valppaan vartijamme toimesta. En protestoi.
Hauskuudesta huolimatta pidän muihin automerkkeihin ja niiden omistajiin/ajajiin/ihailijoihin kohdistuvaa irvailua palstamme perinteiden vastaisena.
No, tietysti tuon runon olisi voinut nähdä laajemminkin tarkoittavan ylipäätään kaikenlaista mautonta auton tuunarointia merkkiin katsomatta. Onhan näitä tunaajia vieraillut alfistienkin joukossa. Yksi jopa taisi vaihtaa Toyotaan.
Sinne meni
17
1491
Vastaukset
- Scuderia QV
Minkälainen hengentuotos oli kyseessä? Jos taso oli sama kuin seuraavalla, en yhtään pistä poistamista pahakseni:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=583&posting=22000000001003155
Mistä syystä muuten jaksat edelleen irviä tuosta herra Koosta? Ei kai Alfan ostaminen ole mikään pyhä lupaus sitoutua aina ja iankaikkisesti vain käärmemerkkiä kantavien kulkineiden omistajuuteen tai, jos edellämainittu ei syystä tai toisesta onnistu, vetäytyä munkiksi luostariin? Juuri taisit itse peräänkuuluttaa palstan perinteisiin kuuluvaa suvaitsevaisuutta.
Jos nyt totta puhutaan niin kyllähän minäkin sompaisin mieluummin Supra Twin Turboa kuin 156:sta. Olkoonkin, että Tojon sisustus on kuin Carina E:stä lainattu, Anjoviksessakin on aistikkaampi.- Scuore sportivo
En tiedä missä vika, mutta ainakin minun mielestäni tuo Ya -palstalla oleva runo oli huvittava...=)
Kyllä tuollainen Supra TT varmaan aika ripeä laitos on, mutta jos Alfalta löytyisi vastaava malli, niin ei tarvisi miettiä kumman valitsee.. No, en kyllä asettaisi sitä GTA:kaan vaihtoehdoksi. Makuasioita. - V.Jano
"Ei kai Alfan ostaminen ole mikään pyhä lupaus sitoutua aina ja iankaikkisesti vain käärmemerkkiä kantavien kulkineiden omistajuuteen tai, jos edellämainittu ei syystä tai toisesta onnistu, vetäytyä munkiksi luostariin?"
Tuossahan ne vaihtoehdot kutakuinkin ovat, hyvin olet asioista perillä.
"Jos nyt totta puhutaan niin kyllähän minäkin sompaisin mieluummin Supra Twin Turboa kuin 156:sta."
Minä en. Jos SW jostakin syystä pitäisi päivittää eikä 156:sta saisi ostaa, niin vaihtoehdot taitaisivat liikkua linjalla 166, Lancia Kappa/Lybra/Thesis tai Stilo MultiWagon. Ja jos joku kiveksiä oikein puristaisi, niin Saab 9-5 voisi myös tulla kysymykseen. Mikäli perhetilanne sallisi urheilullisemman kulkineen hankinnan, niin valmistusmaan valinta olisi vielä helpompaa. Supran hinnalla saanee jo kivoja Maserateja ja jopa Ferrareitakin. Eikä niitä edes tarvitse ajaa GTI-Magazine lippis päässä! - Scuderia QV
Scuore sportivo kirjoitti:
En tiedä missä vika, mutta ainakin minun mielestäni tuo Ya -palstalla oleva runo oli huvittava...=)
Kyllä tuollainen Supra TT varmaan aika ripeä laitos on, mutta jos Alfalta löytyisi vastaava malli, niin ei tarvisi miettiä kumman valitsee.. No, en kyllä asettaisi sitä GTA:kaan vaihtoehdoksi. Makuasioita.Nii-in, ilman muuta vastaava Alfa houkuttelisi enemmän, jos sellainen ylipäänsä olisi olemassa. Vaan kun ei ole. Valitettavasti valikoimassa ei tällä hetkellä ole yhtään lämminveristä urheiluautoa, GTV/Spiderkin keikkuu etuvetonsa ja max. 220 heponsa vuoksi bulevardisportin puolella. Harmittaa myöntää, sillä tänään vastaantullut Spiderkin oli erittäin kaunis auto.
Eihän se Supra tietenkään edusta veistoksellista muotoilua tai pistämätöntä tyylikkyyttä. On kuitenkin kylmä tosiasia, että siitä saa pienellä ronkkimisella sen verran hötyä, että se luuttuaa GTA:lla lattiat. Kai sillekin pitää näin numerovammaisena insinöörinplanttuna jotain arvoa antaa. - Scuderia QV
V.Jano kirjoitti:
"Ei kai Alfan ostaminen ole mikään pyhä lupaus sitoutua aina ja iankaikkisesti vain käärmemerkkiä kantavien kulkineiden omistajuuteen tai, jos edellämainittu ei syystä tai toisesta onnistu, vetäytyä munkiksi luostariin?"
Tuossahan ne vaihtoehdot kutakuinkin ovat, hyvin olet asioista perillä.
"Jos nyt totta puhutaan niin kyllähän minäkin sompaisin mieluummin Supra Twin Turboa kuin 156:sta."
Minä en. Jos SW jostakin syystä pitäisi päivittää eikä 156:sta saisi ostaa, niin vaihtoehdot taitaisivat liikkua linjalla 166, Lancia Kappa/Lybra/Thesis tai Stilo MultiWagon. Ja jos joku kiveksiä oikein puristaisi, niin Saab 9-5 voisi myös tulla kysymykseen. Mikäli perhetilanne sallisi urheilullisemman kulkineen hankinnan, niin valmistusmaan valinta olisi vielä helpompaa. Supran hinnalla saanee jo kivoja Maserateja ja jopa Ferrareitakin. Eikä niitä edes tarvitse ajaa GTI-Magazine lippis päässä!Niin, enpä minäkään tarkoittanut että Supran hankintaan passaavalla rahamäärällä ryntäisin juuri toyotakaupoille. Yritin vain sanoa, että on se minusta kuitenkin 156:sta haluttavampi auto, jos kohta kalliimpikin. Kaikki kunnia 156:lle, mutta perheauto ja urheiluauto painivat kuitenkin eri sarjoissa.
Itse en ole oikein Maseratien muotoilulle lämmennyt, ehkä tuota 3200:sta lukuunottamatta. Ferrarit sattuvat kyllä omaan silmään luonnikkaasti, mutta käsi sydämellä: Kellä on varaa ylläpitää vanhaa Ferraria Suomessa? Ei minulla ainakaan, valitettavasti. Vilkkaammin liikkuvaa kulkinetta hankittaessa olisi siis varmaan etsittävä helpotusta jostain BMW-Porsche-akselilta, olkoonkin, ettei niissä ole sitä samaa tunteen paloa kuin italialaisissa lämminverisissä. Voi kun Brerasta tulisi tuotantomalli, voisi minullakin sitten 20 vuoden päästä olla varaa sellaiseen käytettyyn.
Mainittakoon vielä että tämä oli vain akateemisluonteista pohdiskelua, ei ole ollut iloa ajaa millään Porschella eikä Ferrarilla, ei edes "paremmilla" Bemareilla. Mutta muotoiluahan voi arvostella ilman sen kummempaa kokemusta.
- 166
No nyt aletaan jo liikkua eettisen itsesensuurin ylärajoilla. Ei tuo räppi nyt niin paha ollut etteikö sen olisi voinut useampikin saada lukea. Niinkuin itse totesit kyseessä oli eräänlaisen tyypin humoristinen kuvaus, se että henkilö liikkui Tojolla ei varmaankaan ole se keskeisin piirre tässä.
Idea AR156:lle (vai kuka sen Tojo-Räpin nyt olikaan kirjoittanut) jolla voit "kompensoida" aiheuttamasi sielulliset vahingot: Kirjoita itseironinen räppi kaikista Alfakuskeista ja niitten ajatuksista, fiiliksistä ja tekemisistä. Taitaa olla aika vaikea tarkemmin ajateltuani mutta pitäis ainakin olla julkaisukelpoinen jos kirjoittaja tulee omasta leiristä.- Scuderia QV
Kannatan.
- hande
Itselläni on pitkään kutkutellut tarina Alfisteista ja heidän Rakkaastaan.
En ole oikein uskaltanut kirjoittaa, kaikkien huumori ei varmasti riitä... - Scuderia QV
hande kirjoitti:
Itselläni on pitkään kutkutellut tarina Alfisteista ja heidän Rakkaastaan.
En ole oikein uskaltanut kirjoittaa, kaikkien huumori ei varmasti riitä...Kaikkia on kuitenkin mahdoton miellyttää. Toimikoon vaikka itselleen nauramisen peruskurssina.
- Jönsson
No, niin. Tarkennettakoon nyt, että minä en vaatinut kyseisen rapin poistamista, totesinpahan vain, että en nyt protestoikaan.
Meillä on täällä hyvä ja humoristinen, itseironinenkin henki, jota provokaattorit arvostavat vielä vähemmän kuin autojamme, josta syystä palstamme enimmäkseen saa olla rauhassa idiotismilta. Siksi olin juuri väkertämäisilläni rappiin vastausta, jossa olisin todennut, että "ihan hyvää suolentäytettä, mutta kannattaa olla varovainen, ettei aikaansaa hirvittävää vastalausevyöryä, joka peittää kohta alleen kaiken - sekä asiallisen että humoristisen keskustelun."
Vastaus ei mennyt koskaan perille, koska alkuperäinen kirjoitus oli tällä välin poistettu. Arvelin, että joku varmaankin kommentoi kohta sensurointia, joten voin avata sen keskustelun itsekin.
Scuderialle: se viittaus K:n Toyotaan oli kylläkin tarkoitettu osoittamaan, etteivät nämä rintamalinjat sittenkään niin ylittämättömiä ole, mutta kieltämättä hommaan tuli väkisinkin mukaan ironiaa, ei voi mitään.
Itseironiasta puheenollen taas: kyllä noissa Handen jutuissa ovat merkkivalot vilkkuneet ja moottorit kiehuneet Alfoissakin, ja Mersulla on poliisi ottanut moottoritiellä kiinni.
AR: 156:lle. Älä silti masennu. Rapatessa roiskuu. - tai
onneksi ei ole enää kuuma ja pipokin on vielä talvisäilössä.
Siis: viestejä poistuu vain jos niistä joku valittaa, ja poistaja olen joko minä tai ylläpito; user-complaintit menevät molemmille. - hande
Scuderia QV kirjoitti:
Kaikkia on kuitenkin mahdoton miellyttää. Toimikoon vaikka itselleen nauramisen peruskurssina.
On juuri tuo. Tiedän varsin hyvin että höpinöitäni
lukee usea valveutunut persoona.
Tiedän myös että koko joukko ei suuri surminkaan avaa tekstiä, jonka kirjoittaja on "hande".
Onneksi on tämä ihana valinnan vapaus...
Olen toki jorinoissani arvostellutkin Alfaa, mutta kysymys kuuluu, kenellä on oikeus arvostella Alfaa ellei juuri Alfistilla itsellään?
Mutta, siinä kirjoittamattomassa jutussani olen mielikuvissani ajatellut meitä Romeo-henkilöitä ulkopuolisin silmin katsottuna.
Eräänlaisena karikatyyrihahmona.
Mies jolle sattuu kaikenlaista, mutta tavalla tai toisella kaikki kulminoituu Alfa- Romeoon.
Henkilön sitä itse syvällisemmin tiedostamatta.
Voisi olla rankan huumorin paikka...
Sitten, tunnin kuluttua joku valittaa ylläpitoon Oman Merkin halveeramisesta, ja sepä siitä! - AR156
"...jolla voit "kompensoida" aiheuttamasi sielulliset vahingot: Kirjoita itseironinen räppi ... pitäis ainakin olla julkaisukelpoinen jos kirjoittaja tulee omasta leiristä."
Kokeiltu on ja lisää on tulossa :)
Joku näköjään julkaisi "rapin" toisaalla ja vielä meitsin nimmarilla. Mutta menköön.
Täytyy sanoa, että tämän palstan "sheriffi" omaa kyllä melko heikon itsetunnon. Jos minua kiinnostaisi, valittaisin asiasta. - AR156
AR156 kirjoitti:
"...jolla voit "kompensoida" aiheuttamasi sielulliset vahingot: Kirjoita itseironinen räppi ... pitäis ainakin olla julkaisukelpoinen jos kirjoittaja tulee omasta leiristä."
Kokeiltu on ja lisää on tulossa :)
Joku näköjään julkaisi "rapin" toisaalla ja vielä meitsin nimmarilla. Mutta menköön.
Täytyy sanoa, että tämän palstan "sheriffi" omaa kyllä melko heikon itsetunnon. Jos minua kiinnostaisi, valittaisin asiasta.nyt jäitä hattuun. Rauhoitu!
- '''
'''
- AR156
en tiedä hyväkö vai huono, mutta siellä ne taas ovat :)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=583&posting=22000000001008780 - ,,,
,,,
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241